• Maian

    Hjälp !! Gravid eller inte ? ,

    Blir inte klok på min kropp .. vi kan ha prickat in o haft sex vid ägglossning. Jag har kännt mig illamående, och konstig i humöret . Lättretlig/blödig. Sen Jag fick lite rosa flytningsr under 1 dag ca 4 dagar innan beräknad mens och sen inget mer . MEN boven i detta , mensen (om det nu var mens o inte genombrottsblödming) kom 4 dagar senare . Inga klumpar och blödde som jag brukar vid mens .. MEN gravsympromen har inte försvunnit . Tvärtom .. mår illa, humöret suger, trött, och smakar järn i munnen huxflux.. ska göra ett test imorgon för säkerhets skull men vad tror ni ?,

  • Svar på tråden Hjälp !! Gravid eller inte ? ,
  • EpicNurse

    Det skadar ju inte att ta ett test om du tror att du är gravid, så gör det!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Charlotte861

    Så du blödde lika mycket som du brukar göra?

    Använder du ägglossningstest? Tycker absolut du ska göra ett test ändå. Alltid bra att ha billiga test redo hemma????

    Känner samma frustration med min kropp! Mensen är typ 10dagar sen (ca) men inget plus på stickan... har haft lite kramper typ som mensvärk men absolut noll blödning...

  • Anonym (Lisa)

    Hej illamåendet kommer inte så snabbt. Det kommer v6. Dvs ca två veckor efter beräknad mens. Så det kanske är din stress/oro du känner. Det jag märkte som enda säkra tidiga tecken (innan gravtest) var att min pms uteblev, samt att mina bröst ömmade ca 2-3dagar tidigare än vad de brukar(de brukar börja ömma ca 5 dagar före mens, men vid graviditet började de ömma redan 7-8 dagar innan mens. Jag har väldigt små bröst, detta kanske är svårare att känna på större bröst. Gravtest kan man ta några dagar innan beräknad mens. Men då måste man ta morgonurinen, och räkna med ett riktigt svagt sträck. Lycka till

  • Maian
    Charlotte861 skrev 2018-06-17 22:43:18 följande:

    Så du blödde lika mycket som du brukar göra?

    Använder du ägglossningstest? Tycker absolut du ska göra ett test ändå. Alltid bra att ha billiga test redo hemma????

    Känner samma frustration med min kropp! Mensen är typ 10dagar sen (ca) men inget plus på stickan... har haft lite kramper typ som mensvärk men absolut noll blödning...


    Ah det gjorde jag ! Nja dåligt med det faktiskt . Tänkte inte på det då men nu efter började jah räkna tbx lite och det kunde stämt in . Jag har billiga test hemma så gjorde test imorse . Visade neg. Är nog mitt huvud o kropp som spelar mig ett spratt :/,
  • Maian
    Anonym (Lisa) skrev 2018-06-17 23:16:50 följande:

    Hej illamåendet kommer inte så snabbt. Det kommer v6. Dvs ca två veckor efter beräknad mens. Så det kanske är din stress/oro du känner. Det jag märkte som enda säkra tidiga tecken (innan gravtest) var att min pms uteblev, samt att mina bröst ömmade ca 2-3dagar tidigare än vad de brukar(de brukar börja ömma ca 5 dagar före mens, men vid graviditet började de ömma redan 7-8 dagar innan mens. Jag har väldigt små bröst, detta kanske är svårare att känna på större bröst. Gravtest kan man ta några dagar innan beräknad mens. Men då måste man ta morgonurinen, och räkna med ett riktigt svagt sträck. Lycka till


    Lite vad jag tänkte med, så tänkte att det var kombinerat med mensvärk kanske ..men lustigt att det fortsatt . Känner inget i brösten och testade neg imorse så är nog mitt huvud o kropp som spelar mig ett spratt ????,
Svar på tråden Hjälp !! Gravid eller inte ? ,