• Anonym (Hursk­ajaggö­ra)
    Äldre 19 Jun 11:48
    11809 visningar
    18 svar
    18
    11809

    Skydd eller oskyddat

    Har börjat träffa en kille, vi har dock inte haft sex ännu men pratar om vad vi gillar i den situationen. Nu är det så att han inte gillar att använda kondom... Men jag känner att i början vill jag gärna ha det iaf.. hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Skydd eller oskyddat
  • Sharpe­r
    Äldre 19 Jun 11:53
    #1

    Självklart kondom om han inte kan visa papper på att han testat sig och är frisk.

    När jag träffade min fästman första gången (april förra året) tänkte ingen av oss på kondom, det han frågade när han redan va inne i mig va om jag hade skydd och när jag svarade ja så körde vi liksom på. Dumt av båda i efterhand, det vet vi om. Men det liksom bara försvann. Men känner du att du vill ha kondom så är det de som gäller tycker jag om han inte som sagt kan påvisa att han e frisk

  • Anonym (Man)
    Äldre 19 Jun 12:01
    #2

    Är du så osäker så du frågar här så ska du ha kondom.

  • Anonym (Man)
    Äldre 19 Jun 12:02
    #3

    År sen vill ju du ha kondom, å då får han gilla läget eller så får han inte ligga.

  • Anonym (Hursk­ajaggö­ra) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 12:09
    #4
    Sharper skrev 2018-06-19 11:53:43 följande:

    Självklart kondom om han inte kan visa papper på att han testat sig och är frisk.

    När jag träffade min fästman första gången (april förra året) tänkte ingen av oss på kondom, det han frågade när han redan va inne i mig va om jag hade skydd och när jag svarade ja så körde vi liksom på. Dumt av båda i efterhand, det vet vi om. Men det liksom bara försvann. Men känner du att du vill ha kondom så är det de som gäller tycker jag om han inte som sagt kan påvisa att han e frisk


    Har sagt att om vi ska köra utan så vill jag att han ska testa sig innan, men känns ändå på något sätt säkrare med kondom... Går på piller så skyddad är jag men aa..

    Vill dock inte verka för jobbig när jag ställer det kravet..
  • Anonym (Hursk­ajaggö­ra) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 12:11
    #5
    Anonym (Man) skrev 2018-06-19 12:01:25 följande:

    Är du så osäker så du frågar här så ska du ha kondom.


    Anonym (Man) skrev 2018-06-19 12:02:32 följande:

    År sen vill ju du ha kondom, å då får han gilla läget eller så får han inte ligga.


    Vet inte om jag är så osäker men känns tryggare med...

    Mm får nog ta de med honom igen...
  • Sharpe­r
    Äldre 19 Jun 12:12
    #6
    Anonym (Hurskajaggöra) skrev 2018-06-19 12:09:31 följande:

    Har sagt att om vi ska köra utan så vill jag att han ska testa sig innan, men känns ändå på något sätt säkrare med kondom... Går på piller så skyddad är jag men aa..

    Vill dock inte verka för jobbig när jag ställer det kravet..


    Känner du så är det de som gäller. Han får ju bara acceptera det isåfall.
  • Anonym (Hursk­ajaggö­ra) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 12:14
    #7
    Sharper skrev 2018-06-19 12:12:10 följande:

    Känner du så är det de som gäller. Han får ju bara acceptera det isåfall.


    Får försöka prata med honom om det, vill att han vet innan vi hamnar i situationen
  • Anonym (Jo)
    Äldre 19 Jun 15:34
    #8
    Anonym (Man) skrev 2018-06-19 12:01:25 följande:
    Är du så osäker så du frågar här så ska du ha kondom.
    Tycker jag med.
  • Anonym (Killa­r, skärpn­ing!!)
    Äldre 19 Jun 15:36
    #9

    Kondom på eller så ligger ni inte. Punkt.

    Och att "ställa upp" utan kondom gör bara att fler killar slipper undan.

    Han frågade givetvis inte vad du gillar dina ppiller? Nä, tänkte väl det.

  • Anonym (?????­?)
    Äldre 19 Jun 15:37
    #10
    Anonym (Hurskajaggöra) skrev 2018-06-19 12:09:31 följande:
    Har sagt att om vi ska köra utan så vill jag att han ska testa sig innan, men känns ändå på något sätt säkrare med kondom... Går på piller så skyddad är jag men aa..

    Vill dock inte verka för jobbig när jag ställer det kravet..
    Hur gamla är ni? Du verkar inte så säker i dig själv om du inte vill ställa krav på kondom när du ska ha sex. Såklart att ni ska ha kondom om du vill det. Det är inte direkt ovanligt att man kör med kondom när man träffar en ny sexpartner. 
  • Anonym (Hursk­ajaggö­ra) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 15:51
    #11
    Anonym (Killar, skärpning!!) skrev 2018-06-19 15:36:50 följande:

    Kondom på eller så ligger ni inte. Punkt.

    Och att "ställa upp" utan kondom gör bara att fler killar slipper undan.

    Han frågade givetvis inte vad du gillar dina ppiller? Nä, tänkte väl det.


    Okej har pratat med honom igen och han höll med om att vi bör ha det i början om det var vad jag önskade :) jodå han frågar allt om mina piller då jag haft biverkningar av dem sen jag började med dem
  • Anonym (Hursk­ajaggö­ra) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 15:52
    #12
    Anonym (??????) skrev 2018-06-19 15:37:29 följande:

    Hur gamla är ni? Du verkar inte så säker i dig själv om du inte vill ställa krav på kondom när du ska ha sex. Såklart att ni ska ha kondom om du vill det. Det är inte direkt ovanligt att man kör med kondom när man träffar en ny sexpartner. 


    Jag är 25 och han är äldre än mig.. jag är väldigt osäker i sådana situationer... Därför jag blirsån men har pratat med honom och känns bättre
  • Anonym (Gör som du vill)
    Äldre 19 Jun 15:55
    #13

    Om du vill ha det ska du ha det. Kan han inte tillmötesgå dig så är han inte mycket att hänga i julgranen.

  • Anonym (Gör som du vill)
    Äldre 19 Jun 15:57
    #14
    Anonym (Hurskajaggöra) skrev 2018-06-19 12:09:31 följande:

    Har sagt att om vi ska köra utan så vill jag att han ska testa sig innan, men känns ändå på något sätt säkrare med kondom... Går på piller så skyddad är jag men aa..

    Vill dock inte verka för jobbig när jag ställer det kravet..


    Du är inte jobbig. Bra att han tillmötesgår dig. Helt rätt att kräva kondom.
  • Anonym (Hursk­ajaggö­ra) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 16:03
    #15
    Anonym (Gör som du vill) skrev 2018-06-19 15:57:41 följande:

    Du är inte jobbig. Bra att han tillmötesgår dig. Helt rätt att kräva kondom.


    Trodde han skulle acceptera det när jag väl berätta om det, men var osäker på hur jag skulle lägga fram det.. så är skönt att höra att jag inte har ett krav som inte är okej
  • Anonym (?????­?)
    Äldre 19 Jun 16:05
    #16
    Anonym (Hurskajaggöra) skrev 2018-06-19 15:52:59 följande:
    Jag är 25 och han är äldre än mig.. jag är väldigt osäker i sådana situationer... Därför jag blirsån men har pratat med honom och känns bättre
    Vad bra!
  • Äldre 19 Jun 18:55
    #17

    Visst är det skönast utan men man ska inte göra något man inte vill i sängen bara för att den andra vill. Skulle du bli oplanerat gravid snart så kan det bli väldigt jobbiga och uppslitande diskussioner... Nej du ska göra som du vill. Det är din kropp som hans kuk ska in i så han får rätta sig efter din vilja eller leta efter någon annan.

  • Anonym (Hursk­ajaggö­ra) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 22:38
    #18
    Richard1986 skrev 2018-06-19 18:55:35 följande:

    Visst är det skönast utan men man ska inte göra något man inte vill i sängen bara för att den andra vill. Skulle du bli oplanerat gravid snart så kan det bli väldigt jobbiga och uppslitande diskussioner... Nej du ska göra som du vill. Det är din kropp som hans kuk ska in i så han får rätta sig efter din vilja eller leta efter någon annan.


    Tack för att du styrker att mina tankar är okej, pratat med honom och han har förståelse för att jag vill använda kondom i början så verkar ha löst sig..

    Har tidigare haft svårt att ta upp sådant här med personen det rör men jobbar på det och börjar bli bättre
Svar på tråden Skydd eller oskyddat