• Anonym (M)
    Äldre 18 Jun 06:34
    1227 visningar
    5 svar
    5
    1227

    Betalat dubbelt till segoria

    Nån som vet hur det fungerar? Googlat men hittar inte.

    Hittade en missad segoriafaktura, en månad gammal. Har inte hört nåt mer ifrån dem under den tiden.

    Vågade inte chansa, så betalade den även fast jag inte kommer ihåg om jag redan betalat den innan.

    Om den är betald redan, får jag tillbaka pengarna som är över det då?

  • Svar på tråden Betalat dubbelt till segoria
  • Äldre 18 Jun 06:48
    #1

    Det är väl bara kolla historiken på kontot ifall den är betald eller inte?  Men JA oftast får man pengarna tillbaka i form av ett avi, annars får du sj hålla koll och ev. ringa.

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 07:03
    #2
    mrglasses skrev 2018-06-18 06:48:47 följande:

    Det är väl bara kolla historiken på kontot ifall den är betald eller inte?  Men JA oftast får man pengarna tillbaka i form av ett avi, annars får du sj hålla koll och ev. ringa.


    Jag har kollat, men jag har flera från samma butk och hittar inte originalfakturan. Köpet finns heller inte med på klarnas sida heller, vet inte om den fanns där innan eller om den försvunnit för att segoria tagit över.
  • Äldre 18 Jun 07:07
    #3

    Det är ganska enkelt att maila eller ringa till företaget och fråga om faktura nummer 123456 har betalats ännu.

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 07:15
    #4
    EmberEyes skrev 2018-06-18 07:07:49 följande:

    Det är ganska enkelt att maila eller ringa till företaget och fråga om faktura nummer 123456 har betalats ännu.


    Jag ska göra det, men blev så stressad över datumet.
  • Äldre 18 Jun 07:31
    #5
    Anonym (M) skrev 2018-06-18 07:15:09 följande:
    Jag ska göra det, men blev så stressad över datumet.
    I min erfarenhet brukar företag vara ganska tillmötesgående när man kontaktar dem och förklarar läget innan räkningen går till inkasso.
Svar på tråden Betalat dubbelt till segoria