• FallenAngelNr1000

    konstigt effekt utav vitaminer?

    När jag äter magnesium, D3 och kalcium i en tablett så får jag värk i nurar och jag somnar och sover ca 4h. Jag måste dela på tabletten för att inte få ont eller rent utav däcka.

    Idag provade jag en tablett med zink och c vitamin och har varit vaken i 24 h! Tog även min halva magnesium tablett så har varit på gränsen till att vilja sova men har inte gjort det än. Men känt mig lite som en zombie.

    Är detta normalt eller onormalt ?

  • Svar på tråden konstigt effekt utav vitaminer?
  • FallenAngelNr1000
    Salmiakk skrev 2018-06-23 09:13:53 följande:

    Låter som det är något annat än pga några vitaminer.


    Vad tänkte du på ? 
    Jag dricker knappt alkohol, iallafall väldigt sällan. Brukar heller inte cannabis längre. Dricker mycket vatten och tyvärr röker cigg. Fick för några år sedan jätteont i huvudet utav magnesium tabletter. Har heller inte ändrat min kost.
    Får alltid pulserande stark smärta i njurar efter intag utav en hel tablett. På halv magnesium talett känner jag mig mjuk men tung i huvudet.

    Vad skulle det bero på menar du ?
  • Aniiee

    Varför tar du överhuvudtaget tillskott?


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • FallenAngelNr1000
    Aniiee skrev 2018-06-23 14:46:53 följande:

    Varför tar du överhuvudtaget tillskott?


    För att jag sover för mycket och inte orkar träna överhuvudtaget. Har ingen energi. Har även en del muskel knutor.
    På vintrarna kan jag sova 22 h utan problem.Tvärtom är det oftast problem att vakna. Sover även mycket under sommaren. Har även jo så jag måste ta för att orka laga mat när jag kommit hem och komma upp till jobbet.

    Går på massage då o då men har ändå kvar den största muskel knuten sen några år tillbaka. 

    Känner även stark yrsel när jag vaknar till och även tillfälligt under dagen när jag druckit citronvatten. Men upplever mig piggare utav det fast yrseln kan bli för stark emellanåt så dricker det inte så ofta.
  • Långbenopluto
    FallenAngelNr1000 skrev 2018-06-23 15:27:18 följande:
    För att jag sover för mycket och inte orkar träna överhuvudtaget. Har ingen energi. Har även en del muskel knutor.
    På vintrarna kan jag sova 22 h utan problem.Tvärtom är det oftast problem att vakna. Sover även mycket under sommaren. Har även jo så jag måste ta för att orka laga mat när jag kommit hem och komma upp till jobbet.

    Går på massage då o då men har ändå kvar den största muskel knuten sen några år tillbaka. 

    Känner även stark yrsel när jag vaknar till och även tillfälligt under dagen när jag druckit citronvatten. Men upplever mig piggare utav det fast yrseln kan bli för stark emellanåt så dricker det inte så ofta.
    Av citronvatten?

    Låter mer som en psykisk reaktion.
  • Ingrediensen

    Att du är så trött och orkeslös är definitivt ett problem. Men att du skulle få några som helst kännbara effekter av citronvatten och vitaminer är helt osannolikt. Har du en brist kan du bli hjälpt av vitaminen men det tar längre tid innan det blir någon effekt, vi pratar dagar och veckor.

    Så att du mår dåligt har andra orsaker. Pröva motionera, ge det 14 dagar och se om du känner dig piggare.

  • FallenAngelNr1000
    Ingrediensen skrev 2018-06-24 12:39:05 följande:

    Att du är så trött och orkeslös är definitivt ett problem. Men att du skulle få några som helst kännbara effekter av citronvatten och vitaminer är helt osannolikt. Har du en brist kan du bli hjälpt av vitaminen men det tar längre tid innan det blir någon effekt, vi pratar dagar och veckor.

    Så att du mår dåligt har andra orsaker. Pröva motionera, ge det 14 dagar och se om du känner dig piggare.


    Är ute sen 2 år tillbaka varje dag förutom när det blir mycket jobb och när jag är det så däckar jag innan pasta vattnet har hunnit koka upp när jag kommit in igen! Försöker träna men det går inte för orkar som sagt inte. När jag har varit på jobbet och bara känner så stark yrsel att jag inte uppfattar vad kollegorna säger enbart i samband efter att ha druckit citronvatten oftast på morgonen eller under jobbet eller om jag dricker det precis innan jag lägger mig och allt bara snurrar innan jag knappt hunnit öppna mina ögon, så kan det vara omöjligt för dig att tala om för mig att jag har fel. Du vet inte vilka gener jag har, hur min kost har sett ut i flera å eller vilka vitaminbrister jag antagligen har.

    Men då du vet så säkert så kan du gärna förklara vilka exakt de andra orsakerna är då du "vet" att det eror på annat än de saker jag relaterar till och dessutom får liknande symptom varje gång fast jag har provat mig fram och varit skeptisk.

    Allt man stoppar i sig kan påverka självfallet på ett eller annat sätt. Sen att bara för att ingen annan har kännedom om det jag går igenom betyder inte att det inte behöver vara så. 

    Förklara gärna vad det beror på då du kan såga mig totalt?
  • FallenAngelNr1000
    Salmiakk skrev 2018-06-24 11:36:57 följande:
    Av citronvatten?

    Låter mer som en psykisk reaktion.
    På vilket sätt skulle det kunna ge mig fysiska dåliga reaktioner när jag är positiv inför det ? Förutom att jag har märkt negativa effekter helt ofrivilligt?

    Utveckla gärna! 
  • Ingrediensen
    FallenAngelNr1000 skrev 2018-06-24 22:44:59 följande:
    Är ute sen 2 år tillbaka varje dag förutom när det blir mycket jobb och när jag är det så däckar jag innan pasta vattnet har hunnit koka upp när jag kommit in igen! Försöker träna men det går inte för orkar som sagt inte. När jag har varit på jobbet och bara känner så stark yrsel att jag inte uppfattar vad kollegorna säger enbart i samband efter att ha druckit citronvatten oftast på morgonen eller under jobbet eller om jag dricker det precis innan jag lägger mig och allt bara snurrar innan jag knappt hunnit öppna mina ögon, så kan det vara omöjligt för dig att tala om för mig att jag har fel. Du vet inte vilka gener jag har, hur min kost har sett ut i flera å eller vilka vitaminbrister jag antagligen har.

    Men då du vet så säkert så kan du gärna förklara vilka exakt de andra orsakerna är då du "vet" att det eror på annat än de saker jag relaterar till och dessutom får liknande symptom varje gång fast jag har provat mig fram och varit skeptisk.

    Allt man stoppar i sig kan påverka självfallet på ett eller annat sätt. Sen att bara för att ingen annan har kännedom om det jag går igenom betyder inte att det inte behöver vara så. 

    Förklara gärna vad det beror på då du kan såga mig totalt?
    Min avsikt var inte att såga dig utan enbart ett försök att förmå dig att titta på andra orsaker till att du mår dåligt.
    Jag vågar fortfarande påstå att det är helt osannolikt med såna effekter av citronvatten eller en vitamintablett. Det är inte så potenta ämnen att de kan ge dig en effekt omedelbart utan de kan möjligen hjälpa dig på långt sikt.
    Orsakerna till att du mår så pass dåligt får ju en läkare utreda.
Svar på tråden konstigt effekt utav vitaminer?