• Anonym (Mami)

    Längd och vikt på din 7,5-åring?

    Jag skrev en tråd nyss, men vill med denna nya tråd och rubrik nå ut till rätt målgrupp på en gång, för fler svar.

    Jag skulle vilja veta om du har en 7,5-åring (minst 7 år, max 8 år), om det är en pojke eller flicka, samt vikt och längd på barnet.

    Min son är ganska precis 7.5 år, är exakt 130 cm lång och väger exakt 24 kg. Jag tycker att han ser smal ut - nästan spinkig. Därför vill jag veta hur era 7.5-åringar är i vikt och längd.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Längd och vikt på din 7,5-åring?
  • MeandHim

    Har en kille som är 128 cm och väger ca 20 kg. Väldigt smal skulle jag säga. Har blivit väldigt liten i maten och hans kurva på vikten har sjunkit ett hack... mat är ett problem hos storebror så vi kämpar på.

  • Anonym (Mami)

    Tack för era svar! Då är nog inte min son "osunt" smal iaf. :)

    Även om han ser ut som ett skelett, haha! Men han är ju liten än så länge. Jag antar att kroppen förändras i tonåren och att muskelmassa hjälper till att släta ut benigheten. ;P

  • Anonym (Son)

    Min son är nu 9 år gammal, men när han var 7 år så var han 127,5 cm lång och vägde 34 kg. Som 8 åring var han 132,5 cm och vägde 36 kg. Nu är han 138 cm och väger 45 kg....

  • Anonym (Mami)
    Anonym (Son) skrev 2018-06-17 13:51:52 följande:

    Min son är nu 9 år gammal, men när han var 7 år så var han 127,5 cm lång och vägde 34 kg. Som 8 åring var han 132,5 cm och vägde 36 kg. Nu är han 138 cm och väger 45 kg....


    Mycket mer än min då. Är din son normalbyggd?

    Vad är egentligen snittlängd och vikt på 7-åringar!? :(

    Finns det inga kurvor för så stora barn? Var så mycket enklare på BVC-tiden tycker jag.
  • Anonym (Lol)

    Jag har tvillingar på 7,5år pojken är 125cm å väger 19kg tjejen är 130 å väger 30kg.

    Pojken Är den som är störst i maten älskar kakor godis å mat. Tjejen e petig å vill bara äta pasta eller potatis hatar godis å kaker.

    Lite komiskt att pojken är som ett skelett han är inte intresserad å hållla på med massa sporter

    Medans tjejen bara vill vara ute å cykla spela fotboll simning mm

  • Anonym (Son)
    Anonym (Mami) skrev 2018-06-17 14:00:10 följande:

    Mycket mer än min då. Är din son normalbyggd?

    Vad är egentligen snittlängd och vikt på 7-åringar!? :(

    Finns det inga kurvor för så stora barn? Var så mycket enklare på BVC-tiden tycker jag.


    Tja, vi fick remiss till dietist eftersom skolhälsovården tyckte att vikten gått upp för mycket. Detta trots att han inte ser "tjock" ut, utan bara "stadig".

    Är din son mycket aktiv? Jag tänker att livet är "lättare" om man inte väger för mycket. Min son är ganska lat, älskar socker och skräpmat och ligger helst framför någon skärm med spel. Eller läser. När han var yngre rörde han på sig mycket mer, tror att vikten beror på det.
  • Anonym (yuiop)

    Dotter 7,5 år; 133 cm lång, 24 kg tung ca och 34 i skostorlek.

Svar på tråden Längd och vikt på din 7,5-åring?