• CarolBeck

    Kan jag hämta mitt paket imorn?

    Jag har beställt en pryl från cdon. Det står att den kommer till posten i mitt centrum kl 18:00 imorn. Posten där stänger kl 21:00 men det står att jag kan hämta den på måndag. Varför är det så och kan jag hämta den imorn?

    Informationen fick jag från när jag spårade mitt paket!!

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Kan jag hämta mitt paket imorn?
  • Nathiis

    För det första är det inte tvärsäkert att paketet anländer till butiken 18.00. Finns väldigt många saker att ta hänsyn till.

    Dessutom behöver paketet hanteras av utlämningsstället och det är absolut inte säkert att de hinner göra efter 18 en fredag när alla ska helghandla (:

    Så det är bättre att du väntar tills du får en notis om att paketet finns att hämta.

  • CarolBeck
    Nathiis skrev 2018-06-14 20:53:35 följande:

    För det första är det inte tvärsäkert att paketet anländer till butiken 18.00. Finns väldigt många saker att ta hänsyn till.

    Dessutom behöver paketet hanteras av utlämningsstället och det är absolut inte säkert att de hinner göra efter 18 en fredag när alla ska helghandla (:

    Så det är bättre att du väntar tills du får en notis om att paketet finns att hämta.


    Kan jag kunna hämta den I helgen då?
  • Nathiis
    CarolBeck skrev 2018-06-14 21:04:51 följande:

    Kan jag kunna hämta den I helgen då?


    Ja det kan ju inte jag svara på eftersom jag inte vet vad de har för rutiner gällande paket hos ditt postombud.

    Du får helt enkelt vänta tills du får en avisering om att paketet finns att hämta ^^
  • Anonym (113)

    Jag brukar gå ner när jag ser på spårnummret att de anlänt. De har alltid (olika affärer) letat fram paketet, skannat in det där och då så har jag fått hem det utan problem.

  • Nathiis
    Anonym (113) skrev 2018-06-14 21:29:05 följande:

    Jag brukar gå ner när jag ser på spårnummret att de anlänt. De har alltid (olika affärer) letat fram paketet, skannat in det där och då så har jag fått hem det utan problem.


    Absolut kan man göra så. Men det är ofta väldigt enerverande när man måste göra sådant som man inte tänkt göra just då när man har massor av annat att göra egentligen (: Men serviceminded som man är (ska vara) i butik så gör man ju det ändå.
  • Anonym (113)
    Nathiis skrev 2018-06-14 21:32:24 följande:

    Absolut kan man göra så. Men det är ofta väldigt enerverande när man måste göra sådant som man inte tänkt göra just då när man har massor av annat att göra egentligen (: Men serviceminded som man är (ska vara) i butik så gör man ju det ändå.


    Jag går dock ner när jag vet det är lite folk och sett att de står och pillrar sig i naveln. Är de fullt hej med att göra saker eller en kö så väntar jag.

    Men de kändes som logiskt tänkande man inte behövde nämna.
  • Nathiis
    Anonym (113) skrev 2018-06-14 21:40:40 följande:

    Jag går dock ner när jag vet det är lite folk och sett att de står och pillrar sig i naveln. Är de fullt hej med att göra saker eller en kö så väntar jag.

    Men de kändes som logiskt tänkande man inte behövde nämna.


    Det är ju bra att du har det tänket (:

    Men extremt långt ifrån alla har det. Jobbar själv på systembolaget och vi har hand om mycket beställningar och trots att man ska vänta på sms från oss så kommer folk fredag eftermiddag när det är fullt shjå och förväntar sig att man ska kunna börja gräva efter saker som kanske har kommit ..
  • Nonym

    Fast.. när det står på postnords hemsida att paketet har ankommit till utlämningsställen så är det för att det har blivit ankomstregistrerat där..

    Och så länge deras postombuds-del är öppen så ska du absolut bara kunna gå och hämta ditt paket..

    De får betalt för det..

  • Nathiis
    Nonym skrev 2018-06-15 13:25:28 följande:

    Fast.. när det står på postnords hemsida att paketet har ankommit till utlämningsställen så är det för att det har blivit ankomstregistrerat där..

    Och så länge deras postombuds-del är öppen så ska du absolut bara kunna gå och hämta ditt paket..

    De får betalt för det..


    Det kan likväl vara att postnord har registrerat att de lämnat på uthämtningsstället (:

    Så var det i alla fall när jag jobbade på Bring förr.
  • Nathiis

    Har man så jäkla bråttom med att få ut sina grejer så kan man istället se till att beställa i bättre tid (:

  • Nonym
    Nathiis skrev 2018-06-15 17:15:48 följande:

    Det kan likväl vara att postnord har registrerat att de lämnat på uthämtningsstället (:

    Så var det i alla fall när jag jobbade på Bring förr.


    Kanske på bring, men jag har jobbat som ansvarig för posten i en ica-butik, så det här har jag mer koll på än dig
  • Nathiis
    Nonym skrev 2018-06-15 17:39:24 följande:

    Kanske på bring, men jag har jobbat som ansvarig för posten i en ica-butik, så det här har jag mer koll på än dig


    Besserwissra dig allt du vill (: Du behöver inte bli tyken för det.

    Håller fast vid att har man så bråttom kan man gott se till att beställa sina grejer i god tid.
  • Nonym
    Nathiis skrev 2018-06-15 18:56:49 följande:

    Besserwissra dig allt du vill (: Du behöver inte bli tyken för det.

    Håller fast vid att har man så bråttom kan man gott se till att beställa sina grejer i god tid.


    Är ju du som är en besserwisser, med dina predikningar om att beställa i tid och att man ska vänta och allt strunt du skriver, och dessutom oinformerad om du nu uttalar dig utifrån en så snäv erfarenhet som att ha jobbat för bring, för hur mycket paket till privatpersoner hanterar de per år?

    Är man postombud så tillhandahåller man en tjänst, ombudet förbinder sig att lämna ut paketen under vissa tider och har då också skyldighet att göra det. OM det står på hemsidan att paketet finns hos ombud så gör det det, då är det bara bra om hon hämtar det. Postrummen är inte dimensionerade för att hysa alla paket som dagens näthandel för med sig.
  • Nathiis
    Nonym skrev 2018-06-15 19:10:19 följande:

    Är ju du som är en besserwisser, med dina predikningar om att beställa i tid och att man ska vänta och allt strunt du skriver, och dessutom oinformerad om du nu uttalar dig utifrån en så snäv erfarenhet som att ha jobbat för bring, för hur mycket paket till privatpersoner hanterar de per år?

    Är man postombud så tillhandahåller man en tjänst, ombudet förbinder sig att lämna ut paketen under vissa tider och har då också skyldighet att göra det. OM det står på hemsidan att paketet finns hos ombud så gör det det, då är det bara bra om hon hämtar det. Postrummen är inte dimensionerade för att hysa alla paket som dagens näthandel för med sig.


    Inte det minsta, jag talar om mina erfarenheter. Det är du som kommer på dina höga hästar och ditt "Jag vet minsann mer än dig" (; Sen att du inte kan ta att andra lägger in notiser är ju mer ditt problem.

    Och Bring hanterar många paket till privatpersoner varje dag, haha.

    Folk är så jävla självcentrerade och ska ha sina saker NU så fort det är beställt. Ta det lite lugnt.
Svar på tråden Kan jag hämta mitt paket imorn?