• Ereya

    BIM 1-15/7, här samlas vi!

    Hej hej! Gör en ny tråd då det inte är så himla kul att hoppa in i en med 400 inlägg. Här är alla välkomna med BIM runtikring 1-15/7! Såklart även andra, tidigare som senare BIM.

    Jag kör med rosenrot pga styrketräning och knappt märkbar ägglossning och denna månad hade jag VÄRLDENS tydligaste ägglossning 21-22/6! Kunde "bygga broar" till Finland i princip Hade sex den 19 och den 20:nde så nu håller jag mina egna tummar hårt!

  • Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!
  • Längtansblåblomma
    Ereya skrev 2018-06-22 20:31:27 följande:

    Hej hej! Gör en ny tråd då det inte är så himla kul att hoppa in i en med 400 inlägg. Här är alla välkomna med BIM runtikring 1-15/7! Såklart även andra, tidigare som senare BIM.

    Jag kör med rosenrot pga styrketräning och knappt märkbar ägglossning och denna månad hade jag VÄRLDENS tydligaste ägglossning 21-22/6! Kunde "bygga broar" till Finland i princip Hade sex den 19 och den 20:nde så nu håller jag mina egna tummar hårt!


    Hej! Jag hoppar in här! :) Jag har BIM 11/7,så veckan som kommer nu blir till att "ligga i" bokstavligt talat, haha. 3:e gången gillt, så nu jäklar hoppas jag på ett positivt resultat! Hur länge har du/ni försökt? :) och när har du bim?
  • Ereya
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-23 21:49:58 följande:

    Hej! Jag hoppar in här! :) Jag har BIM 11/7,så veckan som kommer nu blir till att "ligga i" bokstavligt talat, haha. 3:e gången gillt, så nu jäklar hoppas jag på ett positivt resultat! Hur länge har du/ni försökt? :) och när har du bim?


    Åh så roligt, skickar massa positiv energi inför äl. Jag hade vääärldens tydligaste ÄL tack vare rosenrot, glad att jag köpte ett paket och testade! BIM blir sjätte eller sjunde juli. Ska testa den femte.

    Vi försöker egentligen inte, men har inget skydd och tänker att händer det så händer det. Fick missfall i v.6 i maj, sen fick jag en mens och nu kom ägglossningen på dag nio. Men jag kör med Flo och tempar, skitbra verkligen för då ser man precis när man haft äl!
  • Längtansblåblomma
    Ereya skrev 2018-06-23 22:00:38 följande:

    Åh så roligt, skickar massa positiv energi inför äl. Jag hade vääärldens tydligaste ÄL tack vare rosenrot, glad att jag köpte ett paket och testade! BIM blir sjätte eller sjunde juli. Ska testa den femte.

    Vi försöker egentligen inte, men har inget skydd och tänker att händer det så händer det. Fick missfall i v.6 i maj, sen fick jag en mens och nu kom ägglossningen på dag nio. Men jag kör med Flo och tempar, skitbra verkligen för då ser man precis när man haft äl!


    Tack!! :) och detsamma till dig såklart!!

    Beklagar missfallet, så tråkigt att höra.... Men bättre lycka nästa gång!

    Själv kör jag på natural cykles, tempar och tar ÄL-test.. Är på dag 10 och får väldigt svaga streck än, de brukar bli som tydligast dag 12-13.kände mig rätt deppig när mensen kom trots att jag tyckte vi fick till bra försök förra gången, men nu känner jag mig peppad igen, ska bli härligt att bara få hoppas igen, om så bara två veckor... Haha
  • MammaKA

    Jag hoppar in här också då denna grupp inte blir så stor som andra. Jag har BIM 2 juli och väntar på att tiden ska gå. Som många andra. Varför ska den gå så sakta när man väntar på BIM?!

  • Jevi87

    Jag hoppar också in här :)

    Jag har BIM 2/7! Hade ÄL den 17:e vi lyckades pricka in lite mys 4,3 och 1 dag innan så jag hoppas det räckte... Denna eviga väntan. Blir tokig. Försöker att inte tänka så mkt men man kan ju inte låta bli. Detta blir andra försöket, så vi har inte hållt på så länge. Är helt ny på allt vad man ska tänka på när man försöker bli gravid. Har läst igenom hela nätet nu känns det som.

    Har ni några bra tips så mottages dom gärna! :)

  • Längtansblåblomma
    MammaKA skrev 2018-06-24 11:27:48 följande:

    Jag hoppar in här också då denna grupp inte blir så stor som andra. Jag har BIM 2 juli och väntar på att tiden ska gå. Som många andra. Varför ska den gå så sakta när man väntar på BIM?!


    Välkommen:) jadu, den frågan har jag också ställt mig... Tiden står så gott som stilla dagarna innan bim, man försöker att inte känna in minsta lilla grej med kroppen som skulle kunna vara ett tecken och fokusera på annat, men det går ju bara inte! Det känns ju som att man går runt och väntar på världens största present, men utan leveransdatum typ... Frustrerande!! Hoppas att du får ett plus den 2/7!hur länge har ni försökt?
  • Längtansblåblomma
    Jevi87 skrev 2018-06-24 11:58:29 följande:

    Jag hoppar också in här :)

    Jag har BIM 2/7! Hade ÄL den 17:e vi lyckades pricka in lite mys 4,3 och 1 dag innan så jag hoppas det räckte... Denna eviga väntan. Blir tokig. Försöker att inte tänka så mkt men man kan ju inte låta bli. Detta blir andra försöket, så vi har inte hållt på så länge. Är helt ny på allt vad man ska tänka på när man försöker bli gravid. Har läst igenom hela nätet nu känns det som.

    Har ni några bra tips så mottages dom gärna! :)


    Kul, välkommen:) Jag är snart inne på mitt 3e försök och håller med dig om att väntan känns som en evighet redan nu! Läste någonstans att genomsnittet att bli gravid är 7 månader, så tålamodet lär få bli ens bästa vän i den här karusellen.. Haha, men hoppas ju på att det kan gå liiiite snabbare! :) Jag har också typ redan nu googlat loss efter fakta om vad man ska tänka på. Nåt jag kan rekommendera är att lyssna till avsnittet fertilitetsförståelse i podden Hälsosant, mycket intressant och lärorikt tyckte jag:) ska hålla mina tummar för dig 2/7!
  • babytjejen

    Har äl på torsdag fredag o bim runt den 13 juli...3 försöket efter missfall.

    Har oxå funderat på rosenrot. Har väldigt regelbunden cykel men inte så tydligt i flytningar..bör man ta rosenrot el kan den förstöra när man har regelbunden cykel redan...

  • Jevi87
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-24 12:46:43 följande:

    Kul, välkommen:) Jag är snart inne på mitt 3e försök och håller med dig om att väntan känns som en evighet redan nu! Läste någonstans att genomsnittet att bli gravid är 7 månader, så tålamodet lär få bli ens bästa vän i den här karusellen.. Haha, men hoppas ju på att det kan gå liiiite snabbare! :) Jag har också typ redan nu googlat loss efter fakta om vad man ska tänka på. Nåt jag kan rekommendera är att lyssna till avsnittet fertilitetsförståelse i podden Hälsosant, mycket intressant och lärorikt tyckte jag:) ska hålla mina tummar för dig 2/7!


    Tack! :)

    Ja fy väntan är hemsk! Och man inbillar sig hela tiden att man känner massa annornunda sympton m.m. Ja jag har också hört det, som du säger så får man nog ha lite tålamod, dock inte min bästa egenskap tyvärr.. vi får hålla tummarna för att det går liiite snabbare för oss.

    Tack för tipset, det ska gå in och lyssna på! Alltid bra att samla på sig massa bra fakta o tips nu när man försöker.

    Tack, håller tummarna för dig också när det är dags!!
Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!