• Äldre 15 Jun 08:57
    2108 visningar
    1 svar
    1
    2108

    Hög puls hög temp..

    Hej, ja slutade med pillerna för ca 4 veckor sedan och nu senaste veckan har ja haft småblödningar på morgonen(rosa) och varit extremt yr på jobbet (hemtjänst) min temp har ökat och pulsen ligger på 90,jag brukar ligga på ca 75..

    Ja fick mens dagen efter ja slutade me mina piller, o mens har ja inte haft under tiden jag gått på piller (mellanpiller) ibland får ja som hugg/stickningar i magen men de är på varierande ställen? O ibland lite molande mensvärk men inget jätteont.

    Min livmodertapp har varit stängd sen efter min mens efter pillerna o nu ligger den extremt lågt.

    Är de kroppen som får någon slags hormon chock efter p piller slut? Eller bör ja kolla upp mig hos läkaren?

    Jag slutade med pillerna för vi vill skaffa barn.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-15 09:22
    Vill tillägga att jag ca 1 1/2 vecka innan jag slutade med pillerna hade jag ömma bröst och yr, tog ett CB early och de visade ett svaaagt svagt plus.. Tog rfsu test dagen efter, neg, två dagar efter, neg..slutade me pillerna i 3 dagar då ja "plussade" med CB.. Efter negativt rfsu började jag med dom igen, sen efter diskussion med sambo så beslutade vi oss för att sluta med pillerna och börja bebis bakandet. Jag har gått upp 1.5kg sen dess o är extremt svullen. Är ganska smal i övrigt.

  • Svar på tråden Hög puls hög temp..
  • Äldre 15 Jun 10:03
    #1

    Man brukar få diverse symtom när man slutar med ppiller! Du behöver absolut inte oroa dig för att nåt är fel.

    Avråder från att använda dom testerna från clearblue. Dom visar alltid svagt positivt...


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Hög puls hög temp..