• Contador

    Förbudssamhället

    Har du nåon gång tänkt tanken ? Ingenting i Sverige är Lagligt. Vi lever i ett förbudssamhälle där jantelagen styr. Ingenting är lagligt. Allt är byrokrati. "Det där ska du inte befatta dig med"

    Vad det än må vara så är det de etavlerade 2 stora partierna Moderaterna och Socialdemkraterna ansvariga för en avreglering aldrig påbörjades. FDe är båd lika ansvariga för Folkhemmets omyndigförklarade av dig. Så då var det dags igen 2018 för val. Ett val som skulle kunna få bort detta genom att folk vägrar rösta fram samma Storebror igen.

    I denna tråd lyfter vi fram alla de exempel där Storebror håller dig kvar i spjälsängen med handbojjor.

  • Svar på tråden Förbudssamhället
  • Aniiee

    Ja, lyft gärna sådana exempel, för jag kommer inte på några förbud som inte är rätt väl förankrade i vad vi evolverats till att anse omoraliskt. 


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Glitra
    Contador skrev 2018-06-17 00:11:40 följande:

    Har du nåon gång tänkt tanken ? Ingenting i Sverige är Lagligt. Vi lever i ett förbudssamhälle där jantelagen styr. Ingenting är lagligt. Allt är byrokrati. "Det där ska du inte befatta dig med"

    Vad det än må vara så är det de etavlerade 2 stora partierna Moderaterna och Socialdemkraterna ansvariga för en avreglering aldrig påbörjades. FDe är båd lika ansvariga för Folkhemmets omyndigförklarade av dig. Så då var det dags igen 2018 för val. Ett val som skulle kunna få bort detta genom att folk vägrar rösta fram samma Storebror igen.

    I denna tråd lyfter vi fram alla de exempel där Storebror håller dig kvar i spjälsängen med handbojjor.


    Vad är förbundssamhälle, jantelagen, byråkrati, befatta och etavlerade?
  • Contador

    Jag börjar. Sprit får inte säljas i butiker. Du får inte destillera du måste få tillstånd från en rad intresseorganisationer för allt möjligt från trafikföreningen till vapenklubbar. Allt är utackorderat så att maximalt många civila ska vara med att kontrollera pöbeln. Du får inte röka där det inte gör nån skada. Snart får man inte snusa. Om en kontrollampa lyser och anger ett problem som inte är ett problem för säkerhet eller miljö på besiktningen så får du ta cykeln med ungen i snöstormen. Myndigheter älskar att knäppa på näsan åt svaga och gamla. De hotar med böter och du kan aldrig få rätt mot en myndighet. De skriver helt godtycklogt ut blteslppar för alla möjliga påhittade saker. Men de tar gärna Hells Angels till hjälp de ska driva in en skuld. Mentaliteten verkar vara att trycka ned de som försöker sköta sig och fjäska för de som bråkar. Fegt.

    Stsdsministern kallar Åkesson för Brun. På ett inlägg ville en kollega på forumet anmäla min fru för att hon inte anmält sin arbetsgivare. Jag kallade denne" grå" Jag blev anmäld. Beivrade detta och fick höra att om någon skriver att jag är brun "måste " jag anmäla detta. myndigheter , regeringen familjeliv , alla lider av denna anmälningspest. Allt ska regleras. Hur du skiter hur du går hur du klär dig. bläj bläj

  • svartakatten98

    Tycker snarare att vi lever i ett alldeles för fritt och slappt samhälle, där allt är upp till en själv. Även om folk är ''vuxna'' tror jag att vi mår bra av att ha regleringar och förbud. Det behövs en ''storebror'' som håller koll och sätter gränser. 

  • K Kalle
    Contador skrev 2018-06-17 00:11:40 följande:

    Har du nåon gång tänkt tanken ? Ingenting i Sverige är Lagligt. Vi lever i ett förbudssamhälle där jantelagen styr. Ingenting är lagligt. Allt är byrokrati. "Det där ska du inte befatta dig med"

    Vad det än må vara så är det de etavlerade 2 stora partierna Moderaterna och Socialdemkraterna ansvariga för en avreglering aldrig påbörjades. FDe är båd lika ansvariga för Folkhemmets omyndigförklarade av dig. Så då var det dags igen 2018 för val. Ett val som skulle kunna få bort detta genom att folk vägrar rösta fram samma Storebror igen.

    I denna tråd lyfter vi fram alla de exempel där Storebror håller dig kvar i spjälsängen med handbojjor.


    Nej. Jag har aldrig tänkt så. Inget av det jag velat göra har varit förbjudet.
Svar på tråden Förbudssamhället