• Sannavh

    Gravid?

    Hej!


    Plockade port min p-stav nu i onsdags och råkade sedan ha oskyddat sex fredags. Nu under söndag eftermiddag kände jag att jag mådde väldigt illa, på gränsen till att spy, under kvällen har illamåendet avtagit men istället en fruktansvärd huvudvärk tilltagit. Hur stor är sannolikheten att jag kan ha blivit gravid? 


     

  • Svar på tråden Gravid?
  • Iowhannah

    Självklart finns det en möjlighet men det är alldeles för tidigt för eventuella graviditetssymptom, ägget fäster inte förrän 5-7 dagar efter befruktning och först då kan man börja känna symptom.

    Jag skulle mer tro på antingen nån magsjuka eller att din kropp reagerar på hormonskillnaderna efter staven.

  • EpicNurse
    Iowhannah skrev 2018-06-17 21:59:20 följande:

    Självklart finns det en möjlighet men det är alldeles för tidigt för eventuella graviditetssymptom, ägget fäster inte förrän 5-7 dagar efter befruktning och först då kan man börja känna symptom.

    Jag skulle mer tro på antingen nån magsjuka eller att din kropp reagerar på hormonskillnaderna efter staven.


    Exakt! Det är alltså helt omöjligt att vara gravid redan eftersom man inte är gravid förrän der befruktade ägget fäster. Ta ett test om 2 veckor om du är orolig.

    Det är extremt vanligt med graviditetsymtom när man tagit ut pstav!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Gravid?