• Agdaa

    Midsommar för större barn?

    Har en 12-årig son som helt ointresserad av midsommarfirande. Han sitter hellre hemma o spelar istället el spelar fotboll el gör nåt annat vanligt. Är ensamstående o tycker det är lite jobbigt med alla lyckliga stora familjer men känner att jag borde hitta på något med honom bara för att man ska, inte för att jag vill. Jag kan lika gärna vara hemma jag också o göra nåt som jag gillar. Hur tänker ni andra ensamstående med stora barn?

  • Svar på tråden Midsommar för större barn?
  • Anonymous31

    Om ni både trivs hemma så var hemma. Det blir ju ingen angenäm upplevelse om ni umgås med människor fast ni inte vill. Eller hur?

  • Fjäril kär

    Vadå "man ska"? Enligt vem?

    Är han nöjd med att vara hemma så är det ju så.

    Kanske ät något extra gott och duka fint? Gör en tårta? Då har ni ju haft er lilla midsommar i alla fall.

    Kan ju göra något extra hemmavid istället.

  • EmberEyes

    Om både du och grabben föredrar att ta det lugnt och sitta hemma så gör det! Ni kan fortfarande käka lite god(are) mat och jordgubbar och ha det lite "extra" utan att ta på er folkdräkter och ranta runt en stolpe. Tungan ute

  • legomum

    Mitt första barn var sedan tidigt och är fortfarande totalt ointresserad av midsommar. Bästa för han var att vi gjorde något tillsammans och att vi firade hemma med det Vi tyckte var gott att äta.

    Han gillar inte folkmassor och tycker de är bara jobbiga.

Svar på tråden Midsommar för större barn?