• Anonym (Anon)

    Ensam med suicidtankar, vill inte bli övertalad

    Har sen november gjort tre mer eller mindre allvarliga intoxer. Är inne i en period då jag inte tar min medicin regelbundet. Medicinen som inte blir tagen sparar jag, det känns tryggt. Gjorde misstaget att berätta det för min terapeut. Nu är hon på mig om att jag borde lämna in medicinen som jag inte tar. Men jag vill ju inte. Men jag vill inte heller att hon ska oroa sig. Som jag ser det ökar risken att jag gör något allvarligare, om jag inte får ha medicinerna som trygghet. Nu känns det som att jag inte kan prata med henne om det här, jag vet ju vad hon vill och jag vill inte samma sak. Hur ska man bete sig? Jag sprängs, det finns ingen jag kan prata med om suicidtankarna, som inte kommer att försöka få mig att göra något jag inte vill.

  • Svar på tråden Ensam med suicidtankar, vill inte bli övertalad
  • Anonym (P)

    Vad är det dom försöker övertala dig att göra? Att leva? Att härda ut lite till för att det kommer bli bättre så småningom? Jag tror ju terapin fungerar bättre om man är så ärlig som möjligt. Ofta säger psykologen saker man inte vill höra men i slutändan har dom ju nästan alltid rätt dom jäklarna. Även om man inte kan se det när man mår som sämst. Kram till dig!

  • Anonym (soul)

    Suicidtankar kan också vara ett sätt att känna att man har kontroll. Kan bero på att man kanske upplever att man inte har någon kontroll på det som sker i ens liv. Som att man i alla fall kan kontrollera eller bestämma över om man ska dö och när. .... Att man har den makten, att ta livet av sig, när allt annat inte går att påverka. Säger det för det kanske kan ge dig något perspektiv, ökad förståelse. MEN! - Det finns inga bevis för att det blir bättre som död. Det finns t ex en hel religion som säger att det enda som händer är att man återföds hit. Inga bevis för att det är lättare som död. Just saying. Kanske är det som är nu bättre än hur det skulle vara som död, och det vet vi inte.

Svar på tråden Ensam med suicidtankar, vill inte bli övertalad