• Äldre 18 Jun 16:25
    5991 visningar
    6 svar
    6
    5991

    Positivt ägglossningstest efter utebliven mens

    Hej!

    Jag blir snart tokig, jag förstår mig inte på vad som händer med min kropp..

    Jag hade min senaste mens 5/5, tog ett ägglossningstest 21/5 som var positivt.

    Nu är jag på bim 11 utan att ha fått mensen..

    Jag har ömma bröst, illamående, molande mensvärk sen över 2 v tillbaka, humörsvängningar..

    Jag har gjort flera gravtest senast i lördags men alla visar negativt..

    Med dottern som nu är snart 9 månader så fick jag utslag på bim 4..

    Idag tog jag ett ägglossningstest bara för skojs skull, och till min förvåning så blir det positivt?

    Hur är det möjligt när jag inte ens fått mensen plus att jag testa positivt förra månaden också (tänker att då är ju inte cykeln sen)

    Någon som varit med om liknande att få positivt på ägglossning trots utebliven mens?

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest efter utebliven mens
  • Äldre 18 Jun 17:16
    #1

    Kan vara så att det inte blev äl förra gången och kroppen försöker nu igen. Hänt mig. Testen visar ju bara att hormonet finns där- inte att ägget verkligen kommer släppa.

  • Äldre 18 Jun 17:20
    #2

    Men måste man inte ha mens för att få ägglossning? Jag menar det är ju ändå typ 28 dagar sen jag fick positivt ägglossningstest sist gång, borde varit en mensblödning emellan väl?

    Speciellt eftersom det verkligen känns som att mensen kommer hela tiden men icke ????

  • Äldre 18 Jun 17:28
    #3
    Kiwibiwi skrev 2018-06-18 17:20:01 följande:
    Men måste man inte ha mens för att få ägglossning? Jag menar det är ju ändå typ 28 dagar sen jag fick positivt ägglossningstest sist gång, borde varit en mensblödning emellan väl?
    Speciellt eftersom det verkligen känns som att mensen kommer hela tiden men icke ????
    Nja, äl kan vara jättesen för vissa, men likväl får de äl. Dessutom kan man få positivt äl-test precis före mensen ska komma så vilket av det som gäller just dig lär du får veta inom några dagar.
  • Äldre 18 Jun 17:49
    #4
    Pimpinellan skrev 2018-06-18 17:28:14 följande:

    Nja, äl kan vara jättesen för vissa, men likväl får de äl. Dessutom kan man få positivt äl-test precis före mensen ska komma så vilket av det som gäller just dig lär du får veta inom några dagar.


    Äl-test ger med andra ord utslag på allt haha men tanke på att dem även kan ge utslag på gradivitet. Tänk vad bra det hade varit om kroppen hade kunnat prata med ord istället
  • Äldre 18 Jun 18:36
    #5

    Fick pos äl-test men inget ägg lossnade. Fick sedan åter pos äl-test 10 dagar senare och dagen efter äl smärta. Blev gravid när den "sista" äl var :)

  • Äldre 1 Jul 17:37
    #6

    På mig hoppade mensen över en hel månad så ja det är fullt möjligt. Barnmorskan sa att det är inget ovanligt sådant händer så inget att göra något åt eller bry sig om sa hon. Jag hade inte ens sex den månaden var utan relation så gravid var uteslutet.

    Lycka till

Svar på tråden Positivt ägglossningstest efter utebliven mens