• Catlover4

    Vad göra nu ?

    Bott tillsammans med en kille i snart två år i en lite större etta i stan. Jag har inte haft adressen där utan på ett annat ställe så han ska kunna få sina stöd det han lever på osv för dom räknar det ju på bådas inkomster efter som jag jobbar och har en bra lön.

    Nu till problemet : Han/vi hamnar flytta från lägenheten nu och jag har ju önskat att vi båda två skulle ha adressen på samma ställe . Men då blir han utan inkomst/stöd i månaden pga av min lön då. så nu tycker han vi ska flytta i egna lägenheter???? Det tycker jag verkligen inte efter som i mittfall blir det dyrare att springa och övernatta hos varandra i längden????? Nån som varit med om detta tidigare eller tips?

  • Svar på tråden Vad göra nu ?
  • Catlover4

    Ja om man sku kunna bevisa att man lever som kompisar men det är ju inte så lätt att få det igenom presis.

  • Anonym (meh)

    Trist att ni bidragsfuskar, det är ju vi andra som får betala för det via skatten. Väx upp nu och ta ansvar för er själva. 

  • Dass

    Hur tänker han?

    Om ni delar på en hyra så måste det väl ändå motsvara vad han får i bidrag?

    Jag hade aktat mig i framtiden. Han verkar ha dålig ekonomi. Dra inte för stort lass.

  • Catlover4

    Vem sa att vi fuskar? Tar nog vårt egna ansvar. Ja han har inte bra med ekonomi efter som han är studerande och jag jobbar heltid och jag har ju alltid hamna bekosta allt innom hemmet osv...

  • Dass

    Hsr ni räknat på ekonomin överhuvudtaget?

    Vad får han i bidrag nu? Vad skulle hans del av hyran bli när ni flyttar ihop på samma adress?

  • Catlover4

    490e i månaden och alla hans inkomster försvinner om vi sku bo på samma andress

  • Dass

    Men du säger ju ändå att du betalar det mesta, så han gör sig själv en otjänst att inte flytta ihop på riktigt.

    Antingen utnyttjar han dig lika mycket som han utnyttjar systemet eller så är det fan dags att rycka upp sig.

  • TriC
    Catlover4 skrev 2018-06-22 10:06:13 följande:

    Vem sa att vi fuskar? Tar nog vårt egna ansvar. Ja han har inte bra med ekonomi efter som han är studerande och jag jobbar heltid och jag har ju alltid hamna bekosta allt innom hemmet osv...


    Om ni bor ihop i praktiken, men är skrivna på olika adresser med syfte att lura till er bostadsbidrag och socialbidrag, då fuskar ni! Alltså lurar ni till er pengar från oss övriga skattebetalare. 
  • Catlover4

    Ja.. Han tycker att om han blir utan den där 490 i månaden så om vi flyttar i hop skall jag ge det åt han av min lön ?? Och jag hjälper han redan nu med allt som behövs?

  • TriC
    Catlover4 skrev 2018-06-22 10:06:13 följande:

    Vem sa att vi fuskar? Tar nog vårt egna ansvar. Ja han har inte bra med ekonomi efter som han är studerande och jag jobbar heltid och jag har ju alltid hamna bekosta allt innom hemmet osv...


    Om ni bor ihop i praktiken, men är skrivna på olika adresser med syfte att lura till er bostadsbidrag och socialbidrag, då fuskar ni! Alltså lurar ni till er pengar från oss övriga skattebetalare. 
  • Catlover4

    Om ni bor ihop i praktiken, men är skrivna på olika adresser med syfte att lura till er bostadsbidrag och socialbidrag, då fuskar ni! Alltså lurar ni till er pengar från oss övriga skattebetalare.

    Haha kan nog lungt säga att jag betalar riktigt väl bra med skatt, Och skriva på olika adresser har vi alltid varit efter som jag jobbar utomlands och betalar min hyra där. Och för jag är inte så ofta hemma och bor hos han men som du "övriga" skattebetalare kan va lung . ;)

  • Anonym (I)
    Catlover4 skrev 2018-06-22 13:47:05 följande:

    Om ni bor ihop i praktiken, men är skrivna på olika adresser med syfte att lura till er bostadsbidrag och socialbidrag, då fuskar ni! Alltså lurar ni till er pengar från oss övriga skattebetalare.

    Haha kan nog lungt säga att jag betalar riktigt väl bra med skatt, Och skriva på olika adresser har vi alltid varit efter som jag jobbar utomlands och betalar min hyra där. Och för jag är inte så ofta hemma och bor hos han men som du "övriga" skattebetalare kan va lung . ;)


    Jobbar utomlands och betalar skatt där kanske det ska vara då???!!!

    Men jag gissar att han går o läser svenska eller nått oväsentligt för att han inte kan få jobb här.

    Och du försörjer honom.

    Rätta mig om jag har fel.
  • Anonym (Anonymous)
    Catlover4 skrev 2018-06-22 13:47:05 följande:

    Om ni bor ihop i praktiken, men är skrivna på olika adresser med syfte att lura till er bostadsbidrag och socialbidrag, då fuskar ni! Alltså lurar ni till er pengar från oss övriga skattebetalare.

    Haha kan nog lungt säga att jag betalar riktigt väl bra med skatt, Och skriva på olika adresser har vi alltid varit efter som jag jobbar utomlands och betalar min hyra där. Och för jag är inte så ofta hemma och bor hos han men som du "övriga" skattebetalare kan va lung . ;)


    Låter som en fet efterhandskonstruktion, detta.

    För det första; Jobbar du utomlands och är skriven där betalar du ju skatt i det landet, inte här. 
    För det andra; Hur ska du skaffa lägenhet här när du inte ens är skriven i Sverige?
    För det tredje; Betalar du så mycket i skatt så lär du ju ha pengar nog kvar att täcka upp hans femhundring också, men ni låter ju iofs snåla som bidragsfuskar för så lite pengar.

    Nej, stå för ert betende istället och erkänn att ni bidragsfuskar. Det är ju för övrigt bidragsfusk oavsett hur mycket man betalar i skatt.
  • Anonym (Tips)

    Tips: låt bli att bidragsfuska!!!

    Hur länge har ni bidragsfuskat?

Svar på tråden Vad göra nu ?