• SamiraBudva

    Hårig från ingenstans?

    Nu är jag gravid i vecka 15, och har lagt märke till hur hårig jag har blivit. Var ganska normalt hårig innan graviditeten, nu växer håret på benen bara efter 2dagar, har fått hår på magen, hittade även hår på hakan samt bakre lår.

    Kan ej vara ensam om detta :o ?

  • Svar på tråden Hårig från ingenstans?
  • WinterBebi

    Jag är i vecka 12 och rakade benen för två dar sen och håret växte ut mer än vanligt! Samma under armar och ögonbryn. Fast ögonbrynen har avtagit lite :). Ett tag kändes det så skumt!

  • SamiraBudva
    Jejje93 skrev 2018-06-20 19:18:25 följande:

    Näää är i vecka 11 å går in i 12 på fredag är sjukt hårig :(((


    Känns fruktansvärt haha!
  • SamiraBudva
    WinterBebi skrev 2018-06-20 20:32:26 följande:

    Jag är i vecka 12 och rakade benen för två dar sen och håret växte ut mer än vanligt! Samma under armar och ögonbryn. Fast ögonbrynen har avtagit lite :). Ett tag kändes det så skumt!


    Hemskt ! Hoppas det går över efter förlossningen, annars blir det att lasra och det har jag minsann ej råd med hehe
  • Orolig över barn

    Under och efter mitt första graviditet var jag så hårig att min man hade knappt hår jämfört med mig och då är han inte direkt hårfri..

    Som tur efter förlossningen tappade jag hår som aldrig...det såg ut hemma som om vi hade en hund hahaha... efter några månad var jag som vanligt igen.

    så det är bara att stå ut och börja fläta :D

  • goodgal164

    Samma här, ni vet strecket som är mellan fiffi och naveln? Har mer hår än min man där haha. Har ljusa hår över hela kroppen men just där bestämde det sig för att bli svarta hår. Så typiskt haha.. någon som vet vad det beror på? Har läst att om man bär på en pojke brukar man få mer hårväxt.. någon som vet kön än?

  • SamiraBudva
    Orolig över barn skrev 2018-06-21 02:40:58 följande:

    Under och efter mitt första graviditet var jag så hårig att min man hade knappt hår jämfört med mig och då är han inte direkt hårfri..

    Som tur efter förlossningen tappade jag hår som aldrig...det såg ut hemma som om vi hade en hund hahaha... efter några månad var jag som vanligt igen.

    så det är bara att stå ut och börja fläta :D


    Hahaha så underbar ! Då får man hoppas på att jag också tappar hår!
  • SamiraBudva
    goodgal164 skrev 2018-06-22 11:56:02 följande:

    Samma här, ni vet strecket som är mellan fiffi och naveln? Har mer hår än min man där haha. Har ljusa hår över hela kroppen men just där bestämde det sig för att bli svarta hår. Så typiskt haha.. någon som vet vad det beror på? Har läst att om man bär på en pojke brukar man få mer hårväxt.. någon som vet kön än?


    Hahaha herregud jag med! Får reda på kön om 2 veckor!
    goodgal164 skrev 2018-06-22 11:56:02 följande:

    Samma här, ni vet strecket som är mellan fiffi och naveln? Har mer hår än min man där haha. Har ljusa hår över hela kroppen men just där bestämde det sig för att bli svarta hår. Så typiskt haha.. någon som vet vad det beror på? Har läst att om man bär på en pojke brukar man få mer hårväxt.. någon som vet kön än?


    Hahaha jag med! Får reda på kön om två veckor
Svar på tråden Hårig från ingenstans?