• stjärnasomärdin

    BF februari 2019 och stannar på FL

    Hej!

    Vill starta en tråd för oss med BF i februari 2019 som vill stanna kvar här på FL och följas åt (och som inte är intresserade av en BF-tråd där 80 % av alla inlägg handlar om att man vill gå med i en FB-grupp ;))

    BF 17/2, 2:a barnet, 29 år

  • Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL
  • Idapou

    Jag vill vara med, stannar hellre här på fl då jag inte använder Facebook :)

    Jag är 33 och väntar också andra barnet, med bf 17 feb. Har en son på 3 år och hade ett ma i februari i år. Nu är jag gravid igen, men vågar inte riktigt tro på det än...trots flertalet positiva test.

  • AK78

    Har inte heller Facebook så hakar gärna på!

    Än så länge BF 1:a februari men kan ändras eftersom jag inte är 100 på min menscykel. Födde barn i december (!) och har inte riktigt kommit igång ordentligt.. snabba puckar!

    Blir 40 i höst och väntar nummer fyra. Tre killar på 16, 13 och 6 månader.

    Har också ett MA i bagaget så är lite nojig.. framförallt när jag inte har några direkta symptom. Men det har jag inte haft innan heller.. så försöker tänka positivt!

  • stjärnasomärdin
    AK78 skrev 2018-06-18 22:20:05 följande:

    Har inte heller Facebook så hakar gärna på!

    Än så länge BF 1:a februari men kan ändras eftersom jag inte är 100 på min menscykel. Födde barn i december (!) och har inte riktigt kommit igång ordentligt.. snabba puckar!

    Blir 40 i höst och väntar nummer fyra. Tre killar på 16, 13 och 6 månader.

    Har också ett MA i bagaget så är lite nojig.. framförallt när jag inte har några direkta symptom. Men det har jag inte haft innan heller.. så försöker tänka positivt!


    Roligt att vi är några stycken :) Verkligen snabba ryck du! Svårt att låta bli att oroa sig, särskilt om man har dåliga erfarenheter i bagaget men håller tummarna att allt går bra! Skönt att slippa symtomen så länge allt ser bra ut. Är ju lite kortare gången än du men känner inte heller några symtom. Har för mig att det kom i vecka 9 förra gången så det kommer väl säkert snart för mig ;)
  • Idapou
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-18 22:02:40 följande:

    Vad roligt! Samma dag också! Och har också en (snart) treåring hemma ;) Känner du av graviditeten ännu?


    Då får vi se vem som kommer närmast sen då :)

    Känner inte av så mycket än, kanske mer kissnödig än vanligt och lite tröttare. Fast jag är väldigt grinig och har kort stubin... antar att det har med hormoner att göra. (Kan inte minnas att det var så med sonen) Stackars mina kollegor som får ta det värsta, inte lika många irritationsmoment hemma. Har du några symtom ännu?
  • Idapou
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-18 22:03:43 följande:

    Beklagar ditt ma också såklart :(


    Tack, det känns bra att vara gravid igen. Hoppas den stannar denna gången :)
  • Idapou
    AK78 skrev 2018-06-18 22:20:05 följande:

    Har inte heller Facebook så hakar gärna på!

    Än så länge BF 1:a februari men kan ändras eftersom jag inte är 100 på min menscykel. Födde barn i december (!) och har inte riktigt kommit igång ordentligt.. snabba puckar!

    Blir 40 i höst och väntar nummer fyra. Tre killar på 16, 13 och 6 månader.

    Har också ett MA i bagaget så är lite nojig.. framförallt när jag inte har några direkta symptom. Men det har jag inte haft innan heller.. så försöker tänka positivt!


    Beklagar ditt ma. Jag är också nojjigare denna gången. När jag fick ma var plusset jättestarkt, men denna gången väldigt svagt, t o m på bim+4. Men nu har jag fått positivt på cb digitalt, så nu vågar jag nog tro iaf. Dock visade testet 1-2v på bim+6, men jag hade kanske ägglossning senare än jag trodde... Håller tummarna för oss alla att det blir bebis i februari!
  • AK78
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-19 06:47:25 följande:

    Roligt att vi är några stycken :) Verkligen snabba ryck du! Svårt att låta bli att oroa sig, särskilt om man har dåliga erfarenheter i bagaget men håller tummarna att allt går bra! Skönt att slippa symtomen så länge allt ser bra ut. Är ju lite kortare gången än du men känner inte heller några symtom. Har för mig att det kom i vecka 9 förra gången så det kommer väl säkert snart för mig ;)


    Jag hade ju mitt MA 2016 och födde sonen 2017.. så bevisligen kan det ju gå bra.. men är orolig nu ändå! Ändå skönt att gå tillbaka till mina anteckningar i Preglife-appen exempelvis där jag skrivit om olika blödningar och annat som oroade mig. Sonen är ju en frisk halvåring i dag! Vi ska väl bara vara glada över att vi mår bra helt enkelt!
  • AK78
    Idapou skrev 2018-06-19 10:49:29 följande:

    Beklagar ditt ma. Jag är också nojjigare denna gången. När jag fick ma var plusset jättestarkt, men denna gången väldigt svagt, t o m på bim+4. Men nu har jag fått positivt på cb digitalt, så nu vågar jag nog tro iaf. Dock visade testet 1-2v på bim+6, men jag hade kanske ägglossning senare än jag trodde... Håller tummarna för oss alla att det blir bebis i februari!


    Ja.. man blir knäpp.. så mycket att oroa sig för. H e l a tiden! Hehe.. men det ska nog gå bra för oss!
Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL