• Carro891

    Flertal missfall efter IVF

    Hej!

    Som rubriken lyder så undrar jag om det är något som har varit med om en liknande situation?

    Vi är i en IVF resa och har i nuläget gjort nio försök, vilket innefattar 2 ÄP och resterande FET. Vi har blivit gravida ett antal gånger men som slutar i tidigt missfall, har som längst gått till v7. Jag tycker själv att jag gör aaaallt som man ska och tänker på vad jag äter, dricker, min fysiska och psykiska hälsa. Hoppet och tron finns kvar att det en dag ska gå vägen, även fast det är en otrolig jobbig kris just nu.

    Är det någon som är/vart i samma situation och vill dela med sig? Skulle vara jätte tacksam. Kom gärna med tips och tankar.

  • Svar på tråden Flertal missfall efter IVF
  • Anonym (Ivf Falun)

    Hej!

    Har du fått nån utredning? Du har rätt att få det efter 3missfall.

  • Anonym (Ivf Falun)
    Carro891 skrev 2018-06-21 14:11:13 följande:

    Hejsan!

    Nej det har jag inte fått, men gäller det även om man håller på med ivf?


    Ja absolut! Det spelar ingen roll om man blir gravid sängvägen, med letrozol, ivf eller äggdonation. Ni har rätt till gratis utredning efter 3 missfall eller fler. Ring på måndag och kräv utredning så ni kan få hjälp. <3
  • Carro891

    Det har precis stängt för sommaren men jag har mejlat dem och hoppas på svar så fort som möjligt. Tack för ditt svar! Glad

  • Anonym (sanna)

    Beklagar dina missfall. Har själv haft flera missfall,dock inte genom IVF. Antar att IVFen inte görs pga några konstaterade svårigheter redan från början? Tycker absolut att du ska be om en missfallsutredning. Tyvärr är det svårt för många gånger hittar de ingen orsak. Då är det bara att fortsätta försöka och hoppas på det bästa. Denna gången har jag kommit längre än tidigare så jag hoppas att det är min tur nu. Håller tummarna för er också!

  • Carro891
    Anonym (sanna) skrev 2018-06-21 15:18:59 följande:

    Beklagar dina missfall. Har själv haft flera missfall,dock inte genom IVF. Antar att IVFen inte görs pga några konstaterade svårigheter redan från början? Tycker absolut att du ska be om en missfallsutredning. Tyvärr är det svårt för många gånger hittar de ingen orsak. Då är det bara att fortsätta försöka och hoppas på det bästa. Denna gången har jag kommit längre än tidigare så jag hoppas att det är min tur nu. Håller tummarna för er också!


    Nej inga tidigare svårigheter, vi gör ivf pga att vi inte blev gravida. Får hoppas jag får svar från kliniken så fort som möjligt så vi kan påbörja en utredning. Har du gjort det? Hur gick det i så fall till? Va kul att du har kommit längre, vilken vecka är du i? Håller tummar och tår! :)
  • Anonym (Ivf Falun)

    Det de brukar kolla är en massa blodprover. Kromosomprover på er båda och koagulerings prover. Verkar som resten skiljer sig vart man bor i landet. Hormonprover och sköldkörteln men det borde de redan sett att de är ok innan ivf. Vaginalt ultraljud kollar de också men det har du ju hunnit göra mängder av i samband med ivf.

    Mig är det inget fel på enligt utredning men jag ska testa ivf i Falun istället med imundämpande behandling. Intralipider, kortison och fragmin och hoppas det går vägen. Många som fått hjälp vid upprepade missfall vid ivf i Falun.

  • Carro891
    Anonym (Ivf Falun) skrev 2018-06-21 17:26:30 följande:

    Det de brukar kolla är en massa blodprover. Kromosomprover på er båda och koagulerings prover. Verkar som resten skiljer sig vart man bor i landet. Hormonprover och sköldkörteln men det borde de redan sett att de är ok innan ivf. Vaginalt ultraljud kollar de också men det har du ju hunnit göra mängder av i samband med ivf.

    Mig är det inget fel på enligt utredning men jag ska testa ivf i Falun istället med imundämpande behandling. Intralipider, kortison och fragmin och hoppas det går vägen. Många som fått hjälp vid upprepade missfall vid ivf i Falun.


    Okej, då har jag lite mer koll :) vi går på ivf Falun och har fått dropp osv för immunförsvaret. Men som sagt får se va de säger. Hoppas det går vägen för dig!
  • Jag är bara jag

    Be om Prednisolon om du inte redan provat det. Efter 4 missfall varav 2 efter ED fick jag höjd dos av Pred. och då först fick jag barn. Falun borde ha koll. Trombyl, Fragmin och extra progesteron- har du provat det? Tsh ligger bra?- absolut under 2,gärna lägre ska det vara.

  • Carro891
    Jag är bara jag skrev 2018-06-21 19:57:47 följande:

    Be om Prednisolon om du inte redan provat det. Efter 4 missfall varav 2 efter ED fick jag höjd dos av Pred. och då först fick jag barn. Falun borde ha koll. Trombyl, Fragmin och extra progesteron- har du provat det? Tsh ligger bra?- absolut under 2,gärna lägre ska det vara.


    Jag prednisolon förut men inte de senaste gångerna, borde ta upp det med dem och höra, speciellt om det hjälpt dig. Annars har jag tagit fragmin, pravidel och intralipid. Vad menar du med tsh? Tack för ditt svar! :)
  • Carro891
    Carro891 skrev 2018-06-21 20:18:28 följande:

    Jag prednisolon förut men inte de senaste gångerna, borde ta upp det med dem och höra, speciellt om det hjälpt dig. Annars har jag tagit fragmin, pravidel och intralipid. Vad menar du med tsh? Tack för ditt svar! :)


    Skrev fel inte pravidel utan progynon! Blanda ihop det helt nu, och sen inte fragmin utan sprutan man tar innan ÄP, glömt namnet.
  • Carro891
    Carro891 skrev 2018-06-21 20:22:17 följande:

    Skrev fel inte pravidel utan progynon! Blanda ihop det helt nu, och sen inte fragmin utan sprutan man tar innan ÄP, glömt namnet.


    Fick ta den sprutan och dela upp den på några dagar.
  • Jag är bara jag
    Carro891 skrev 2018-06-21 20:18:28 följande:
    Jag prednisolon förut men inte de senaste gångerna, borde ta upp det med dem och höra, speciellt om det hjälpt dig. Annars har jag tagit fragmin, pravidel och intralipid. Vad menar du med tsh? Tack för ditt svar! :)
    Man kan ta både Prednisolon och intralipid. TSH är sköldkörtelhormon. Ska ligga lågt, speciellt om man haft flera m.f. Du menar ägglossningssprutan då. Antingen Ovitrelle eller Pregnyl? Den motverkar inte m.f utan gör det bara lättare för embryot att fästa.
  • Anonym (Ivf Falun)
    Carro891 skrev 2018-06-21 17:33:36 följande:

    Okej, då har jag lite mer koll :) vi går på ivf Falun och har fått dropp osv för immunförsvaret. Men som sagt får se va de säger. Hoppas det går vägen för dig!


    Va bra du går där! Kolla vi som snart är gravida efter utredning i Aten tråden. En hel hög med tjejer som utretts och fått en skräddarsydd behandling i Athen och sen äntligen fått barn. Eller så har de gjort hysto där eller upptäckt infektioner och behandlat som man inte kan kolla via prover.

    Tack snälla! Vi testar Falun och funkar inte det så söker vi hjälp i Athen.
  • Carro891
    Jag är bara jag skrev 2018-06-21 20:29:31 följande:

    Man kan ta både Prednisolon och intralipid. TSH är sköldkörtelhormon. Ska ligga lågt, speciellt om man haft flera m.f. Du menar ägglossningssprutan då. Antingen Ovitrelle eller Pregnyl? Den motverkar inte m.f utan gör det bara lättare för embryot att fästa.


    Konstigt att inte jag har fått det, lär jag ta upp, men kan kanske vara hur kroppen är och reagerar också eller va tror du? Ja precis, ovitrelle har jag tagit.
  • Carro891
    Anonym (Ivf Falun) skrev 2018-06-21 20:41:57 följande:

    Va bra du går där! Kolla vi som snart är gravida efter utredning i Aten tråden. En hel hög med tjejer som utretts och fått en skräddarsydd behandling i Athen och sen äntligen fått barn. Eller så har de gjort hysto där eller upptäckt infektioner och behandlat som man inte kan kolla via prover.

    Tack snälla! Vi testar Falun och funkar inte det så söker vi hjälp i Athen.


    Ja det får jag kolla upp! :) tack själv för tipsen och lycka till!
Svar på tråden Flertal missfall efter IVF