• Anonym (G)
    Äldre 20 Jun 18:05
    1900 visningar
    2 svar
    2
    1900

    Varför älskar jag inte mina föräldrar?

    Jag har aldrig liksom älskat mina föräldrar. Min mamma har haft psykisk ohälsa och har utsatt en för påfrestningar som barn. Min pappa känner jag inte heller någon djup samrörighet med och inte heller min syster..

    Nu som vuxen har tankar börjat snurra om jag är adopterad..För det finns inga bebisbilder på mig. Men massor på syrran. Jag är typ inte alls lik någon av dem, folk har varit förvånade att jag och min syster är syskon..Hon är däremot jättelik dem båda..

    Alltså detta är skitjobbigt dör man kan ju inte gärna fråga dem känner jag..och jag litar inte heller på att de skulle vara ärliga. Vad kan man göra om man som vuxen tvekar på sina föräldrar?

    Är jag en dålig person som inte älskar dem? Och om jag tänker på det skulle jag knappt ens bli ledsen om de gick bort..känner mig jätte dålig som har dessa tankar/känslor

  • Svar på tråden Varför älskar jag inte mina föräldrar?
  • Anonym (Kolla­)
    Äldre 23 Jun 11:20
    #1

    Man behöver inte älska sin familj, eller känna samhörighet med dom. Man väljer inte sin familj liksom.

    Har själv tagit avstånd från hela min mammas sida, där inkluderas syster och bror pga av mycket som hänt tidigare. Jag får inget ut av dom, jag älskar inte dom.

    Om du vill veta om du är adopterad är det bara ringa skattenverket och be om dina biologiska föräldrars personuppgifter. Då kommer du få svar.

    Kolla in denna sidan

    www.webbed.se/nyckeln/

  • Anonym (-)
    Äldre 23 Jun 11:31
    #2

    Jag älskar inte heller mina föräldrar.

    De har varit underbara, iaf mamma. Pappa var frånvarande pga arbete.

    Men jag skulle inte sörja om de dog. Grymt vidrigt av mig, men jag känner ingenting för någon av de.

Svar på tråden Varför älskar jag inte mina föräldrar?