• Anonym (Bekym­rad)
    Äldre 16 Jun 09:03
    4046 visningar
    7 svar
    7
    4046

    har med flit publicerat mitt inlägg under fel kategori för får inget svar...

    Så jag gjorde en abort för 5 veckor sedan men har än idag blodblandade flytningar samt bruna flytningar...börjar bli ganska less då det är varmt såhär Års att gå runt med skydd, men Även vill jag börja ha sex igen... Nån annan med erfarenhet av att ha färgade flytningar såhär pass länge? Bör jag söka vård?

  • Svar på tråden har med flit publicerat mitt inlägg under fel kategori för får inget svar...
  • Äldre 16 Jun 09:40
    #1

    I vilken vecka gjorde du abort?

  • Anonym (Bekym­rad) Trådstartaren
    Äldre 16 Jun 10:20
    #2
    Meriall skrev 2018-06-16 09:40:10 följande:

    I vilken vecka gjorde du abort?


    8....
  • Anonym (Anna)
    Äldre 16 Jun 10:33
    #3

    kan tyda på att allt inte kommit ut ordentligt. Ring gyn på måndag så får du förhoppningsvis komma in och göra vul. Jag fick tabletter för att livmodern skulle dra ihop sig och blödningen slutade några dagar efter sista tabletten.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 16 Jun 10:40
    #4

    Alltså, jag gjorde först en skrapning och blödde lätt i någon vecka och därefter bruna/blodblandade som inte ville ge med sig. Kunde hålla upp i några dagar och sen komma tillbaka. Minns inte hur länge dock men skulle tro att det var runt nån månad när jag ringde tillbaka till gyn. Läkaren upptäckte då att det fanns rester kvar så fick tabletter. Minns inte om det var cytotec eller nåt annat. Försvann helt på någon knapp vecka har jag för mig.

  • Anonym (Bekym­rad) Trådstartaren
    Äldre 16 Jun 14:04
    #5
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-16 10:33:52 följande:

    kan tyda på att allt inte kommit ut ordentligt. Ring gyn på måndag så får du förhoppningsvis komma in och göra vul. Jag fick tabletter för att livmodern skulle dra ihop sig och blödningen slutade några dagar efter sista tabletten.


    Åh vad skönt att det sen löste sig för dig! Jag lider verkligen, blir dagligen påmind om aborten och jag orkar verklgen inte mer... står liksom intw ut... är det fel att åka till gynakuten bara för att få ett slut på denna mardrömmen...? Känns som att det kommer ta tid innna jag får en tid hos vanlig gyn....

    Förresten hade du bara dessa flytningar eller hade du fler symptom? Känns som att jag har ägglossning, vet inte om jag ska vänta ut mensen och då kanske resterna kommer med? Är så less på den här situationen...:((((
  • Anonym (Anna)
    Äldre 16 Jun 14:46
    #6
    Anonym (Bekymrad) skrev 2018-06-16 14:04:37 följande:

    Åh vad skönt att det sen löste sig för dig! Jag lider verkligen, blir dagligen påmind om aborten och jag orkar verklgen inte mer... står liksom intw ut... är det fel att åka till gynakuten bara för att få ett slut på denna mardrömmen...? Känns som att det kommer ta tid innna jag får en tid hos vanlig gyn....

    Förresten hade du bara dessa flytningar eller hade du fler symptom? Känns som att jag har ägglossning, vet inte om jag ska vänta ut mensen och då kanske resterna kommer med? Är så less på den här situationen...:((((


    Det är över 5 år sedan så kommer tyvärr inte ihåg om jag hade andra symtom. Däremot så gick mina gravhormoner inte ner pga att det var rester kvar i livmodern så jag hade med största sannolikhet inte fått mens på en en bra stund om jag inte fått tabletter. Jag tycker du ska ringa på måndag och be att få komma in, kanske ta ett gravtest också och se hur pass positivt det är. Är det starkt positivt kan det ju tyda att det finns rester kvar.
  • Anonym (H)
    Äldre 16 Jun 14:51
    #7

    Tycker att du ska ringa på måndag och be att få komma tillbaka.

Svar på tråden har med flit publicerat mitt inlägg under fel kategori för får inget svar...