• Anonym (Sistachans3n)

    Är 35 och gravid och han pressar mig till abort, han har varit otrogen och det enligt honom är rätt

    Jag är 35 år gravid för andra gången med min nuvarande som dumpat mig och pressar mig till abort, vi har varit tillsammans i 5 år och för 3 år sen blev vi gravida och även då hotade han med allt och tillslut gjorde jag abort. Nu två år senare har Vi haft en berg o dalbana, han ljuger bedrar mig och mm vi gjorde ett uppehåll, jag satte ner foten, 6 månader var vi ifrån varandra o hittade tillbaka till varandra, första månaden hade han ångrat alla år av svek o skada han orsakat mig och nu har han ib6 månader verkligen jobbat med sig och inser hur mycket han älskar saknar mig ja listan är lång. Men den sprack efter 5 månader, hans hemska humör och beteenden börja titta fram och han bad om ursäkt för att sedan skylla på mig att han bedrar mig, att han säger saker till mig som sårar, förnedrar mig mm. Hur som mitt i allt har vi blivit gravida. Samma dag han fick reda på det var det som att gå tillbaka 3 år i det förgångna. Han är arg, säger att han aldrig vill veta av mig, han knullar runt, han vill int3 ha mig eller barnet. Han vill enbart finnas där för mig om jag gör abort, han är för gammal och det är jag också. Snälla vad ska jag göra, ångra djupt min första abort men hur ska jag klara en graviditet och dessutom ett barn själv, han säger han hatar mig och barnet, och ett barn ska vara älskad för att i nästa sek säga att han älskar mig därför kommer han finns där när v i gör abort. Är choklad vilsen och tänk om jag aldrig kan få barn igen. Snälla behöver råd från både män och kvinnor som befunnit sig i likande situationen och självklart från andra som inte gått igenom samma sak

  • Svar på tråden Är 35 och gravid och han pressar mig till abort, han har varit otrogen och det enligt honom är rätt
  • Anonym (D)

    Du ska dumpa svinet och behålla barnet. Det klarar du, det gjorde jag, helt ensam.

  • Fröken Rabarber

    Jag personligen hade funderat skarpt på om en sån person verkligen är en person jag vill ha som pappa till mitt barn och därmed på ett eller annat sätt vara fast med honom för alltid. Om du verkligen genomför aborten, se då till att den blir så total att du även aborterar bort honom ur ditt liv, du förtjänar bättre!

    Har även förståelse för om du satsar på att bli ensamstående, tiden rinner kvickt för kvinnor som är 35 eller äldre och vill ha barn. Samt att du inte ska behöva göra saker som du ångrar. Jag skulle mest ångra att jag lät honom vara kvar i mitt liv oavsett val. Om du väljer att bli ensamstående så var beredd att det blir tufft men du kommer fixa det.

  • Anonym (Sistachans3n)

    Hur klara du det, jag är helt själv verkligen, nyss avslutat min utbildning, jobbsökande, måste flytta ut från han. Vart tar jag vägen, var börjar jag?? Fruktansvärt.

  • Anonym (Sistachans3n)
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-20 23:33:54 följande:

    Jag personligen hade funderat skarpt på om en sån person verkligen är en person jag vill ha som pappa till mitt barn och därmed på ett eller annat sätt vara fast med honom för alltid. Om du verkligen genomför aborten, se då till att den blir så total att du även aborterar bort honom ur ditt liv, du förtjänar bättre!

    Har även förståelse för om du satsar på att bli ensamstående, tiden rinner kvickt för kvinnor som är 35 eller äldre och vill ha barn. Samt att du inte ska behöva göra saker som du ångrar. Jag skulle mest ångra att jag lät honom vara kvar i mitt liv oavsett val. Om du väljer att bli ensamstående så var beredd att det blir tufft men du kommer fixa det.


    Jag tänker samma sak, men han bad mig försvinna, han kommer skänka en tanke till mig eller barnet om jag behåller det även om vi så ligger hemlösa ute och ber om hjälp. Kommer han vända blicken. För han vill inte ha barn och vill leva live5 säger han jag är så chokad, han har varit elak stundtals genom åren men nu när han Råå, mår så dåligt skämms som bara den. Och samtidigt tänker jag för fridens skull gör jag abort För jag orkar inte bråka om han skulle börja jävlas.. Usch så ledsen djupt chokad, hjärtat gör så ont
  • Anonym (.....)

    Om du inte har några barn sedan tidigare och gärna vill ha så behåll! Du är 35 år. Och inte vill du väl vara ihop med den där mansgrisen ändå? Gör slut och behåll säger jag.

  • Anonym (solros)

    Behåll barnet! Låt honom gå. Ställ in dig på att ta hand om ditt barn själv. Du klarar det! Behåll barnet för allt i världen!

  • Anonym (X)

    Måste du flytta, kan inte han göra det så har du ett problem mindre?

  • Richard1986

    Ja det är en svår sits där det inte finns några enkla svar och enkla lösningar. Man Oavsett vad du beslutar dig för så kommer det kännas hårt på ett eller annat sätt.

    Jag blev pappa emot min vilja när jag var 18 så jag vet någonting om hur det känns att tvingas in i föräldraskap. Det har varit åratal av ilska, aggressioner, förtvivlan och starka känslor av hat och bitterhet mot mamman som har bearbetats med psykologhjälp. Jag var naturligtvis själv lika skyldig till att hon blev gravid. It takes 2 to tango. Men jag var alldeles för panikslagen och arg för att klara av att tänka så då. Idag har jag kontakt med dottern som blev resultatet men så har det inte alltid varit.

    Vet inte om jag har något bra råd att ge och jag vill absolut inte framstå som att jag pressar dig åt ett håll eller annat. Rätten till att besluta om abort och rätten till att besluta om att behålla är kvinnans och så måste det vara då frågan ytterst handlar om huruvida man ska göra ett ingrepp i kvinnans kropp eller ej.

    Men var inte rädd att ta psykologhjälp om det blir kortslutning i huvudet. Utan den hjälpen vet jag inte hur det hade gått för mig. Det kanske går bättre för dig. Han kanske blir mer talför när choken och paniken som han nu verkar ha, lagt sig. Eller så försvinner han för alltid. Under alla omständigheter så tycker jag inte det låter som något pojkvänsmaterial om jag ska vara ärlig. Än mindre ett pappamaterial. Att vara ensamstående förälder är skitjobbigt på alla sätt. Men vill man verkligen så.....Allt går utom nyfödda barn som Lill-Babs sa

    Som någon sa, gör du abort så se till att abortera bort honom ur ditt liv också, en gång för alla.

  • Anonym (Aaaaas)

    Omg vilket vidrigt as han är. Hoppas du inser ditt eget värde här. Dumpar grisen behåller barnet och går vidare. Du är 35år. Detta kanske är enda chansen du får att skaffa barn. Sumpa inte det för ett jävla as skull. Varför står du ens ut med honom?

Svar på tråden Är 35 och gravid och han pressar mig till abort, han har varit otrogen och det enligt honom är rätt