• Anonym (IWish)

    Någon som blivit gravid strax innan/under mens?

    Jag vet exakt hur kvinnokropp funkar, jobbar själv på en fertilitetsklinik)

    Chansen att bli gravid under mens är 0.5%, men jag vet att mirakler händer.

    Har fint AMH och FSH, har alltid haft lätt för att bli gravid..men cykeln är lite smått oregelbunden 28-35..så mina förutsättningar är optimala så sätt..

    Hade en massa oskyddat sex samma dag o dagen innan mensen kom ...knappt överlever spermier i 10-14 dagar... Men fan I WISH!

    Någon som har blivit gravid på det sättet?

    Bara för att få upp humöret som ligger i botten just nu.....

  • Svar på tråden Någon som blivit gravid strax innan/under mens?
  • Anonym (B)

    Men va?! Märklig tråd.

    Om någon spermie skulle kunnat ha simmat in i livmodern under de väldigt ogynnsamma förhållandena så sköljs dom ut med mensen.

  • Anonym (IWish)
    Anonym (B) skrev 2018-06-22 13:57:13 följande:

    Men va?! Märklig tråd.

    Om någon spermie skulle kunnat ha simmat in i livmodern under de väldigt ogynnsamma förhållandena så sköljs dom ut med mensen.


    nä, märklig är den nog inte
    finns en uppsjö av märkligare trådar på fl :)))
    jag vill bara så mkt att bli gravid med Honom, men vi träffas för sällan (avstånd och så) för att pricka någon ägglossning.... därför sitter bara o fantiserar..
  • Anonym (Jgzjgzjzg)

    Kanske om det skett någon dag efter mensen och din cykel av någon anledning varit extra oregelbunden den månaden. Men före mensen... nä.

  • Anonym (B)
    Anonym (IWish) skrev 2018-06-22 15:08:41 följande:

    nä, märklig är den nog inte

    finns en uppsjö av märkligare trådar på fl :)))

    jag vill bara så mkt att bli gravid med Honom, men vi träffas för sällan (avstånd och så) för att pricka någon ägglossning.... därför sitter bara o fantiserar..


    Känner ni varandra då? Har ni levt ihop? Inte det smartaste att skaffa barn ihop annars...
  • Anonym (IWish)
    Anonym (B) skrev 2018-06-22 15:56:14 följande:
    Känner ni varandra då? Har ni levt ihop? Inte det smartaste att skaffa barn ihop annars...
    snälla, vi är vuxna människor och båda vet vad vi gör.
    vi har en relation och han vet att det finns risk/chans för att få barn.
  • Anonym (IWish)
    Anonym (Jgzjgzjzg) skrev 2018-06-22 15:41:03 följande:

    Kanske om det skett någon dag efter mensen och din cykel av någon anledning varit extra oregelbunden den månaden. Men före mensen... nä.


    ja, jag vet... läste lite trådar på fl om en o annan konstigt uppkommen graviditet.. men tror så klart inte att det är min case..
  • Anonym (B)
    Anonym (IWish) skrev 2018-06-22 16:01:39 följande:

    snälla, vi är vuxna människor och båda vet vad vi gör.

    vi har en relation och han vet att det finns risk/chans för att få barn.


    Jaha? Det påverkar ju inte det faktum att det är direkt olämpligt att skaffa barn om man inte har bott ihop.

    Du får väl uttrycka din längtan för honom om du så gärna vill ha barn nu trots att ni aldrig träffas. Så kanske ni kan ordna så ni träffas oftare.
  • Anonym (IWish)
    Anonym (B) skrev 2018-06-22 16:05:44 följande:
    Jaha? Det påverkar ju inte det faktum att det är direkt olämpligt att skaffa barn om man inte har bott ihop.

    Du får väl uttrycka din längtan för honom om du så gärna vill ha barn nu trots att ni aldrig träffas. Så kanske ni kan ordna så ni träffas oftare.
    denna tråd är absolut inte för att moralisera om vad som är lämpligt FÖR MIG.
Svar på tråden Någon som blivit gravid strax innan/under mens?