• Anonym (Ts)
    Äldre 18 Jun 01:21
    442 visningar
    4 svar
    4
    442

    Om du skulle du om 6 månader

    Skulle du då göra det du gör idag?

    Denna fråga kom framför mina ögon idag. Jätte tung fråga tycker jag. Jag insåg att jag hade inte gjort det. Hemskt att erkänna men jag tror inte att jag hade fortsatt mitt förhållande ens ifall att jag fick reda på att jag skulle dö, jag hade velat uppleva mer än vad jag lever i nu.

    Hur är det med er? Hade ni fortsatt era liv såsom de är? Om inte, vad hade ni ändrat??

  • Svar på tråden Om du skulle du om 6 månader
  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 18 Jun 10:28
    #1

    Jag är osäker på mitt förhållande men fick jag veta att jag eller han skulle dö om 6 mån så hade jag aldrig gjort slut.

  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 18 Jun 10:28
    #2

    Jag är osäker på mitt förhållande men fick jag veta att jag eller han skulle dö om 6 mån så hade jag aldrig gjort slut.

  • Anonym (A)
    Äldre 18 Jun 10:31
    #3

    Jag hade använt alla mina besparingar till att hitta på roliga saker och resa med familj och pojkvän.

  • Anonym (..)
    Äldre 18 Jun 11:04
    #4

    Jag skulle sluta jobba och lägga alla sparpengar på att resa, i övrigt strunta i mingelevent och liknande och umngås så mycket som möjligt med min man, familj och närmaste vänner.

    Men, det betyder inte att jag inte är nöjd med det jag gör idag! Utan endast att det skulle kännas ganska meningslöst att spara pengar för att vi vill köpa hus och snart skaffa barn, utveckla mig på jobbet för framtiden och träffa nya människor som skulle kunna bli intressanta bekantskaper på sikt, om jag visste att inget av det skulle ha tid att faktiskt hända. Resa har vi gjort en massa och vill göra i framtiden också, just nu ligger längre/dyrare resor lite på is då vi sparar till hus, skulle det inte vara aktuellt tidsmässigt längre skulle jag vilja hinna med så mågna av drömresorna som möjligt, men med tanke på att jag hoppas ha betydligt mer än 6 månader på mig sprider jag hellre ut dem över många år då vi när vi reste som intensivast insåg att vi knappt hann njuta av varje resa, det är ganska trevligt att ha lite tid att reflektera och drömma emellan :) 

Svar på tråden Om du skulle du om 6 månader