• Äldre 16 Jun 08:14
    11085 visningar
    5 svar
    5
    11085

    Tips för att köpa en webbshop?

    Hej, nu är det så att jag vill starta en e-handel och behöver en hemsida. Jag har nämligen fått bra deals från ett företag i kina på mina produkter jag vill ha i min shop.

    Men skulle behöva ha lite tips på webbyråer som kan bygga min hemsida precis som jag vill ha den men inte allt för dyrt. Jag har hittat WeOptimize som har samarbetspartners i utlandet för att få ner priset så billigt som möjligt.(Någon som hört något om dom?)  sen har jag en annan webbyrå som är också intressant. 
    Jag vet att en webbshop är inte det billigaste om man vill designa den själv, har en max budget på 40 000 kr

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips för att köpa en webbshop?
  • Äldre 16 Jun 12:27
    #1

    Nu är det ganska många år sedan jag hade en webbutik så det har säkert kommit många nya, men då använde jag mig av Wikinggruppen (wikinggruppen.se/e-handel). Då var det i alla fall bra pris och extremt bra support. 

  • Äldre 17 Jun 13:23
    #2

    Vad hade du tänkt dig för betalningslösningar och vilken typ av kontroll vill du ha på design och layout? Det är väl de två viktigaste frågorna som du bör ställa dig. Sedan tillkommer givetvis eventuella uppdateringar som ska skötas med mera, kontra "vad vill du betala"


     


    Webshoppar finns i åtskilliga typer och versioner samt med olika betalningslösningar och givetvis har alla dessa helt olika prislappar.


    Utöver detta kommer nästa fråga. Vad händer om du inte är nöjd med leverantören, kan du då relativt enkelt flytta hela klabbet till en annan leverantör eller behöver du då bygga upp hela sidan från scratch?


    Jag brukar generellt rekommendera en wordpress med woocommerce ovanpå för att helt enkelt kunna ta mitt pick och pack och flytta till en annan leverantör om så skulle behövas, vilket gör att en flytt i mitt fall max tar 60 timmar och då får jag med mig allt mitt material och kunderna märker inte att shoppen har flyttats över huvud taget. MEN då är jag själv ansvarig för att hålla shoppen uppdaterad vad gäller säkerhet med mera och jag är helt ute på eget vatten vad gäller design och layout.

  • Äldre 17 Jun 13:42
    #3

    Spännande! Uppdatera gärna. :)

  • Äldre 29 Jun 12:22
    #4

    Hej Amanda, oj vilka fina hemsidor dom har byggt. Jag gillade denna bäst https://weoptimizeltd.com/portfolio/brew-haus/ måste jag säga. Men färgmässigt så tar ändå econello  eller 3DZ  priset av deras jobb. Riktigt snygga hemsidor! 

  • Äldre 29 Aug 12:13
    #5

    Om du beslutar dig för att anlita någon som bygger en helt egen sida, vill jag tipsa om denna blogg; hittawebbhotellet.se/blogg Finns rätt bra med info om webbhotell och ehandel osv!

Svar på tråden Tips för att köpa en webbshop?