• Anonym (Så det så!)
    Äldre 18 Jun 07:35
    26892 visningar
    79 svar
    +2
    79
    26892

    Tjocka barn är barnmisshandel!

    Tycker det är vedervärdigt att se tjocka barn springa omkring på exempelvis stranden och inte hänga med i kompisarnas takt, komma flåsande efter flera meter. Det är förjäkligt och det är barnmisshandel. Varför fattar inte föräldrar det?! Synd om barnen, mycket synd. Ni med tjocka barn, hur tänker ni?!?

  • Svar på tråden Tjocka barn är barnmisshandel!
  • Anonym (?)
    Äldre 18 Jun 07:38
    #1
    -2 +1

    Att barnen lider utav någon slags utav fetma är inte alltid föräldrarnas fel, att dom matar dom onyttigt, inte låter barnen röra på sig osv. Det kan också visa sig vara någon slags utav sjukdom. 

    Men jag förstår vad du säger om det skulle vara annat än sjukdom som det rör sig om. 

  • Anonym (Japp)
    Äldre 18 Jun 08:37
    #2
    -1 +1
    Anonym (Så det så!) skrev 2018-06-18 07:35:21 följande:

    Tycker det är vedervärdigt att se tjocka barn springa omkring på exempelvis stranden och inte hänga med i kompisarnas takt, komma flåsande efter flera meter. Det är förjäkligt och det är barnmisshandel. Varför fattar inte föräldrar det?! Synd om barnen, mycket synd. Ni med tjocka barn, hur tänker ni?!?


    Smala barn då? Det är väl lika mycket misshandel?

    Att inte ge sina barn mat är väl lika illa?

    Personligen tycker jag det är värre med spinkiga ungar!
  • Anonym (Idiot­er)
    Äldre 18 Jun 08:40
    #3
    -1

    Tycker vi förbjuder både feta och spinkiga barn på stranden, så alla naiva och inskränkta föräldrar slipper lida.

  • Äldre 18 Jun 08:45
    #4
    +1
    Anonym (?) skrev 2018-06-18 07:38:18 följande:

    Att barnen lider utav någon slags utav fetma är inte alltid föräldrarnas fel, att dom matar dom onyttigt, inte låter barnen röra på sig osv. Det kan också visa sig vara någon slags utav sjukdom. 

    Men jag förstår vad du säger om det skulle vara annat än sjukdom som det rör sig om. 


    Finns väl alltid undantaget som bekräftar regeln. Men i 99% av fallen så är det föräldrarnas fel att de har feta barn.
  • Anonym (Ggg)
    Äldre 18 Jun 08:49
    #5
    +1
    Anonym (Japp) skrev 2018-06-18 08:37:03 följande:

    Smala barn då? Det är väl lika mycket misshandel?

    Att inte ge sina barn mat är väl lika illa?

    Personligen tycker jag det är värre med spinkiga ungar!


    Barn är spinkiga av naturen, inte feta. Det är bara bebisar som är tjocka av naturen, senast mellan två-tre årsåldern är det borta, om det inte är kosthållningen som är fel.
  • Anonym (Så det så!) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 08:55
    #6
    +1
    Anonym (Japp) skrev 2018-06-18 08:37:03 följande:

    Smala barn då? Det är väl lika mycket misshandel?

    Att inte ge sina barn mat är väl lika illa?

    Personligen tycker jag det är värre med spinkiga ungar!


    Ja fast I DEN HÄR TRÅDEN handlar det om tjocka barn!! Starta egen tråd om spinkiga barn om det stör dig, men btw barn är av naturen spinkiga mer än tjocka, just so you know.. Är du överviktig själv?
  • Anonym (Så det så!) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 08:56
    #7
    BossHoss skrev 2018-06-18 08:45:04 följande:

    Finns väl alltid undantaget som bekräftar regeln. Men i 99% av fallen så är det föräldrarnas fel att de har feta barn.


    Ha ja det tycker jag, hur fan tänker man som förälder???
  • Anonym (Japp)
    Äldre 18 Jun 08:59
    #8
    -1

    Tjocka eller magra barn är lika illa ( om man nu måste bry sig om andras barn?). Hur ser dina egna barn ut?

    Tycker personligen att vi inte har med andras barn att göra. Så länge fetknopparna och bengetterna är glada barn så är det väl bra?

  • Anonym (Så det så!) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 09:12
    #9
    +1
    Anonym (Japp) skrev 2018-06-18 08:59:16 följande:

    Tjocka eller magra barn är lika illa ( om man nu måste bry sig om andras barn?). Hur ser dina egna barn ut?

    Tycker personligen att vi inte har med andras barn att göra. Så länge fetknopparna och bengetterna är glada barn så är det väl bra?


    Men det handlar ju om barnens hälsa, herre jösses till att va så obrydd.. Såklart man måste bry sig! Ett barn med fetma kommer alltid att lida av fetma, hur är det att vara snällt mot barnet? Det är inte barnets egen vilja, så fy fasen vad vedervärdigt.
  • Anonym (Så det så!) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 09:17
    #10
    +1
    Anonym (Idioter) skrev 2018-06-18 08:40:59 följande:

    Tycker vi förbjuder både feta och spinkiga barn på stranden, så alla naiva och inskränkta föräldrar slipper lida.


    Fruktansvärt töntigt uttal. Hur roligt är det för barnet att flåsa och ha en massa hälsobringande problem som barn? Man ska vara bekymmersfri som barn, punkt slut. Hjärtproblem, knäproblem, astma, diabetes.. Ska jag fortsätta?? Fråga vilken doktor som helst om barnfetma!
Svar på tråden Tjocka barn är barnmisshandel!