• Anonym (Besec)

    Blödning efter sex efter cellprov

    Igår var jag och tog cellprov hos barnmorskan. Jag hade bett om cellprov eftersom jag tyckte att min mens krånglat ett par gånger. Hon verkade inte särskilt bekymrad utan menade att det var normalt att mensen krånglade nån gång ibland. Efter provet hade jag lite ont i magen, typ mensvärk men ingen blödning vilket jag har hört är normalt.

    På kvällen hade jag och killen sex och det var inga problem, fortfarande inget blod och inte ont. Nu på eftermiddagen hade vi sex igen, jag överst och han kom låååångt in, direkt efter upptäckte vi blod.

    Kan det bero på kombinationen cellprov och sex? Eller bör jag bli orolig om jag nu får kontaktblödningar helt plötsligt?

    Vet att det är enklast att ringa barnmorskan och fråga, men det är långt till måndagen och jag blir nervös av det här och tänker att någon annan kanske har upplevt samma sak och kan lugna mig.

    Cellprovet skulle jag inte få svar på förens om kanske 2-3 månader eftersom de är översållade med prover och ligger efter i arbetet.

  • Svar på tråden Blödning efter sex efter cellprov
  • Anonym (Besec)

    Ojoj 1712 har läst, men ingen som känner igen sig? Bådar inte gott...

  • Anonym (Kvinna)

    Du kan ju alltid ringa 1177.

    Jag tänker att man kanske ska undvika sex någon dag då de faktiskt gjort ett ingrepp.

    Min mens kom igång av cellprovet typ.

  • Anonym (Besec)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-23 14:42:10 följande:

    Du kan ju alltid ringa 1177.

    Jag tänker att man kanske ska undvika sex någon dag då de faktiskt gjort ett ingrepp.

    Min mens kom igång av cellprovet typ.


    Jag hade min mens den 10:e så det känns ju inte som att det är den som har kommit nu. Det stod inget på kallelsen om att undvika sex efter provet och barnmorskan sa inget om det så vi tänkte att det inte var några problem.
  • Anonym (Besec)

    Tack, jag försöker att inte oroa mig, men när man aldrig har blödit så här förut så blir man ju lite nojig.

Svar på tråden Blödning efter sex efter cellprov