• hammarby

    Tre barn som ska dela sovrum

    Hej,

    Ska flytta in i en 2 rok med mina tre barn. De kommer att få dela rum. Två söner på 10 och 11 och en dotter på 6 år.

    Jag kommer att ha bäddsoffa i vardagsrummet till mig.

    Hur har ni andra gjort för att få plats..med sängar...hur har ni tänkt vid möblering..smart förvaring av barnens saker?

    Vid läggning?

    Jag funderar och funderar och har lite idéer men tar tacksamt emot alla smarta tips ni har! :)

  • Svar på tråden Tre barn som ska dela sovrum
  • Sisisisi

    Kan barnen dela på vardagsrummet (antar att det är större) och du gör sovrummet till vardagsrum/ditt sovrum? Då får barnen mer plats och det kanske är lättare att få plats med tre sängar.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Minimalen

    Det är ganska viktigt hur rummet ser ut. Vore ju inte kul om ett barn får en vrå utan fönster. Har du en möblerbar klädkammare som någon kan sova i.

  • Fiakakan

    Jag skulle framförallt tänka på hur barnen ska få lugn och ro för läxorna. Jag hade nog skaffat loftsängar med plats för skrivbord och bokhylla under sängen. 6-åringen hade jag nog låtit sova i loftsäng i vardagsrummet, så att bara de två äldsta delar på det enda sovrummet. Vuxna får hänga i köket när barnen sover.

  • mammalovis

    Våningssäng eller loftsängar är definitivt att rekommendera, alternativt våningssäng med utdragbar säng under. 

    Våra barn delar i dagsläget med våningssäng och den yngsta sover i utdragssäng, men då är bara 2 av barnen hemma på daglig basis. Sedan har de gemensamt skrivbord, men då är det bara ett barn med läxor som läses lite varstans i lägenheten. När vi alla är hemma känns det trångt, annars går det bra.

Svar på tråden Tre barn som ska dela sovrum