• Sivsivsiv

    sätta ut Alprazolam/Xanor Depot med oxascand?

    Hej! Hur sätter jag ut Xanor Depot ? de går ju inte att dela. har ätit 0,5 mg 2 ggr per dag i 3 veckor. pratade med en sköterska hon sa jag kunde ta oxascand mot abstinensen dagtid och ändå fortsätta med kvällsdosen. men äter också sertralin imovan och propavan och vill inte blanda mer. får svår abstinens på e.m. om jag inte tar min morgondos alprazolam/xnor. nån som vill dela erfarenheter?

  • Svar på tråden sätta ut Alprazolam/Xanor Depot med oxascand?
  • Anonym (Utsättning)

    Det är väl bara en kort tid och mot de värsta abstinensen?

    Xanor ger väl en hel del abstinens när den sätts ut.

  • Sivsivsiv

    jag vet inte.. känner ju bara av de här timmarna på dagen.... de e inte roliga, blir det inte värre än såhär så tänker jag att det kan gå. men misstänker ju att den riktiga abstinensen kommer efter att en har nollat och det sen lämnat kroppen helt. har du erfarenhet?

  • Anonym (K)

    3 veckor är ju ingen jättelång tid så dina besvär bör försvinna relativt fort. Oxascand bör hjälpa mot det.

    Jag slutade med Oxascand 40 mg dagligen som jag stått på ett år. Jättejobbiga utsättningssymptom men det gick över på 1,5 vecka.

  • Anonym (K)
    Sivsivsiv skrev 2018-06-14 16:16:45 följande:

    tack! känns så konstigt att blanda bara. hur tappade du ut? vilka symptom hade du?


    Det är ingen fara att blanda, jag hade xanor några gånger tillsammans med Oxascand, det gick bra.

    Jag trappade ur långsamt, först ned till 30 i 2 veckor, 20, 10, 5 och sen slut. Jag fick som ?zappar? i huvudet, väldigt otäckt, extremt yr och ångestfylld.
  • Sivsivsiv
    Anonym (K) skrev 2018-06-14 16:56:24 följande:
    Det är ingen fara att blanda, jag hade xanor några gånger tillsammans med Oxascand, det gick bra.

    Jag trappade ur långsamt, först ned till 30 i 2 veckor, 20, 10, 5 och sen slut. Jag fick som ?zappar? i huvudet, väldigt otäckt, extremt yr och ångestfylld.
    bra! fy! hade du det efter nollan? eller hela uttrappning? jag äter ju sertralin imovane och propavan också...
  • Anonym (K)
    Sivsivsiv skrev 2018-06-14 17:25:18 följande:

    bra! fy! hade du det efter nollan? eller hela uttrappning? jag äter ju sertralin imovane och propavan också...


    Ja, efter nollan.

    Jag tar också Sertralin och Propavan (och Lergigan) det har aldrig påverkat mitt benzobruk eller nedtrappningen.
Svar på tråden sätta ut Alprazolam/Xanor Depot med oxascand?