• Blomman 400

    Vecka 18

    Till er som är i vecka 18-19, har ni fått en mage än och är den hård eller mjuk? Och vad är normalt och gå upp i vikt? Har hört 4-5 kg men så klart olika. Jag har en liten mage nu men den känns mjuk ibland typ som dallrig deg mage men ibland stenhård och då har jag en fin bebis mage. Har väll gått upp ca 4 kg och är inne i vecka 19 på fredag. Mitt första barn så mycket funderingar :)

  • Svar på tråden Vecka 18
  • Lillputte88

    Jag tycker att min mage syns ibland men vissa morgnar är den ännu rätt så platt. Jag gick ner lite i början men kanske jag nu gått upp ca 2-3 kg. Går in i vecka 18 imorgon. Hur mår ni andra annars? Jag är tyvärr ännu illamående ibland och har en konstig smak i munnen mest hela tiden.

  • Blomman 400

    Ja har mått väldigt bra. I början va ja lite yr och ont i svanken och ger ner vid rumpan typ men nu känner jag inget. Lite mer anfådd och hungrig hela tiden och sugen på sött. Försöker undvika allt för mycket små ätande. Vill ju inte lägga på sig allt för mycket. Jobbigt för dig och må illa :(

  • Tilda218

    Är i vecka 15 har fått liten mage. Gått ner i vikt pga illamående men det har blivit mycket bättre nu.

  • nystrom98

    Jag har fått en liten mage och är i vecka 19, men inget som man tänker på om man inte visste hur min mage såg ut innan! Gick dock ner ca 5 kg dom första veckorna av graviditeten och har inte lyckats gått upp dom än så är lite orolig! Bebisen växer dock som den ska och är pigg som attan så den tar ju det den behöver vilket är bra! Ofta är min mage rätt hård runt bebismagen :)

Svar på tråden Vecka 18