• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hugo eller Malte
  • MallaL

    Fina namn allihop, men Viggo och Hugo blir lite Tjatte och Fnatte, så jag röstar på Malte.

  • Anonym (Gubbe)

    Hugo kvalar in bland gubbnamn som blivit okej barnnamn, Malte gör det inte IMO. Malte är mer en gammal grisbonde som luktar illa och ingens lilla gulliga son.

  • Nimzay

    Åh, gillar båda de namnen fast personligen gillar jag nog Malte bäst men Hugo är ju också väldigt fint.

  • Nimzay
    Anonym (Gubbe) skrev 2018-06-20 19:38:04 följande:

    Hugo kvalar in bland gubbnamn som blivit okej barnnamn, Malte gör det inte IMO. Malte är mer en gammal grisbonde som luktar illa och ingens lilla gulliga son.


    Vilken tid lever du i? Får en känsla av att du på något mystiskt sätt missat ett antal år haha x)
  • Anonym (Gubbe)
    Nimzay skrev 2018-06-20 19:53:34 följande:

    Vilken tid lever du i? Får en känsla av att du på något mystiskt sätt missat ett antal år haha x)


    Haha, har inte du associationer till namn? Och vissa namn tycker man bara skaver och är gräsligt fula.
  • Nimzay
    Anonym (Gubbe) skrev 2018-06-20 20:04:02 följande:
    Haha, har inte du associationer till namn? Och vissa namn tycker man bara skaver och är gräsligt fula.
    Haha jo, men hel olika dina gällande dessa namnen Skrattande

    Hugo, tänker jag min helt klart som ett barn/pojknamn - snarare att det till och med kommit så långt av att jag nog skulle kunna associera det till en ung man också för den delen och Malte tänker jag mig helt klart som ett pojknamn, har typ bara träffat pojkar yngre än jag själv som heter det. Så tyckte inte dina associationer kändes riktigt i tiden om man kan säga så ;P
  • senalena

    Jag hade röstat på Hugo men då ni redan har en Viggo så tycker jag Malte passar bättre då det inte är för "likt"

  • fluu

    Båda namnen är väldigt mjuka och söta, men jag upplever nog att Hugo har något mindre av den varan så jag lägger min röst på Hugo.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Nimzay skrev 2018-06-20 19:53:34 följande:

    Vilken tid lever du i? Får en känsla av att du på något mystiskt sätt missat ett antal år haha x)


    Exakt. Hugo började komma tillbaka redan på senare delen av 80-talet. Det är inte längre ett "gubbnamn". Malte är ovanligare och det är därför lite svårare att se dess cykler.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anotherone
    MallaL skrev 2018-06-20 19:32:07 följande:

    Fina namn allihop, men Viggo och Hugo blir lite Tjatte och Fnatte, så jag röstar på Malte.


    Tänkte också just så.
  • Iowhannah
    MallaL skrev 2018-06-20 19:32:07 följande:

    Fina namn allihop, men Viggo och Hugo blir lite Tjatte och Fnatte, så jag röstar på Malte.


    Tänkte samma.
  • nnnnnnnn

    Tycker inte om namn som är för lika...
    VigGO
    HuGO
    blir lite för mycket för mej, så jag klickade på Malte

  • Mortilltretroll

    Det blev en väldigt jämn omröstning. 50/50. Hur ska vi då bestämma oss haha. Håller med om det vissa skriver, att Viggo och Hugo är kanske lite väl lika. Gillar även Vilgot, men det är väl samma sak där är jag rädd? Trist att våra favoriter råkar va så lika!

  • senalena
    Mortilltretroll skrev 2018-06-25 07:59:29 följande:

    Det blev en väldigt jämn omröstning. 50/50. Hur ska vi då bestämma oss haha. Håller med om det vissa skriver, att Viggo och Hugo är kanske lite väl lika. Gillar även Vilgot, men det är väl samma sak där är jag rädd? Trist att våra favoriter råkar va så lika!


    Döp honom till Malte Hugo Efternamn, så har ni bägge namnen. Om ni ändrar er längs vägen kan ni bara börja kalla honom för det andra namnet.
Svar på tråden Hugo eller Malte