• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden För eller mot monarki?
  • Anonym (Utanför boxen)
    Louise v L skrev 2018-06-14 20:01:23 följande:

    Med tanke på rapporten som Republikanska föreningen publicerade i maj angående monarkins verkliga kostnader (över en miljard/år), är du för eller mot monarki?

    Anonyma svar är tillåtna.

    Rapporten finns här:
    www.republikanskaforeningen.se/wp-content/uploads/2018/05/Monarkins-verkliga-kostnader_20180521.pdf


    En rapport där de börjat med att bestämma vilket resultat de vill ha och sedan letar stöd för sin tes. Ett inte helt ovanligt tillvägagångssätt när det gäller att dupera grupper som inte förstår begreppet källkritik.
  • Anonym (hn)

    Jag är för monarkin i sig, dock hade jag velat byta ut ätten. Är dags för något annat än Bernadotte.

  • Anonym (Fredrik)

    Det är en bar övning för kontrolleras som inte acceptera minsta fel.

    Lev livet och haka inte upp er på småsaker! Detta är en småsak!

  • Anonym (Fredrik)

    Sveriges monarki är en bra övning för kontrollfreaks som inte accepterar minsta fel.

    Lev livet och haka inte upp er på småsaker! Detta är en småsak!

  • Louise v L
    Anonym (Utanför boxen) skrev 2018-06-15 01:49:25 följande:
    En rapport där de börjat med att bestämma vilket resultat de vill ha och sedan letar stöd för sin tes. Ett inte helt ovanligt tillvägagångssätt när det gäller att dupera grupper som inte förstår begreppet källkritik.
    Nja, vet inte om jag håller med dig.

    Tesen är att monarkin kostar pengar (vore ju märkligt annars) och sedan redovisas faktiska och uppskattade kostnader. De redovisar sina källor (exv. uppgifter från myndigheter) och förklarar hur de gör sina uppskattningar. Sedan är det väl upp till läsaren att avgöra rimligheten och motståndare att presentera andra siffror.
Svar på tråden För eller mot monarki?