• SaraRamadan

    BF dec 2018

    Hej alla glada mammor, med denna tråd tänkte jag att vi som är ungefär lika gångna i graviditeten ska dela med oss av känslor, symtom och tankar :) jag bor själv i Malmö och det är långa dagar ensamt. Vet ni om det finns aktiviteter för gravida? Kan man träffas någonstans och umgås? Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden BF dec 2018
  • Tiinis
    SaraRamadan skrev 2018-06-18 12:47:11 följande:

    Hej alla glada mammor, med denna tråd tänkte jag att vi som är ungefär lika gångna i graviditeten ska dela med oss av känslor, symtom och tankar :) jag bor själv i Malmö och det är långa dagar ensamt. Vet ni om det finns aktiviteter för gravida? Kan man träffas någonstans och umgås? Tacksam för svar :)


    Hej!

    Vad roligt. Grattis :) jag är beräknad till 9 december. När ska du ha? Jag bor i Göteborg. Har du sett att de finns facebook-grupp bf december-18? Det är för hela Sverige.
  • emaa3

    Hej! Grattis till er båda! Jag väntar mitt första barn är beräknad till 17:e december. Bor i Växjö

    Jag kunde inte hitta fb gruppen när jag var inne och kollade.. :-/

  • Anonym1891
    emaa3 skrev 2018-06-19 10:23:05 följande:

    Hej! Grattis till er båda! Jag väntar mitt första barn är beräknad till 17:e december. Bor i Växjö

    Jag kunde inte hitta fb gruppen när jag var inne och kollade.. :-/


    Den är hemlig så den går inte att söka på, man måste bli inbjuden :) Vi har samma bf förresten :)
  • Anonym1891
    emaa3 skrev 2018-06-19 10:49:02 följande:

    Åh va kul! grattis!

    Jag kom på att det var nog så ja.


    Tack detsamma :)
  • maimes
    Anonym1891 skrev 2018-06-19 10:45:38 följande:

    Den är hemlig så den går inte att söka på, man måste bli inbjuden :) Vi har samma bf förresten :)


    Vem ska man prata med för att komma med i den gruppen? Jag har BF 16e december :)
  • Anonym1891
    maimes skrev 2018-06-19 11:04:35 följande:

    Vem ska man prata med för att komma med i den gruppen? Jag har BF 16e december :)


    Kommer inte ihåg men det finns flera bf december trådar och i någon av dom står det vem. Eller så skriver man sin mejl i någon av dom och ber att få bli inbjuden :)
  • LundgrenSofie

    Hej, grattis. Väntar mitt tredje barn, andra graviditeten. Bor i Luleå.

  • LundgrenSofie
    LundgrenSofie skrev 2018-06-21 23:04:52 följande:

    Hej, grattis. Väntar mitt tredje barn, andra graviditeten. Bor i Luleå.


    BF 21 December
  • Elisabet82

    Hej!

    1 december här! Väntar min 3:dje!

    Var på ultraljud igår, allt såg bra ut! Puh!

    Frågade om de kunde se kön, först svarade hon tjej, sen kille sen visste hon inte men sa 60 pojke och 40 flicka så nu får vi snällt vänta!

    Så olidligt spännande men så glad att allt såg bra ut!

  • Summer18

    Jag hade BF 2/1-19 men var på kub nu 21/6 och fick reda på att jag väntar tvillingar!! Total chock och det nya datumet blev 28/12. Dock har jag läst att 50% av alla tvillingar föds i v 36 eller tidigare så slutet av nov eller början av december kan man ju kanske räkna med.

  • LundgrenSofie
    Summer18 skrev 2018-06-24 10:02:22 följande:

    Jag hade BF 2/1-19 men var på kub nu 21/6 och fick reda på att jag väntar tvillingar!! Total chock och det nya datumet blev 28/12. Dock har jag läst att 50% av alla tvillingar föds i v 36 eller tidigare så slutet av nov eller början av december kan man ju kanske räkna med.


    Åh vad kul, grattis. Tvillingar är underbart, mycket jobb men barnen har ett syskon från första stund och oftast är dem oskiljaktiga
  • Elisabet82

    Hej!

    Nu närmar det sig med stormsteg!

    Jag har 48 dagar kvar til bf. Mår bara bra men magen är stooor nu. Ska på tillväxt ultraljud i början av november för att se hur stor bebis är eftersom dens storebror var stor när hon föddes!

    Hur går det för er andra?

  • Elisabet82

    Hej!

    Nu närmar det sig med stormsteg!

    Jag har 48 dagar kvar til bf. Mår bara bra men magen är stooor nu. Ska på tillväxt ultraljud i början av november för att se hur stor bebis är eftersom dens storebror var stor när hon föddes!

    Hur går det för er andra?

Svar på tråden BF dec 2018