• Bladet

    Äntligen, 4e IVFen gilt! (Hoppas jag)

    Hej allihopa! 

    Nu måste jag skriva om min IVF resa, den har vart tuff men hoppas att den varit värt det. 

    Började vår ivf resa förra året då vi hade försökt i över 1 år att bli gravida, både jag och sambon är under 30 år. Det visade sig vara manlig faktor(slöa/få simmare) så vi började på direkten att söka till IVF klinik genom landstinget. 
    Väntan var inte alls lång och vi fick tid ganska så direkt. Började med första IVF behanligen i början av detta år, korta protokollet, fick endast ut 7ägg, varav ETT var dem gick att befrukta och det sattes in på dag 2. Tog Crinone som man ska i 2 veckor efter men det blev minus på stickan. 
    Månaden efter gjorde vi försök nr 2 körde vi på korta protokollet igen, fick då 9ägg varav dem satte in ett och det andra va bra nog för att frysa. Blev ett minus igen på stickan men det positiva var att vi hade ett fryst så jag slapp gå igenom hela behandligen igen med äggplock osv. 
    Så försök nummer 3 så satte dem bara in den frysta balston i min naturliga cykel, inga konstigheter. Men det slutade även det i ett minus. 
    Så kommer vi till fjärde försöket som jag gjorde denna månad. Korta protokollet, körde med sprutorna som vanligt,menopur och fyremadel, äggplocket var ett helvette denna gången då jag började blöda extremt mycket och en massa annat, dem fick iallafall ut 14 ägg, varav 4 var superbra, ett in i mig 3 dagar senare och 3 st till frysen. Min testdag är om några dagar men jag tjuvtestade idag med ClearBlue digital med veckoindikator och den visade "Gravid 1-2 veckor", jag är i chock, kan inte tro det, är i sån jävla glädje just nu men samtidit sån oro. 
    Tänk om lilla bönan(fostret) inte klarar sig, det är såna kritiska veckor nu och man är så himla orolig.... 

    Puh, hoppas nån orkade läsa allt och vill skriva av sig lite själv här! :) 

Svar på tråden Äntligen, 4e IVFen gilt! (Hoppas jag)