• Sunshine81

    Förvirrad

    Hej

    Detta kan bli lite långt att förklara men vill ändå få det ur mig och kanske har någon varit med om samma eller har varit med om missfall och kan hjälpa mig med frågor där.

    Efter min senaste förlossning fick jag tillaga mensen efter 21 månader. Fick en liten blödning på 3 dagar . Och detta var 5 april. Sen har jag inte fått mer mens. När det hade gått en månad ca och lite längre och det inte kom någon mens testade jag negativt . Det var den 8 maj.

    Väntade sen och tänkte den kommer. Men kom aldrig och den 25 maj testade jag igen. Då positivt. Så har ju ingen aning om när jag blivit gravid då allt därinne verkar vara rörigt nu efter förlossningen .

    Ringde och boka inskrivning.

    Var där nu den 20 juni och de ville göra ett ultra för att kolla hur långt jag var . De hittade då inget hjärta och mätningen blev runt v 6-7 ????

    Tycker det verkar väldigt lite för att ha haft mens den 5 april . Men vet ju inte alls när ägglossningen har varit där efter men det kan väl omöjligt ha varit så här långt efter så jag bara skulle vara i v 6 ! Förstår inget. Eller så har fostret dött i den veckan . Men ni som fått missfall, hur länge är hormonerna kvar i kroppen så det blir plus på stickan och hur längel efter den dött kan man känna sig gravid ? Jag är ju verkigen gravid än om man tittar hur jag mår. Mår illa så fort jag måste äta , och det väldigt ofta, är trött , brösten ömmar , är finnig , kissar i ett även på natten , ont i mage och svank , väldigt svullen mage . Hur länge kan man känna sig såhär ? Och hur långt efter brukar det komma ut i missfall ( blod ) eller måste det inte göra de ? Måste man åka in och skrapa ut den då ?

    Jag fick en ny tid om 2 veckor då jag ska göra nytt ultra för att se om hjärtat slår då. Jag hoppas ju verkligen det kommer göra det ???? men har svårt att tro det . Men man vet aldrig och kroppen kan vara väldigt konstig ibland och speciellt efter första blödningen innan allt blir normalt därinne igen . Är så förvirrad och kan inte tänka på annat nu . Kommer den leva ...eller dog den i v 6???? ...jobbigt .

    Hoppas någon orka läsa och kanske kan ge mig lite svar på något ????

    Tack

  • Svar på tråden Förvirrad
  • Iowhannah

    Efter förlossning så ska ju kroppen återställa sig och det kan ta ett tag. Jag tänker att det mycket väl kan stämma med v 6-7, att din mens bara inte hann bli regelbunden.

    Jag är en av dem som fått regelbunden mens direkt efter p-pillerstopp, förlossning och missfall, men jag har förstått att det är väldigt vanligt att den inte är regelbunden från start.

    Att du har massa symptom känns som ett gott tecken, du får nog bara vänta till nästa UL och se hur det ser ut då.

  • Charlieellerså

    Det lan givetvis vara så att du är i v 6 och hjärtat inte syns än. Tyvärr kan det också vara så att fostret dött i denna veckan men din kropp inte förstått det. Fick ma i v 8 som upptäcktes i v 12. Positiva stickor och alla gravidsymptom som går att ha ända till skrapningen. Håller tummarna för en frisk graviditet för dig. Uppdatera gärna hur det gått.

  • Sunshine81

    Hej. Tack för era svar ?????

    Ja jag kan inte göra så mkt mer än att bara vänta till nästa koll. Och hoppas ????

    Så tråkigt Charlieellerså att det tog slut för din del. Hoppas du blivit gravid igen och allt gått bra. Men att inte kroppen stänger av de hormonerna efter 4 v som i ditt fall då ? ! Utan att du ff kände dig gravid och fick + på stickan. Konstigt det sitter i så länge efteråt. Inte kul att läsa för då kan jag inte gå efter det heller att jag känner mig gravid och tänkte testa med nytt test när det närmar sig kontrollen . Men inte så lönt då ???? och ditt kom inte ut av sig själv utan blev skrapad ???? så jobbigt det också . Ja man kan ingenting göra utan är bara att vänta och se nu vad som sker. Än sålänge har inget kommit ut och jag har alla symptom kvar . Jag uppdaterar ?????

  • Iowhannah
    Sunshine81 skrev 2018-06-24 01:30:08 följande:

    Vet inte varför det blir massa frågetecken hela tiden i mina svar .


    Gissningsvis försökte du lägga in en massa emojis, vilka inte syns här.
  • Iowhannah
    Sunshine81 skrev 2018-06-26 22:28:29 följande:

    Nej försökte inte det. Utan skriver bara vanligt . Konstigt .


    Hm, okej. Ja, då var det väldigt konstigt.
  • Charlieellerså
    Sunshine81 skrev 2018-06-24 01:28:29 följande:

    Hej. Tack för era svar ?????

    Ja jag kan inte göra så mkt mer än att bara vänta till nästa koll. Och hoppas ????

    Så tråkigt Charlieellerså att det tog slut för din del. Hoppas du blivit gravid igen och allt gått bra. Men att inte kroppen stänger av de hormonerna efter 4 v som i ditt fall då ? ! Utan att du ff kände dig gravid och fick + på stickan. Konstigt det sitter i så länge efteråt. Inte kul att läsa för då kan jag inte gå efter det heller att jag känner mig gravid och tänkte testa med nytt test när det närmar sig kontrollen . Men inte så lönt då ???? och ditt kom inte ut av sig själv utan blev skrapad ???? så jobbigt det också . Ja man kan ingenting göra utan är bara att vänta och se nu vad som sker. Än sålänge har inget kommit ut och jag har alla symptom kvar . Jag uppdaterar ?????


    Lider med dig för väntan är jobbigt. För det mesta får man en blödning el indikationer på att något inte står rätt till men inte alltid tyvärr. Jag fick ingen. Moderkakan fortsatte växa och därav producerades gravhormoner ( om jag förstod gynläkaren rätt). Jag fick en mens efter skrapningen men blev sedan otroligt nog nog gravid igen och är nu i v 27 med en sprattlande liten pojke.

    Men som jag läst mig till här så är det lika vanligt att de mäter fel och att fostret är för litet för att man ska se hjärtslag alternativt dåliga mätningsinstrument/inte så skicklig personal som gör ultraljud och att man därav får ett oroande besked som inte alls behöver vara riktigt. Håller tummarna för dig.
  • Sunshine81

    Tack för ditt svar och omtanke . Men tyvärr slutade graviditeten helt i lördags ( igår ) . Har haft ont i mage och svank och symtomen försvann i tisdag/ onsdags . Sen började det med bruna flytningar i onsdags och i torsdags ljus rosa och mensvärk samtidigt. Sen fredag började jag blöda som mens . Och i lördags fick jag värkar som kom regelbundet och blev tätare och tätare . Sen kände jag bara hur det kom ut en hel del i trosan/bindan och det var igång. Satt i duschen i ca 2 h med en hel del rinnande blod och en del blod klumpar som kom ut. Och idag är det ff blod som mens. Hur länge brukar det hålla på efteråt ? Hur vet man om allt är ute ?

    Brukar det ta lång tid innan allt är ok därinne igen sen så man kan försöka igen ? Är klart olika men vad är mest normalt för er andra som fått missfall ?

  • Iowhannah
    Sunshine81 skrev 2018-07-01 23:25:34 följande:

    Tack för ditt svar och omtanke . Men tyvärr slutade graviditeten helt i lördags ( igår ) . Har haft ont i mage och svank och symtomen försvann i tisdag/ onsdags . Sen började det med bruna flytningar i onsdags och i torsdags ljus rosa och mensvärk samtidigt. Sen fredag började jag blöda som mens . Och i lördags fick jag värkar som kom regelbundet och blev tätare och tätare . Sen kände jag bara hur det kom ut en hel del i trosan/bindan och det var igång. Satt i duschen i ca 2 h med en hel del rinnande blod och en del blod klumpar som kom ut. Och idag är det ff blod som mens. Hur länge brukar det hålla på efteråt ? Hur vet man om allt är ute ?

    Brukar det ta lång tid innan allt är ok därinne igen sen så man kan försöka igen ? Är klart olika men vad är mest normalt för er andra som fått missfall ?


    Jag beklagar :(

    Själv har jag bara haft MA som jag fick tabletter för att stöta ut men jag tror att jag blödde i åtminstone en vecka efteråt. Blev rådd att vänta tills efter nästa mens innan vi försökte igen, så det gjorde vi. Det tog två eller tre försök och sen var jag gravid igen (plus en kemisk graviditet innan den riktiga).

    Ska tillägga att vi har småbarn och inte tid och ork att ligga så ofta, hade vi haft det så hade det nog gått snabbare.
  • Sunshine81

    Tack så mycket . Ja aldrig kul att förlora en graviditet/ foster .

    Skönt du bara blödde ca 1 vecka efteråt. Hoppas mitt också slutar så nångång. Ok då väntar vi också till efter nästa mens. Men du åkte aldrig in och kollade så allt var ute innan ni försökte igen ? Utan det räckte med några mens så kanske allt spolades ut ordentligt kanske ?

    Skönt du blev gravid igen så snabbt. Vilken v är du nu i ? Grattis och stort lycka till !

  • Iowhannah
    Sunshine81 skrev 2018-07-03 00:37:56 följande:

    Tack så mycket . Ja aldrig kul att förlora en graviditet/ foster .

    Skönt du bara blödde ca 1 vecka efteråt. Hoppas mitt också slutar så nångång. Ok då väntar vi också till efter nästa mens. Men du åkte aldrig in och kollade så allt var ute innan ni försökte igen ? Utan det räckte med några mens så kanske allt spolades ut ordentligt kanske ?

    Skönt du blev gravid igen så snabbt. Vilken v är du nu i ? Grattis och stort lycka till !


    Jo, jag hade tid för återbesök typ en vecka efteråt. Då såg läkaren att allt hade kommit ut, det var bara lite vätska kvar men det sköljdes ut med mensen sen.

    Tack så mycket! Nu är jag i vecka 40 och har bf på lördag :)
  • Sunshine81

    Ok , så skönt. Ja då e det kanske lika bra att boka tid sen också när det slutat blöda så man är säker.

    Oj då...så roligt . Då är det dax när som. Så roligt och mysigt. Lycka till med allt . Kram

  • Iowhannah
    Sunshine81 skrev 2018-07-03 09:54:45 följande:

    Ok , så skönt. Ja då e det kanske lika bra att boka tid sen också när det slutat blöda så man är säker.

    Oj då...så roligt . Då är det dax när som. Så roligt och mysigt. Lycka till med allt . Kram


    Jag tycker nog att du ska ringa gyn och rådgöra med dem. De lär veta om du ska ha en tid för kontroll och isf när.
Svar på tråden Förvirrad