• babymoon

    Kraftig Nidblödning eller missfall (Äl+6)????

    Söker fler som kan berätta om Nidblödningar.

    Jag fick en kraftigare blödning 6 dagar efter utslag på äl test, den har nu varit i 3.5 dagar och nu TROR jag att den har slutat (har inte blött något alls, inte ens bruna flytningar sedan kl 14). Blödningen dessa dagar har varit mindre än mens men ändå rikliga med rött blod (både mörkt och ljust), blandat med bruna flytningar.

    Har mensvärk från och till, är tröttare än vanligt, större bröst (ej så ömma ännu)

    Jag har ALDRIG haft oregelbundenhet i min cykel, alltid 28-29 dagar och aldrig haft spottings eller mellanblödningar. Aldrig haft missfall och har två härliga barn idag :)

    Såklart blir man orolig för vad detta är?! Har BIM på Onsdag nästa vecka, alltså en vecka kvar till mens. Så skall testa till helgen och se om man kan få något utslag. Men är skönt att ha några att prata med om egna erfarenheter kring blödningar tidigt efter äl.

    Vad tror ni, är det väldigt tidigt missfall? eller nidblödning? eller har jag helt plötsligt fått oregelbunden mens eller mellanblödningar.

  • Svar på tråden Kraftig Nidblödning eller missfall (Äl+6)????
  • Anonym (T)

    Du kan omöjligt få missfall 6 dagar efter ägglossning. Antingen är det nidblödning, mycket tidig mens eller mellanblörning.

    Håller tummarna för dig!

  • Jag är bara jag

    Man kan inte få missfall så tidigt. Missfall räknas det som tidigast från BIM, inte innan. Mina nidblödningar har varit bara beige flytningar- haft 3. Däremot fick jag en gång "mens" när jag egentligen skulle ha äl så sånt kan hända trots annars regelbunden mens. Mellanblödning- jovisst. Felräknat totalt på äl- möjligt? Annars kanske det är möjligt med så kraftiga nidblödningar, jag vet inte.

  • babymoon
    Anonym (T) skrev 2018-06-13 20:38:44 följande:

    Du kan omöjligt få missfall 6 dagar efter ägglossning. Antingen är det nidblödning, mycket tidig mens eller mellanblörning.

    Håller tummarna för dig!


    Det är vad jag har läst mig till också men hjärnan snurrar ju runt och man vet ju att kroppen kan spela en spratt ;)

    Tusen tack för ditt svar!
  • babymoon
    Jag är bara jag skrev 2018-06-13 20:40:15 följande:

    Man kan inte få missfall så tidigt. Missfall räknas det som tidigast från BIM, inte innan. Mina nidblödningar har varit bara beige flytningar- haft 3. Däremot fick jag en gång "mens" när jag egentligen skulle ha äl så sånt kan hända trots annars regelbunden mens. Mellanblödning- jovisst. Felräknat totalt på äl- möjligt? Annars kanske det är möjligt med så kraftiga nidblödningar, jag vet inte.


    Jag har läst en del om nidblödningar på nätet och det verkar som att det kan vara väldigt olika, alltifrån väldigt lite till väldigt mycket. Jag är glad att det förhoppningvis slutat blöda nu (håller tummarna att det inte kommer tillbaka). Så får man se om det kommer fler gravidsymtom eller om mensen kommer som den skall nästa vecka :)

    Tusen tack för ditt svar, alltid skönt att höra andras erfarenheter. Det skapar många gånger hopp. <3
Svar på tråden Kraftig Nidblödning eller missfall (Äl+6)????