• Anonym (funderar på framtiden)

    Finns jobbet jag klarar av?

    Jag har inget jobb. Jag skulle vilja ha ett jobb, men jag har aldrig hittills stött på ett jobb som jag klarar av. I alla jobb jag har haft har jag fått höra vad det är som inte funkar, det är en väldigt tydlig röd tråd, från barnomsorg till biblioteksassistent.

    Jag tar inga egna initiativ och/eller jag förstår inte vad som behöver göras.

    Sak nr 2 jag ser är att många tycker att jag är osocial/otillgänglig. Förutom när jag jobbade i barnomsorgen, med barnen.

    Båda de här sakerna är sant. Jag är jättedålig på att se vad som behöver göras och ta initiativ, och jag är osocial mot vuxna.

    Så nu frågar jag er på familjeliv.

    Vad kan jag jobba med som är detaljstyrt uppefrån och där jag inte behöver ha kontakt med andra vuxna människor?

    mvh jobbsökare

  • Svar på tråden Finns jobbet jag klarar av?
  • Anonym (funderar på framtiden)
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-14 00:10:32 följande:

    Känner igen mig


    Jag gissar att du inte heller har något jobb?
  • Anonym (Industri)

    Sök dig till industrin. Där finns det alltid jobb som styrs av andra och du bara behöver göra det du blir tillsagd att göra.

    Men det förutsätter ju såklart också att du är villig att lära dig saker..

  • Anonym (Anna)
    Anonym (funderar på framtiden) skrev 2018-06-14 00:17:24 följande:

    Jag gissar att du inte heller har något jobb?


    Nu har jag. Innan dess hade jag det exakt som dig. Exakt.

    Jag jobbar som i kundtjänt nu.
  • Anonym (Industri ja)
    Anonym (Industri) skrev 2018-06-14 01:34:46 följande:

    Sök dig till industrin. Där finns det alltid jobb som styrs av andra och du bara behöver göra det du blir tillsagd att göra.

    Men det förutsätter ju såklart också att du är villig att lära dig saker..


    Håller med. En väns flickvän jobbar inom industri med att sortera någon sorts mutter eller nåt. Det kommer 1000st i stöten och så ska hon sortera dem i olika lådor. När hon är klar kommer 1000 nya. Jag hade aldrig fixat det men hon gillar det och lyssnar på ljudböcker hela dagarna.
  • Mandel

    Kan du inte skriva upp en liten kom-ihåg-lista på saker som du borde "se" och memorera den listan och sedan gå igenom den varje dag. Kanske till och med flera gånger?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Aliona

    Jag tänkte också direkt på industrin, typ löpande band. Eller kanske bussförare? Kräver ju kontakt med människor men man behöver inte vara social direkt. Eller sitta i kassa? Jag jobbade i växel en gång i tiden. Otroligt tråkigt eftersom jag tvärt om vill ta initativ och lösa problem, men det kanske skulle vara något?

    Har du pratat med handläggare på arbetsförmedlingen om de här funderingarna?

  • Anonym (jjj)

    Ett manuellt jobb som t.ex. fastighetsskötare då du får in en anmälan om vad du ska göra och så åker du och gör det? Städare? Fabriksarbetare? Telefonist/kundtjänst?


    Anonym (funderar på framtiden) skrev 2018-06-14 00:07:26 följande:

    Jag har inget jobb. Jag skulle vilja ha ett jobb, men jag har aldrig hittills stött på ett jobb som jag klarar av. I alla jobb jag har haft har jag fått höra vad det är som inte funkar, det är en väldigt tydlig röd tråd, från barnomsorg till biblioteksassistent.

    Jag tar inga egna initiativ och/eller jag förstår inte vad som behöver göras.

    Sak nr 2 jag ser är att många tycker att jag är osocial/otillgänglig. Förutom när jag jobbade i barnomsorgen, med barnen.

    Båda de här sakerna är sant. Jag är jättedålig på att se vad som behöver göras och ta initiativ, och jag är osocial mot vuxna.

    Så nu frågar jag er på familjeliv.

    Vad kan jag jobba med som är detaljstyrt uppefrån och där jag inte behöver ha kontakt med andra vuxna människor?

    mvh jobbsökare


  • Anonym (A)
    Aliona skrev 2018-06-14 09:43:00 följande:
    Jag tänkte också direkt på industrin, typ löpande band. Eller kanske bussförare? Kräver ju kontakt med människor men man behöver inte vara social direkt. Eller sitta i kassa? Jag jobbade i växel en gång i tiden. Otroligt tråkigt eftersom jag tvärt om vill ta initativ och lösa problem, men det kanske skulle vara något?

    Har du pratat med handläggare på arbetsförmedlingen om de här funderingarna?
    Just så
  • Anonym (Anna)

    Förresten har jag även jobbat vid löpande bandet på Posten.

    Där behöver man aldrig ta initiativ eller vara social med kollegerna alls.

    Där får man instruktioner: gör detta inget annat.

    Att sitta i kassa kräver att man tar initiativ och är social med kolleger och kunder. Det har jag också jobbat med.

    Kundtjänst och löpande band på posten är de enda jobb jag haft som jag inte fått de här typiska klagomålen på.

Svar på tråden Finns jobbet jag klarar av?