• Äldre 21 Jun 03:34
    14175 visningar
    5 svar
    5
    14175

    Något sitter i bröstkorgen/luftstrupen

    Hej! Har sedan ett par dagar tillbaka en obehaglig känsla i bröstet, det liksom känns som att något har fastnat mellan lungorna i luftstrupen/bröstkorgen. Märkte av det vid få tillfällen till en början men nu blir det bara värre. Smärtan kommer i perioder, som att något är påväg upp, snurrar lite och vrider sig sedan försvinner det ?ner? igen, men man känner fortfarande av det. Kan det vara halsbrännan man får som gravid eller är det något helt annat? Någon som känt samma sak? Är så orolig!!

  • Svar på tråden Något sitter i bröstkorgen/luftstrupen
  • Äldre 21 Jun 13:53
    #1

    Min spontana tanke var just halsbränna. Har du aldrig haft det förut?

  • Äldre 21 Jun 14:43
    #2

    Jag har en läckande magmun och det är värre nu igen under graviditeten. Jag har precis den känslan stora delar av dygnet nu. Jag har gjort gastroskopi flera gånger pga magsmärtor och just den jlumpkänslan ( som icke-gravid) och fått konstaterat att det läcker upp magsaft ( reflux( som irriterar och skapar känslan av att något sitter fast i halsen. Jag tänker att det med stor sannorlikhet är just det- halsbränna och att det läcker magsaft för dig nu under graviditeten.

  • Äldre 22 Jun 00:21
    #3

    Mycket möjligt! Var på närakuten idag och de kunde inte hitta något men sa att värdena såg bra ut, så troligtvis bara halsbränna. Tyckte inte att alla symtom stämde därför jag blev så orolig. Någon som har tips på hur man lindrar besvären?

  • Äldre 22 Jun 07:36
    #4
    Jasminab skrev 2018-06-22 00:21:24 följande:

    Mycket möjligt! Var på närakuten idag och de kunde inte hitta något men sa att värdena såg bra ut, så troligtvis bara halsbränna. Tyckte inte att alla symtom stämde därför jag blev så orolig. Någon som har tips på hur man lindrar besvären?


    Drick mjölk, ät havregryn, testa olika mediciner mot halsbränna och sura uppstötningar.

    Vilken vecka är du i? Jag undrar eftersom detta verkar så nytt för dig. Själv är jag i vecka 38 och ser fram emot att få slippa att vakna av halsbränna varje natt!
  • Äldre 22 Jun 10:19
    #5
    Jasminab skrev 2018-06-22 00:21:24 följande:

    Mycket möjligt! Var på närakuten idag och de kunde inte hitta något men sa att värdena såg bra ut, så troligtvis bara halsbränna. Tyckte inte att alla symtom stämde därför jag blev så orolig. Någon som har tips på hur man lindrar besvären?


    Jag äter både omeprazol och Novalucol mot halsbrännan. Annats små portioner, mild mat, minska koffein och mat med mycket syra. Ligg högt med överkropp och huvud på kvällen.
Svar på tråden Något sitter i bröstkorgen/luftstrupen