• Skogskantarellen

    Bästa kliniken i Danmark för IVF? Tacksam för era erfarenheter!

    Hej

    Tacksam för era erfarenheter gällande bästa kliniken för IVF i Danmark?!

    Varma hälsningar

    S, 38 år

  • Svar på tråden Bästa kliniken i Danmark för IVF? Tacksam för era erfarenheter!
  • Grodan7

    Trianglen i Hellerup precis utanför Köpenhamn. Är väldigt nöjd! Vilka kliniker har du/ni kollat på?

  • Anonym (Kan man?)

    Gör de även insemination på ensamstående? Hur gammal får man vara som mest?

  • Grodan7
    Anonym (Kan man?) skrev 2018-06-23 19:46:50 följande:

    Gör de även insemination på ensamstående? Hur gammal får man vara som mest?


    Ja det gör dom absolut. Jag vet faktiskt inte ålder. Hur gammal är du? Det du kan göra är att ringa och boka ett samtal med läkare så kan ni komma fram till lämplig behandling. Är man lite äldre så år chanserna med insemination väldigt små men ökar med IVF och ännu mer med äggdonation. Skriv PM till mig om du vill prata och ha mer info.
  • askyfullofstars

    Rekommenderar användaren ?Grodan7? om man vill ha hjälp och mer information om Triangeln. Hon svarar på alla frågor och är så otroligt hjälpsam. Så underbar kvinna!

  • Grodan7
    askyfullofstars skrev 2018-06-24 11:18:54 följande:

    Rekommenderar användaren ?Grodan7? om man vill ha hjälp och mer information om Triangeln. Hon svarar på alla frågor och är så otroligt hjälpsam. Så underbar kvinna!


    Tack fina du! För mig känns det helt självklart att vilja hjälps andra som går igenom detta. Förstår ju liksom vad det innebär när man själv har hållit på med det här och kan jag hjälpa någon på vägen så är jag jätteglad för det. Skriver PM till dig senare idag :)
  • Anonym (Kan man?)
    Grodan7 skrev 2018-06-24 11:14:25 följande:
    Ja det gör dom absolut. Jag vet faktiskt inte ålder. Hur gammal är du? Det du kan göra är att ringa och boka ett samtal med läkare så kan ni komma fram till lämplig behandling. Är man lite äldre så år chanserna med insemination väldigt små men ökar med IVF och ännu mer med äggdonation. Skriv PM till mig om du vill prata och ha mer info.
    Jag är 46 år. Har barn sedan tidigare (aldrig problem med att bli gravid eller behålla) men lever sedan 5 år tillbaka ensam utan partner. 

    Jag drömde att jag blev inseminerad härom natten och gick i ett lyckorus hela dagen sedan men egentligen har jag inte några allvarliga planer. Men tänk om? 

    Får man välja pappa efter egenskaper eller hur fungerar det?
  • SvenOlsson
    Anonym (Kan man?) skrev 2018-06-24 11:39:02 följande:

    Jag är 46 år. Har barn sedan tidigare (aldrig problem med att bli gravid eller behålla) men lever sedan 5 år tillbaka ensam utan partner. 

    Jag drömde att jag blev inseminerad härom natten och gick i ett lyckorus hela dagen sedan men egentligen har jag inte några allvarliga planer. Men tänk om? 


    Med 46 år kan det mycket väl vara att du är i slutet av den fertila livsfasen. Kanske känner du att du inte vill slösa tid i onödan. Har du övervägt att ta hjälp direkt av en donator?
  • Anonym (Kan man?)
    SvenOlsson skrev 2018-06-24 12:12:06 följande:
    Med 46 år kan det mycket väl vara att du är i slutet av den fertila livsfasen. Kanske känner du att du inte vill slösa tid i onödan. Har du övervägt att ta hjälp direkt av en donator?
    Nej det har jag inte och kommer nog inte landa där heller. 
  • SvenOlsson
    Anonym (Kan man?) skrev 2018-06-24 12:17:46 följande:

    Nej det har jag inte och kommer nog inte landa där heller. 


    Ok, då får jag önska lycka till
  • Grodan7
    Anonym (Kan man?) skrev 2018-06-24 11:39:02 följande:

    Jag är 46 år. Har barn sedan tidigare (aldrig problem med att bli gravid eller behålla) men lever sedan 5 år tillbaka ensam utan partner. 

    Jag drömde att jag blev inseminerad härom natten och gick i ett lyckorus hela dagen sedan men egentligen har jag inte några allvarliga planer. Men tänk om? 

    Får man välja pappa efter egenskaper eller hur fungerar det?


    I Danmark är assisterad befruktning tillåten tom 46 års ålder men jag är rätt säker på att ingen seriöst klinik och läkare skulle föreslå insemination då chansen är minimal i den åldern. Däremot kan du göra IVF med donerade ägg och spermier. Det är numera tillåtet med dubbeldonation i Danmark. Donerad sperma kan du köpa på European Spermbank och det kan du få hjälp av kliniken att få gratis inloggning till. Du kan välja anonym eller öppen donator. Öppen donator så kan barnet kontakta donatorn vid 18 års ålder men han har inga förpliktelser. Det finns mycket information om donatorerna på ESB sida men för att komma åt den måste du ha en utvidgad inloggning. Lycka till med allt!
Svar på tråden Bästa kliniken i Danmark för IVF? Tacksam för era erfarenheter!