• Anonym (liten tjockis)

    Vill gå ner väldigt snabbt i vikt- vill banta nu! Hjälp

    Min syster ska gifta sig om ca 6 veckor och jag vill se snygg och slank ut på bröllopet! Jag upplever redan nu att jag ser jätte tjock och hemsk ut på bilderna så nu måste jag sätta igång, jag vill verkligen ha riktiga bantningstips från er snälla där ute! Att hålla ett långsiktigt vikt är jag inte ute efter utan vill ha riktigt snabba resultat och det gör mig inget om jag skulle gå upp igen efter bantningen!

    *Om ni andra i samma sits vill hänga med i tråden så är ni välkomna! 

    * Så mina första och viktiga fråga är- hur gör jag om jag vill ner 10 kg på 4-6 veckor!!?

    Lite kort om mig:
    157 cm lång och väger just nu 73 kg. Tro mig jag har gått på en massa PT pass under 8 år men inget har hjälp mig och provat en massa dieter under den tiden!! Under min gymnasietid hade jag idealvikt- runt 54 kg vägde jag och efter det blev jag större och större som en flodhäst. Har ingen pojkvän och äter inga hormonpiller. Jag älskar bara att äta. 
    När det gäller kost så äter jag det mesta men ogillar skaldjur, rå fisk och kött och fläsk! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-19 23:34
    Skriver vad jag ätit både igår och idag:

    Måndag:
    Frukost
    2 kokta ägg med salladskrydda på, två kopp te och vatten
    lunch
    vatten, kokta bönor med naturell yoghurt och blandsallad
    middag ingenting
    träning 70 min skogspromenad

    Tisdag:
    Frukost
    Granola musli från Paulun med 1 dl mellanmjölk
    lunch
    Hälsotallrik från Urban Delhi med morotsbiff, sallad med broccoli och rädisor och bönsås.
    middag
    2 knäckebröd med ett stekt ägg och avokadoröra
    träning ingen träning

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-19 23:42
    Jag tänker att så som jag ätit både igår och idag kommer knappast få mig att gå ner i vikt, det var typ "hälsosamma" dagar enligt mig eftersom jag annars stoppar i mig en massa fett och onödigt socker!

    Skulle det funka med om jag bara åt soppa -tänker tomatsoppa, broccolisoppa, linssoppa, spenatsoppa osv till både lunch och middag?
    Kanske ta 70 min skogspromenad eller att springa 30 min dagligen för mer effekt?

    Har ni tips på riktigt kalorisnåla maträtter/matvaror?

  • Svar på tråden Vill gå ner väldigt snabbt i vikt- vill banta nu! Hjälp
  • Anonym (liten tjockis)

    Jag tänker att så som jag ätit både igår och idag kommer knappast få mig att gå ner i vikt, det var typ "hälsosamma" dagar enligt mig eftersom jag annars stoppar i mig en massa fett och onödigt socker!

    Skulle det funka med om jag bara åt soppa -tänker tomatsoppa, broccolisoppa, linssoppa, spenatsoppa osv till både lunch och middag?
    Kanske ta 70 min skogspromenad eller att springa 30 min dagligen för mer effekt? 

    Har ni tips på riktigt kalorisnåla maträtter/matvaror?  

  • sebbe420

    Fattar inte riktigt, men du åt ju exremt lite på de där exempeldagarna. Räknade du med precis allt du åt? För det var ju ingenting, i stort sett svältkost. Och sen så säger du att som du åt dom två dagarna, det kommer knappast få dig att gå ner i vikt? Hur menar du då, tror du att det där för mycket? Du måste ha legat på ett massivt kaloriunderskott om det där var allt du åt.

  • Anonym (Fru x)

    Håll dig till 5/7 ?dieten?

    Dvs. Du håller dig till 500kcal 2dagar i veckan och äter normalt de andra dagarna. Funkar hur bra som helst!

  • Vixen90
    Anonym (Fru x) skrev 2018-06-20 03:47:51 följande:

    Håll dig till 5/7 ?dieten?

    Dvs. Du håller dig till 500kcal 2dagar i veckan och äter normalt de andra dagarna. Funkar hur bra som helst!


    Menar du inte 5:2? :)
    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Anonym (Viljestyrka)

    Jag gick ner 4 kilo på 1,5 månader, är 163 och vägde nästan 60. Nu har jag gått ner 7 på ca 3 månader.

    Kokt ägg till frukost, proteinshake till lunch.

    Tagit bort socker, bröd och alkohol men äter vanlig mat till middag. Inget småätande! Det är det viktigaste, håll dig till måltiderna, eventuellt någon frukt eller grönsak till mellanmål men absolut inget efter middagen, det är svårt men så fort resultaten börjar synas är det lättare. Lycka till!

  • Anonym (Viljestyrka)

    Och drick MYCKET vatten, jag försöker gå i mig 2-3 litet minst, ha alltid en vattenflaska med dig

  • Anonym (E)

    Det där exempel på hur du äter är svältkost. Det är inte mycket kalorier i det. Du borde rasa ner i vikt utan att göra någonting annat.

Svar på tråden Vill gå ner väldigt snabbt i vikt- vill banta nu! Hjälp