• rickardlindgren

    Bör min son bli omskuren?

    Hej! Jag har en fundering! Vi har en son på 9 år nu och jag undra bör man besluta att omskära sina barn eller inte? Vad tycker ni? Känns lite fel tycker jag?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-18 20:32
    Problemet är att han inte kan dra bak förhuden ordentligt så det går ju inte att tvätta och så. Så undrar ju nu om det är en fördel att omskära eller om han blir mobbad i skolan och så då?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-19 01:19
    Jag har hört att man ska kontakta sjukvårdare/skolhälsovården om den inte går att dra bak vid 9-10 åldern?

    Han har 2 äldre bröder och för dom så kunde förbunden dras bakåt vid 7 års åldern?

    Vi får kanske vänta på att puberteten träder i kraft?

    När är det mena ska söka för det? "????.

  • Svar på tråden Bör min son bli omskuren?
  • BossHoss

    Personligen anser jag allt sådant vara någon form av könsstympning som personen MINST skall va 15 för att avgöra själv om denne vill genomgå det.

    Ingen skulle väl tycka d var okej att tattuera en döskalle på ett barn bara för att föräldrarna vill.. Eller?

  • Anonym (123)

    Ja jag tycker ni bör skära av hans ögonlock också.

  • Anonym (Boo)

    Vi funderade på det när vi väntade vårt första barn då de gör det i min mans kultur. Men efter att ha sett en dokumentär om det där en bebis blev omskuren kände vi båda att nej, aldrig livet. Tycker det är ett övergrepp. Det man är född med ska sitta kvar tills personen själv som vuxen bestämmer annat.

  • Anonym (Tråkigt?)
    rickardlindgren skrev 2018-06-18 14:52:28 följande:

    Hej! Jag har en fundering! Vi har en son på 9 år nu och jag undra bör man besluta att omskära sina barn eller inte? Vad tycker ni? Känns lite fel tycker jag?


    Har du tråkigt ts??
  • rickardlindgren
    BossHoss skrev 2018-06-18 14:57:15 följande:

    Personligen anser jag allt sådant vara någon form av könsstympning som personen MINST skall va 15 för att avgöra själv om denne vill genomgå det.

    Ingen skulle väl tycka d var okej att tattuera en döskalle på ett barn bara för att föräldrarna vill.. Eller?


    Nej såklart inte men vad anser du är rätt och fel i den frågan om att operera bort den ? 
  • Anonym (???)
    rickardlindgren skrev 2018-06-18 18:04:56 följande:
    Dom är det inget fel på (;
    Så vad är det för fel på hans snopp?
  • Anonym (Brapp)

    Nej, låt han bli 18, så kan han välja själv om han vill förstöra sin penis utan anledning.

  • rickardlindgren
    Anonym (Brapp) skrev 2018-06-18 18:12:37 följande:

    Nej, låt han bli 18, så kan han välja själv om han vill förstöra sin penis utan anledning.


    Hur menar du förstöra? Vi kan se det som en fördel.
Svar på tråden Bör min son bli omskuren?