• Äldre 17 Jun 12:43
    6484 visningar
    4 svar
    4
    6484

    Matta missfärgade golvet!

    Jag köpte en badrumsmatta i mars på Jysk, en rund med halkskydd under.

    Efter någon vecka upptäckte jag att badrumsgolvet blev lite missfärgat.... jag gjorde ALLT för att få bort det.

    Nu är missfärgningen starkt gul... ser för jäkligt ut.

    Tog ett foto och åkte till Jysk. Dom hade aldrig sett nåt liknande..... men dom skrev en anmälan till deras försäkringsbolag.

    Vad kan ha hänt under mattan? Jag kan inte ta bort mattan för då har jag en stor smutsgul fläck där....

    Nån som har en aning??

  • Svar på tråden Matta missfärgade golvet!
  • Äldre 17 Jun 17:00
    #1
    Men vad är det för golv då - plastmatta utgår jag från?

    Textilier och plast färgas ofta med ganska aggressiva ämnen om de tillverkas i länder som inte är så noga och ibland finns det restkemikalier kvar. Så har troligen något ämne gått ur badrumsmattan och reagerat med något annat ämne i ytskiktet i golvet.

    Jag hoppas verkligen att du får full ersättning för detta, då det är ett allvarligt fel på produkten.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Äldre 17 Jun 17:16
    #2

    Har du golvvärme?

    Jag hade köpt en rund badrumsmatta på Ikea. När jag skulle tvätta den satt den fast i golvet. Halkgummeringen blev kvar på golvet när jag slet bort den. Antar att det var golvvärmen som var boven. Tog mycket tid att få bort gummeringen, men som tur var inga missfärgningar.

  • Äldre 17 Jun 17:19
    #3
    XEmmabus skrev 2018-06-17 17:16:20 följande:

    Har du golvvärme?

    Jag hade köpt en rund badrumsmatta på Ikea. När jag skulle tvätta den satt den fast i golvet. Halkgummeringen blev kvar på golvet när jag slet bort den. Antar att det var golvvärmen som var boven. Tog mycket tid att få bort gummeringen, men som tur var inga missfärgningar.


    Vi har också golvvärme och bilig matta på golvet från typ Rusta med undersida i något gummiliknande material, men den verkar klara sig.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Äldre 17 Jun 17:26
    #4

    Ja, det är en plastmatta under. Ingen golvvärme.

Svar på tråden Matta missfärgade golvet!