• Joker

    Namnförslag till lillebror!

    Nu kommer lillebror om bara några dagar/veckor och vi har knappt ett enda namnförslag. Inget som vi riktigt känner 100 för i alla fall.. Namnet ska i första hand fungera på svenska förstås, men gärna även på spanska och engelska (pappa från Chile). Storasyster heter Alicia. Vad har ni för tips?!

  • Svar på tråden Namnförslag till lillebror!
  • fluu

    Emanuel, Felix, Adrian, Alexander, Samuel, Leon, Julian, Nicholas.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • senalena

    David
    Oscar
    Adrian
    Gabriel
    John
    Dani
    Alexander
    Leon

  • Ereya

    Mauricio, Emil (uttalas Emmill), sen är jag fett dålig på spanska namn haha. Lycka till!

  • Joker

    Oscar står nog högst på listan just nu. Även Victor kan funka.

    Vad tycker ni om namnen Valentin och Peppe (inte Pepe)?

  • fluu
    Joker skrev 2018-06-25 16:34:02 följande:

    Oscar står nog högst på listan just nu. Även Victor kan funka.

    Vad tycker ni om namnen Valentin och Peppe (inte Pepe)?


    Gillar Valentin även om det lär bli "Valle". Peppe är för mig bara ett smeknamn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • senalena
    Joker skrev 2018-06-25 16:34:02 följande:

    Oscar står nog högst på listan just nu. Även Victor kan funka.

    Vad tycker ni om namnen Valentin och Peppe (inte Pepe)?


    Valentin är fint, men kommer bli smeknamn av det och Peppe låter som ett smeknamn.
    Victor och Oscar är finare.
  • Joker
    Ereya skrev 2018-06-25 22:24:05 följande:

    Ossian då?


    Ossian är fint, men känns inte hundra för någon av oss. Men tack för förslag
  • Anonym (Usch Valentin)

    Asså, hoppas ni inte döpt bebis till Valentin och så kommer jag och klankar ner på det, men fyfan vad jag tycker illa om namnet Valentin. Finns inget värre asså eww

  • Joker
    Anonym (Usch Valentin) skrev 2018-07-10 12:14:44 följande:

    Asså, hoppas ni inte döpt bebis till Valentin och så kommer jag och klankar ner på det, men fyfan vad jag tycker illa om namnet Valentin. Finns inget värre asså eww


    Bebis är fortf namnlös trots 2 veckor gammal. Tänker att oavsett vilket namn en väljer så kommer det alltid finnas någon som tycker att just det namnet är det fulaste nånsin.
  • Blåklocka87
    Joker skrev 2018-07-15 08:52:50 följande:

    Bebis är fortf namnlös trots 2 veckor gammal. Tänker att oavsett vilket namn en väljer så kommer det alltid finnas någon som tycker att just det namnet är det fulaste nånsin.


    Benji

    Maddox

    Herbert

    Jax

    Leo

    Kingston

    Alexander

    Theodor (Theo)

    Nick

    Milan

    Milo

    Kian

    Viggo

    Liam

    Albin

    Dion

    Mina pojkar heter Vincent och Caspian
  • senalena
    Joker skrev 2018-07-15 08:52:50 följande:
    Bebis är fortf namnlös trots 2 veckor gammal. Tänker att oavsett vilket namn en väljer så kommer det alltid finnas någon som tycker att just det namnet är det fulaste nånsin.
    Jag tycker Emil och Oscar är fina namn som fungerar på bägge språken. Likväl som Christian, Christoffer och Theo.
    Självklart kommer det finnas någon som tycker att namnet är "fult" men det är ju ert barn och deras åsikt ska väga väldigt lite i sammanhanget. 
Svar på tråden Namnförslag till lillebror!