• Millie82

    Jag för tjata på honom om allt

    Lever sedan 2 år tillbaka med min sambo. Han är mkt omtänksam men säger ibland väldigt plump saker under helt fel tillfällen vilket får mig att må väldigt dåligt. Han är dålig på att uppvakta och sitter mkt med sin telefon/tv samt prioriterar egentid på gymmet före/efter jobbet. Klart extra känsligt läge när jag ligger hemma o är sjukskriven hela dagarna för utbrändhet. Hade önskat att han var mer med mig. Påtalat detta ca 10 ggr men ingenting händer. Jag har blivit avvisad många gånger då jag tagit på honom och han hävdar att vi tänder på olika saker. Tycker tyvärr inte han alltid respekterar mig då han har kvar måååånga bilder på ett ex på Facebook vilket jag bett honom ta bort. (Dock säker på att han inte har känslor kvar). Om vi ska på dejt tycker han det är helt ok att hans vänner hakar på. Inte helt romantiskt tycker jag. Hur skulle ni tänka i samma situation?

  • Svar på tråden Jag för tjata på honom om allt
  • Anonym (123)

    Det enda jag reagerade på var att hans vänner skulle vara med på er dejt. Varför skulle vännerna ens vilja det? Vet han ens att det är en dejt?

    Vara på gymmet = normalt
    Ha bilder på ex = normalt
    Tänder på olika saker = normalt

  • Anonym (Lime)

    Vill han vara med dig? Gör mi något ihop som han visar att det är ni två som ska leva ihop?

    Men ja, att du går hemma och väntar på att han ska komma hem, för det är det stora som händer på din dag, alltså viktigt för dig, är inte lika viktigt för honom för han träffar människor på dagarna och vill aktivera sig med hobbies när han slutat jobba... jag hade det så i alla fall.

    Kan du hitta på något eget när han är på gymmet så att du slipper känna att du bara väntar på att han ska komma hem? Gå promenad, umgås med vänner osv...

    Var det lika dant mellan er när du inte var sjukskriven?

  • Anonym (U)
    Millie82 skrev 2018-06-19 22:19:23 följande:

    Lever sedan 2 år tillbaka med min sambo. Han är mkt omtänksam men säger ibland väldigt plump saker under helt fel tillfällen vilket får mig att må väldigt dåligt. Han är dålig på att uppvakta och sitter mkt med sin telefon/tv samt prioriterar egentid på gymmet före/efter jobbet. Klart extra känsligt läge när jag ligger hemma o är sjukskriven hela dagarna för utbrändhet. Hade önskat att han var mer med mig. Påtalat detta ca 10 ggr men ingenting händer. Jag har blivit avvisad många gånger då jag tagit på honom och han hävdar att vi tänder på olika saker. Tycker tyvärr inte han alltid respekterar mig då han har kvar måååånga bilder på ett ex på Facebook vilket jag bett honom ta bort. (Dock säker på att han inte har känslor kvar). Om vi ska på dejt tycker han det är helt ok att hans vänner hakar på. Inte helt romantiskt tycker jag. Hur skulle ni tänka i samma situation?


    Att du vill ha en annan person ?

    Att du har så lite för dig att du vill kontrollera och forma om en person totalt ?

    Att du är avundsjuk på honom?

    Att du verkar de för ensamhet och ljuger för dig själv och honom och säger det är kärlek.?

    Du har många val.
  • Millie82

    Har nog i stort sett varit lika läge under hela tiden. Iom att jag påpekat bristen av att vi inte gör något romantiskt på tunnan hand tycker jag det varit uppenbart att det bara ska vara vi ibland när jag bokat bord någonstans. Brukar bli så att jag lagat mat medan han tränar. Förstår inte varför han ibte tar till sig mer av vad jag säger för att lösa problemen ist för att fortsätta i samma bana. Vi ska även bli föräldrar snart så terapi just nu är olägligt.

  • Anonym (Lisa)
    Millie82 skrev 2018-06-20 09:28:10 följande:

    Har nog i stort sett varit lika läge under hela tiden. Iom att jag påpekat bristen av att vi inte gör något romantiskt på tunnan hand tycker jag det varit uppenbart att det bara ska vara vi ibland när jag bokat bord någonstans. Brukar bli så att jag lagat mat medan han tränar. Förstår inte varför han ibte tar till sig mer av vad jag säger för att lösa problemen ist för att fortsätta i samma bana. Vi ska även bli föräldrar snart så terapi just nu är olägligt.


    Jag skulle säga tvärtom, terapi är nödvändigt eftersom ni ska bli föräldrar (hur tänkte du där?).

    Du kommer att ha två barn att passa upp på. Lycka till!
  • Millie82

    Är såpass nära förlossning att jag knappt kommer ut ut huset, såvitt vi får möjlighet kommer jag boka tid

  • Anonym (M)
    Anonym (123) skrev 2018-06-19 23:30:41 följande:

    Det enda jag reagerade på var att hans vänner skulle vara med på er dejt. Varför skulle vännerna ens vilja det? Vet han ens att det är en dejt?

    Vara på gymmet = normalt

    Ha bilder på ex = normalt

    Tänder på olika saker = normalt


    Grejen är att han börjar varje morgon med gymmet. Tittar inte ens på mig eller bekräftar mig. Aldrig något mys eller så. Min stora passion är resor. Han har aldrig velat resa med mig. Däremot känsligt att se bilder med sitt ex på alla resor de gjort. Också intima bilder med i hans album. Inte så kul att behöva se.
  • Anonym (123)
    Anonym (M) skrev 2018-06-20 11:42:28 följande:
    Grejen är att han börjar varje morgon med gymmet. Tittar inte ens på mig eller bekräftar mig. Aldrig något mys eller så. Min stora passion är resor. Han har aldrig velat resa med mig. Däremot känsligt att se bilder med sitt ex på alla resor de gjort. Också intima bilder med i hans album. Inte så kul att behöva se.
    Kolla inte på bilderna då.

    Och om du behöver bekräftelse av andra varje morgon så kanske du behöver jobba på din självkänsla.
  • Millie82

    Tror inte du förstår själva grejen. Man vill ju ha ett förhållande- ha allt vad det innebär . Handlar inte om dålig självkänsla. Ett förhållande ska ju både kunna ge och ta.

  • Anonym (123)
    Millie82 skrev 2018-06-20 12:28:14 följande:

    Tror inte du förstår själva grejen. Man vill ju ha ett förhållande- ha allt vad det innebär . Handlar inte om dålig självkänsla. Ett förhållande ska ju både kunna ge och ta.


    Nu var det ju inte dig jag skrev till, men ska han offra sin gymtid på morgonen för att du vill ha bekräftelse?
  • Anonym (Lisa)
    Millie82 skrev 2018-06-20 12:28:14 följande:

    Tror inte du förstår själva grejen. Man vill ju ha ett förhållande- ha allt vad det innebär . Handlar inte om dålig självkänsla. Ett förhållande ska ju både kunna ge och ta.


    Vill du verkligen det? För då hade du väl skaffat en kille som ger dig det istället för en som inte gör det?
  • Anonym (ace)

    Men jag fattar inte. Du och han har haft dessa "problemen" sedan dag ett, han gymmar, han har bilder på ex, han gillar inte resa, han tänder på andra saker än dig osv. Eller?
    Varför i hela helvet väljer du då honom som far till ditt barn?


    Jag hade blivit galen på en "partner" som försöker kväva mig med att inte tillåta mig att ha kvar mina bilder och minnen, som vill förvägra mig mina hobbies, som inte kan sysselsätta sig själv osv. Men den partnern hade jag aldrig stannat hos, och hade defiinitivt aldrig någonsin skaffat barn med. Innan barnet är tre så kommer ni garanterat ha gått era skilda vägar, om man TS inlägg är något att gå efter.

  • Contador

    Kan inte rekommendera att ni bryter upp. Men jag tycker ditt problem känns rättfärdigt typ eller vad man säger. Han måste prioritera er före andra. Inte för att jag vill att du ska dra iväg på egen hand men gå ut själv en kväll, gör honom lite sotis och kräv en förändring.

Svar på tråden Jag för tjata på honom om allt