• Anonym (Hjälp)

    Kräkts

    Idag är tanken att barnen ska åka till sin pappa. Igår kräktes båda grabbarna. Jag misstänker inte magsjuka då det inte luktar som magsjuka. Vägrar dock pappan (han ska fråga vad flickvännen tycker) så behöver jag ha barnen 2 veckor till innan jag får avlastning. Det är något jag ärlig talat inte kommer orka med. Jag går under om det blir så! Han var villig att ta barnen utan diskussion tills han hade pratat lite snabbt med flickvännen. Han skulle höra av sig om ca 1 timme då hon kommer till honom.

    Någon mer ensamstående som kan relatera till min känsla av att absolut inte orka? I övrigt är grabbarna lite tröttare än vanligt men båda vill äta osv.

  • Svar på tråden Kräkts
  • Anonym (svagt)

    Men snälla! Vad då ta barnen i 2 veckor utan avlastning? Är du på något sätt sjuk så du inte har den orken eller vad? 
    Det finns massor med mammor, ensamstående, som inte har någon som helst avlastning what so ever. Ja, jag kan relatera till din känsla att absolut inte orka. Men - man gör det man måste, och då orkar man. Däremot kan man fuska lite genom snabbmat, filmer på tv osv när det känns alldeles för tungt. Men att säga att man inte komma orka med - sina egna barn - jösses. 

  • Anonym (håller med)
    Anonym (svagt) skrev 2018-06-20 11:08:57 följande:

    Men snälla! Vad då ta barnen i 2 veckor utan avlastning? Är du på något sätt sjuk så du inte har den orken eller vad? 
    Det finns massor med mammor, ensamstående, som inte har någon som helst avlastning what so ever. Ja, jag kan relatera till din känsla att absolut inte orka. Men - man gör det man måste, och då orkar man. Däremot kan man fuska lite genom snabbmat, filmer på tv osv när det känns alldeles för tungt. Men att säga att man inte komma orka med - sina egna barn - jösses. 


    Håller helt med, hoppade till när jag läste ts. (Och innan ni skriver, jag hade tänkt precis likadant oavsett om ts hade varit pappan eller mamman). Barn har man, det är inget man skall/kan kräva "avlastning från" om det inte är så att det finns speciella skäl såsom funktionshinder etc.

    Har flera helt ensamstående kompisar med barn med NPF diagnoser som alltid är ensam. Man gör det man måste, punkt! (precis som anonym (svagt) ovan skriver.

  • Anonym (håller med)
    Anonym (håller med) skrev 2018-06-20 11:14:33 följande:
    Håller helt med, hoppade till när jag läste ts. (Och innan ni skriver, jag hade tänkt precis likadant oavsett om ts hade varit pappan eller mamman). Barn har man, det är inget man skall/kan kräva "avlastning från" om det inte är så att det finns speciella skäl såsom funktionshinder etc.

    Har flera helt ensamstående kompisar med barn med NPF diagnoser som alltid är ensam. Man gör det man måste, punkt! (precis som anonym (svagt) ovan skriver.
    Gick lite fort där :
    .. har flera helt ensamstående kompisar med barn med NPF-diagnoser som alltid är ensamma....... skall det stå

  • Anonym (svagt)
    Anonym (håller med) skrev 2018-06-20 11:16:08 följande:
    Gick lite fort där :
    .. har flera helt ensamstående kompisar med barn med NPF-diagnoser som alltid är ensamma....... skall det stå

    Jag hade själv ett barn med bokstavsdiagnos. Samt ytterligare ett barn. En pappa som drog innan det sista föddes. Bodde 40 mil från föräldrar och släkt. Jag var helt själv. Och det gick alldeles utmärkt, även om man var helt slut på kvällarna. Så jag blir riktigt jävla provocerad av att läsa ett sånt inlägg som TS. Jag hade aldrig barnvakt, och därmed noll socialt liv kvällstid utanför hemmet. 

    Ibland blir jag faktiskt rädd hur vissa föräldrar tänker.
  • Anonym (say what??)
    Anonym (svagt) skrev 2018-06-20 11:08:57 följande:

    Men snälla! Vad då ta barnen i 2 veckor utan avlastning? Är du på något sätt sjuk så du inte har den orken eller vad? 
    Det finns massor med mammor, ensamstående, som inte har någon som helst avlastning what so ever. Ja, jag kan relatera till din känsla att absolut inte orka. Men - man gör det man måste, och då orkar man. Däremot kan man fuska lite genom snabbmat, filmer på tv osv när det känns alldeles för tungt. Men att säga att man inte komma orka med - sina egna barn - jösses. 


    Anonym (håller med) skrev 2018-06-20 11:14:33 följande:
    Håller helt med, hoppade till när jag läste ts. (Och innan ni skriver, jag hade tänkt precis likadant oavsett om ts hade varit pappan eller mamman). Barn har man, det är inget man skall/kan kräva "avlastning från" om det inte är så att det finns speciella skäl såsom funktionshinder etc.

    Har flera helt ensamstående kompisar med barn med NPF diagnoser som alltid är ensam. Man gör det man måste, punkt! (precis som anonym (svagt) ovan skriver.

    Pappan då? Han är väl lika mycket förälder som ts?
  • Anonym (svagt)
    Anonym (say what??) skrev 2018-06-20 11:27:26 följande:

    Pappan då? Han är väl lika mycket förälder som ts?
    Självklart! Men ibland kanske det kör ihop sig. Att han måste fråga flickvännen låter ju inte klokt! Det är väl inte hon som är förälder? 
    Men jag reagerade inte på det, jag reagerade att TS tydligen gick ner på knä, orkar verkligen inte, att ha sina barn 2 veckor i sträck. 
  • Anonym (say what??)
    Anonym (svagt) skrev 2018-06-20 11:29:17 följande:
    Självklart! Men ibland kanske det kör ihop sig. Att han måste fråga flickvännen låter ju inte klokt! Det är väl inte hon som är förälder? 
    Men jag reagerade inte på det, jag reagerade att TS tydligen gick ner på knä, orkar verkligen inte, att ha sina barn 2 veckor i sträck. 
    Du reagerade på att ts inte orkar ha dem 2 veckor i sträck men inte på att pappan tydligen knappt vill ha dem alls?

    Jag tycker inte det är ett dugg konstigt om ts kan känna att hon inte orkar, vi vet ju ingenting om hennes situation eller hennes liv och barn. Bara för att det finns superkvinnor som ensamma orkar ta hand om sina 10 NPF-barn och sjutton hundar samtidigt som de både arbetar heltid och studerar på högskolan så kan man inte jämföra människor på det sättet som ni gjort här i tråden.
  • LFF

    Har de kräkts något mer sen igår? När igår var det? Hur är allmäntillståndet? Är pappan sambo eller är de särbo? Är de sambo kan jag ha förståelse för att han vill prata med henne, är de särbo så är det helt enkelt hans beslut men han är för feg för att säga "nej" på egen hand och tycker det är bättre att i så fall skylla på henne.  Är barnen hos pappa varannan vecka eller varannan helg? Går det att de tar barnen imorgon istället? Då har det ändå gått 48 timmar sen kräkningen.

  • LFF
    Anonym (svagt) skrev 2018-06-20 11:29:17 följande:
    Självklart! Men ibland kanske det kör ihop sig. Att han måste fråga flickvännen låter ju inte klokt! Det är väl inte hon som är förälder? 
    Men jag reagerade inte på det, jag reagerade att TS tydligen gick ner på knä, orkar verkligen inte, att ha sina barn 2 veckor i sträck. 
    Du har ingen aning om hur TS liv ser ut i övrigt. Bara för att du (och många andra) minsann har klarat av det betyder inte att det funkar för alla. Sluta döma TS och kom på förslag på hur TS ska kunna lösa situationen.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (svagt) skrev 2018-06-20 11:08:57 följande:

    Men snälla! Vad då ta barnen i 2 veckor utan avlastning? Är du på något sätt sjuk så du inte har den orken eller vad? 

    Det finns massor med mammor, ensamstående, som inte har någon som helst avlastning what so ever. Ja, jag kan relatera till din känsla att absolut inte orka. Men - man gör det man måste, och då orkar man. Däremot kan man fuska lite genom snabbmat, filmer på tv osv när det känns alldeles för tungt. Men att säga att man inte komma orka med - sina egna barn - jösses. 


    Ja just nu är det så då jag under 5 års tid fått ta allt gällande barnen trots att jag bott med pappan fram till förra vintern. Han har barnen varannan helg och utan dom helgerna så nej, jag orkar inte ärligt talat.
Svar på tråden Kräkts