• Anonym (Trött)

    Varför blöder jag?

    Jag vet att det är svårt att sätta diagnos på andra och att man ska gå till läkaren mm, men redan varit där.. Ska försöka sammanfatta problemen och hoppas på att nån haft liknande problem och kan ge tips/råd

    För 4 år sen föddes mitt yngsta barn, satte in en hormonspiral. Allt fungerade normalt till en början. Efter ca 1,5 år började jag få problem med blödningar, lite då och lite då och värk. Gynläkare tittade med vul och hade en cysta, gulkroppscysta eller vad han sa det var. Det skulle försvinna själv och sen gå över helt. Det gjorde det ett tag. Sen liknande problem efter några månader och ny undersökning. Denna gången ingen cysta. Provtagning för bakterier, infektioner, könssjukdomar, och cellprov togs. Alla kom tillbaka u.a.

    I höstas fick jag nog och tog ut spiralen och testade p-piller istället. Hoppar för det mesta över mensen, men har ändå blödningar. När jag har märkt att jag får ont (typ mensvärk)och att det kommer lite blod så har jag tagit sista raden på kartan, ifall det skulle hjälpa. Pratade med bm i telefon för ca 1 månad sen och hon sa att jag ska alltid hoppa över över mensen pga problem. Nu sitter jag här igen med blödningar, värk i vänster sida, 2 veckor innan den egentliga mensen ska komma.

    Det är inte mycket, en dag är det inget, nästa dag kan det vara mycket.

    Kan tillägga lite andra kroppsliga problem, vet inte om det påverkar eller inte.

    Utbränd med allt vad det innebär, trötthet utan dess like, värk till och från i hela kroppen, har ofta uvi, sista tiden har jag tappat en hel del vikt och även att jag äter verkar det som att det fortsätter att gå neråt.

    Har varit hos läkaren flera ggr senaste åren pga allt detta, men alla prover är alltid bra.

    Blev lång text, men hoppas att nån klok människa kan ge råd om vad detta kan bero på... Ska ringa bm under nästa vecka om blödningarna igen, men nån mer än jag borde ha haft problem, eller?

Svar på tråden Varför blöder jag?