• Anonym (.)

    Är det färre poliser under sommaren ?

    Jag har hört att det jobbar mycket färre poliser under sommaren och att det begås fler brott under sommaren. Stämmer det? Känns ganska otryggt. Varför har vi inte fler poliser?!

  • Svar på tråden Är det färre poliser under sommaren ?
  • Spislucka

    Dom ska ha semester då. Varför man inte tänker logiskt och semestrar tidigare eller senare på året förstår jag inte. Det är ett problem som händer varje år. Precis som med vintern och snön som försenar tåget.

  • Anonym (.)
    Spislucka skrev 2018-06-17 22:57:21 följande:

    Dom ska ha semester då. Varför man inte tänker logiskt och semestrar tidigare eller senare på året förstår jag inte. Det är ett problem som händer varje år. Precis som med vintern och snön som försenar tåget.


    Det är synd för just sommaren är överrepresenterad av brott
  • Anonym (inte så jäkla konstigt)
    Spislucka skrev 2018-06-17 22:57:21 följande:

    Dom ska ha semester då. Varför man inte tänker logiskt och semestrar tidigare eller senare på året förstår jag inte. Det är ett problem som händer varje år. Precis som med vintern och snön som försenar tåget.


    Precis som du och alla andra också kan tänka out of the box och ta semester på andra tider på året. Well, inte så roligt va?


    Lagen ser ut som den gör och alla har rätt till fyra veckors sammanhängande semester under sommarmånaderna (om en vill) - du får du väl jobba för att ändra den då!

  • Trent
    Anonym (.) skrev 2018-06-17 23:02:37 följande:

    Det är synd för just sommaren är överrepresenterad av brott


    Du menar att det är synd att poliser också är människor som har familjer som de vill vara med?
  • Anonym (My)

    Ett tips är att ens omgivning ska vara mera uppmärksam om det är nått man ser ex nån som gör inbrott ring polisen och tipsa direkt.

    Många går i sin egna värld för att alla har så bråttom så man inte är tillräckligt uppmärksam/ närvarande vad som händer och sker runt omkring.

Svar på tråden Är det färre poliser under sommaren ?