• Äldre 14 Jun 09:30
    2957 visningar
    7 svar
    7
    2957

    Stor blödning v.12. Vem kontaktade ni?

    Är gravid i v.12. Gårdagen började med mindre blödningar som jag inte tänkte något mer på, använde trosskydd som funkade bra. Hade med mig en binda till jobbet säkerhets skull. Hade mensvärk som gick lite upp och ner under hela dagen. Framåt kvällen kände jag hur jag började blöda mer. Kände hur det började rinna ur mig gick på toa och där kom massa blod med större slemklumpar med blod. Tog då på mig bindan men efter 5 minuter kände jag igen hur det bara började rinna ur mig och jag kände hur jag hade blött igenom binda trosor och byxor. Åkte då direkt in till akutmottagningen då vi tidigare ringt 1177 och de sade då att man fick avgöra själv hur allvarligt man tyckte det var.

    Detta kändes väldigt allvarligt då jag knappt kunde resa mig från toaletten då det bara forsade ut blod.

    Väl på akuten så säger de att de är inget de kan göra där då de inte har en gynläkare på plats jag får kontakta min barnmorska dagen därpå. Åker hem och ringer då min mottagning en timme efter telefontiden öppnat, de har inga mer tider idag. Ringer då 1177 och förklarar läget och frågar vem ska jag kontakta. De säger att jag får åka in till mottagningen direkt istället. Väl på mottagningen säger receptionisten nej nej det är inte hit du ska. Hänvisar mig till ett annat nummer som jag nu sitter och väntar på ska ringa tillbaka.

    Jag känner bara att jag inte får hjälp av någon och är smått panikslagen vad fan händer egentligen. Jag vet om att är det ett missfall jag varit med om så finns det inget att göra åt saken nu men vill ju gärna veta varför jag blödde som jag gjorde för det är då inte normalt.

    Vart ska man egentligen vända sig för att få den hjälp man behöver?!

  • Svar på tråden Stor blödning v.12. Vem kontaktade ni?
  • Äldre 14 Jun 09:32
    #1

    Finns ingen gynakut på ditt sjukhus? Dit ska man vända sig fram till v22. Men det låter märkligt att ingen kan upplysa dig om det i så fall!

  • Äldre 14 Jun 09:43
    #2

    Som skribenten ovan: gynakuten.

  • Äldre 14 Jun 09:43
    #3

    Hon jag träffade på akuten trodde inte det var missfall för i så fall borde jag tydligen haft mycket mer ont än vad jag haft. Därför sa hon att jag skulle kontakta barnmorskan dagen efter. De på mottagningen frågade ju dock ingenting om vad som hänt utan sa bara att jag fått fel information.

  • Äldre 14 Jun 09:46
    #4

    Jo det är ju till gyn jag väntar på svar nu. Tycker det är hemskt frustrerande att man inte kan få rätt information från början när man kontaktar sjukvården

  • Äldre 14 Jun 12:44
    #5

    Blöder du så mycket så ska du definitivt till gynakuten! De låter ju helt sjukt om de inte skulle finnas en gynekolog där..

    Finns det nån annan akut i en stan i närheten?

  • Äldre 14 Jun 12:58
    #6

    Det svar jag fått är att man ska kontakta gynakuten oavsett hur mycket man blöder och prata med dom (Jag kontaktade bm vid en liten blödning och fick det beskedet även om de givetvis svarade mig med). Lycka till

  • Äldre 14 Jun 13:07
    #7

    Fy vad hemskt att bli runtknuffad så. Jag ringde gynmottagningen när jag blödde i v 12. Gynakuten borde ju också kunnat ta emot dig kan man tycka. Hoppas att de ringer snart så att du får hjälp.

Svar på tråden Stor blödning v.12. Vem kontaktade ni?