• Anonym (Rushdi)

    Shopping på nätet

    Hej jag shoppade lite kläder på nätet. Det kom hem, jag provade ena klänningen, den var för liten, tittade på blusen, den var inte alls som jag tänkte.

    Skickade i retur och beställde en större storlek av klänningen.

    Nu skrev företaget mandeldesign att kläderna luktar starkt av parfym under armarna och dom kan inte acceptera returen.

    Vad gör man?

    Jag är överkändlig mot Parfym och använder det aldrig och min deo var slut vid tillfället. Arg och försvarslös!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-29 17:07
    Mandel Design AB heter föeetaget

  • Svar på tråden Shopping på nätet
  • Anonym (Rushdi)

    Någon som tycker jag ska anmäla dom? ARN? 

  • ulfina

    Verkar jättekonstigt. Nya kläder har ju ofta en speciell doft, och ett bra företag borde kunna devisen "kunden har alltid rätt". 
    Jag skulle anmäla dom till allmänna reklamationsnämnden. Det finns en lag för internethandel och som kund ska du inte ha sämre villkor. Vilket detta verkar vara.  
    Vet mandel design vad lagen säger? 

  • Anonym (Molly50)
    ulfina skrev 2018-06-28 00:43:28 följande:

    Verkar jättekonstigt. Nya kläder har ju ofta en speciell doft, och ett bra företag borde kunna devisen "kunden har alltid rätt". 
    Jag skulle anmäla dom till allmänna reklamationsnämnden. Det finns en lag för internethandel och som kund ska du inte ha sämre villkor. Vilket detta verkar vara.  
    Vet mandel design vad lagen säger? 


    Kunden har inte alltid rätt!
  • Anonym (Hm)
    ulfina skrev 2018-06-28 00:43:28 följande:
    Verkar jättekonstigt. Nya kläder har ju ofta en speciell doft, och ett bra företag borde kunna devisen "kunden har alltid rätt". 
    Jag skulle anmäla dom till allmänna reklamationsnämnden. Det finns en lag för internethandel och som kund ska du inte ha sämre villkor. Vilket detta verkar vara.  
    Vet mandel design vad lagen säger? 
    Mycket märkligt.
  • Anonym (Rushdi)

    Fick rätt av ARN! Anmälde do och fick rätt att dom inte följde den nya distansavtalslagen! YES! 

Svar på tråden Shopping på nätet