• Anonym (Undrar)

    Hur ser ni på östeuropeiska kvinnor och männen som är tillsammans med dem?

    Hur ser ni på östeuropeiska kvinnor, tex polskor och ryskor i första hand, som är tillsammans med svenska män eller de männen? När det gäller thailändska kvinnor så finns det rätt mycket fördomar/åsikter (och en del säkert sanna) att de är "importbrudar" som män (oftast äldre) som har svårt att få tag i kvinnor och att thailändskorna gifter sig för ett tryggare /bättre liv.

    Finns det idag motsvarande åsikter kring östeuropeiskor? För en del år sedan (efter sovjets fall) så var det rätt vanligt de kallades för "ryska postorderbrudar" och liknande. 

    Är det ingen skillnad mot att vara tillsammans med en svenska i era ögon ? 

  • Svar på tråden Hur ser ni på östeuropeiska kvinnor och männen som är tillsammans med dem?
  • Anonym (Generalist)

    Ser kvinnorna som golddiggers och männen som udda som inte lyckas få tag på en kvinna i Sverige.

    Har ett bekant par där mannen är civilingenjör (och lite udda) och kvinnan från Östeuropa. Hon fixade mat och var så himla inställsam tills dom förlovade sig och skaffade barn. Hon berättade även hur imponerade hennes kompisar där hemma var för att hon fått tag på en ingenjör. Efter giftermål drog dom till USA pga hans jobb och lämpligt nog ville hon skiljas när USAs lagar började gälla så han fick ge henne rejält med underhåll...

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Generalist) skrev 2018-06-23 13:40:22 följande:
    Ser kvinnorna som golddiggers och männen som udda som inte lyckas få tag på en kvinna i Sverige.

    Har ett bekant par där mannen är civilingenjör (och lite udda) och kvinnan från Östeuropa. Hon fixade mat och var så himla inställsam tills dom förlovade sig och skaffade barn. Hon berättade även hur imponerade hennes kompisar där hemma var för att hon fått tag på en ingenjör. Efter giftermål drog dom till USA pga hans jobb och lämpligt nog ville hon skiljas när USAs lagar började gälla så han fick ge henne rejält med underhåll...
    Behöver inte vara att de hämtat hem henne utan de kanske redan bor här. 

    Är det annorlunda mot att det är en tyska, italienska etc ?
  • Anonym (Generalist)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-06-23 13:44:28 följande:

    Behöver inte vara att de hämtat hem henne utan de kanske redan bor här. 

    Är det annorlunda mot att det är en tyska, italienska etc ?


    Jag tror det hela hänger ihop med kvinnors möjligheter i samhället. Finns bara dåliga möjligheter ser kvinnorna sin chans till ett nytt liv genom att underkasta sig en man. Kan en kvinna klara sig bra själv kan hon kräva mer av sin partner. Har alltså inte så mycket med viss nationalitet att göra.

    Jag känner flera kvinnor från Östeuropa via jobbet. I mitt fall är dom alla högutbildade och liknar svenskar i mentaliteten. Dom kom hit för bra jobb och plockades inte hit av män. Många av dom är rätt bestämda och tuffa av sig.
  • Anonym (Generalist)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-06-23 13:44:58 följande:

    Ryskor är underbara om man jämför med avenska kvinnor


    För att...?
  • Anonym (Svensk man)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-06-23 13:44:58 följande:

    Ryskor är underbara om man jämför med avenska kvinnor


    Ryska kvinnor är för stackars män som inte är kapabla att attrahera svenska kvinnor.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Svensk man) skrev 2018-06-23 13:58:40 följande:
    Ryska kvinnor är för stackars män som inte är kapabla att attrahera svenska kvinnor.
    Är det svårare att attrahera en svensk kvinna än en rysk ? På vilket sätt är det lättare ? 
  • Anonym (Svensk man)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-06-23 15:06:29 följande:

    Ha.. toffla resten av ditt liv med nån överviktig kärring som inte ens kan sminka sig...


    Det är surt sa räven om rönnbären. Min fru är både vältränad och välsvarvad och sminkar sig bättre än någon ryska du sett. Förstår att det svider. Men det är bara ditt problem .
  • Anonym (Svensk man)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-06-23 15:06:29 följande:

    Ha.. toffla resten av ditt liv med nån överviktig kärring som inte ens kan sminka sig...


    Det är surt sa räven om rönnbären. Min fru är både vältränad och välsvarvad och sminkar sig bättre än någon ryska du sett. Förstår att det svider. Men det är bara ditt problem .
  • Anonym (Svensk man)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-06-23 15:06:29 följande:

    Ha.. toffla resten av ditt liv med nån överviktig kärring som inte ens kan sminka sig...


    Det är surt sa räven om rönnbären. Min fru är både vältränad och välsvarvad och sminkar sig bättre än någon ryska du sett. Förstår att det svider. Men det är bara ditt problem .
  • Trollbeppe

    Jag har ärligt talat svårt att se skillnad på en ryska och en svenska, om hon inte är sådär lite mongolsk i utseendet som de är i bortre delen av ryssland. Så jag tänker antagligen ingenting alls. Thailändskor, arabiskoreller afrikanskor blir mer uppenbart.

  • Anonym (ingenting)

    Jag tänker ingenting då jag har flera män i min närhet som träffat tjejer från andra länder, däribland Kina, Ryssland och Polen. Jag känner också en man som antagligen importerat en kvinna från Thailand. Alla inklusive han med Thailändskan har fullt normala jämställda äktenskap med kärlek, barn och smågnabb ibland.

  • Anonym (Markus)

    När jag läser svar i likadana trådar känns det ofta att vissa svenska kvinnor är avundsjuka för att svenska män föredrar kvinnor från andra länder. Då sägs det att såna män är loosers som inte kan attrahera svenskor. Jag tror dock att många män dras till utländska kvinnor pga att många svenskor är inte särskilt feminina och ställer alldeles för höga krav samtidigt som de själva håller inte måttet.

  • Anonym (What)

    Jag ser bara en medelålders kvinna framför mig med pissgult blekt hår och fula billiga kläder.. Varför skulle jag vara avundsjuk på något sånt? Har, vad jag vet, aldrig någonsin sett en snygg kvinna från Östeuropa.. Och de män som vill ha dem är feta medelålders oskulder som inte kan få något annat. Precis som de som lurar hit thailändskor.

  • Anonym (ingenting)
    Anonym (Markus) skrev 2018-06-24 01:52:05 följande:

    När jag läser svar i likadana trådar känns det ofta att vissa svenska kvinnor är avundsjuka för att svenska män föredrar kvinnor från andra länder. Då sägs det att såna män är loosers som inte kan attrahera svenskor. Jag tror dock att många män dras till utländska kvinnor pga att många svenskor är inte särskilt feminina och ställer alldeles för höga krav samtidigt som de själva håller inte måttet.


    Jag tror du tolkar utifrån önsketänkande. Jag har också läst såna trådar och jag tolkar det som att svenska kvinnor tycker männen är vidriga som utnyttjar kvinnor från fattiga länder. Inte att någon skulle vara avundsjuk på att de inte får chansen att vara tillsammans med dessa män. Det enda tråkiga är ju att alla par med asiatiska kvinnor inte är den typen av par, och ibland är de inte ens par utan far och adopterad dotter. Därför tycker jag det är viktigt att inte dömma folk man inte vet något om.
  • Anonym (Generalist)

    Jag har en äldre ingift släkting som jobbat i många år i skolvärlden och sfi. I detta fall rör det sig om Norrbotten. Hon har träffat många tjejer som plockats hit av svenska män. Dom är betydligt yngre än männen och tror att män med högst ordinära löner (om ens det) har pengar och ska ge dom ett så himla bra liv. I själva verket är många av männen (feta och/eller fula och/eller gamla) sluskar och hotar med att tjejerna slängs ut och blir ersatta ifall dom inte gör som dom blir tillsagda. Blir tjejerna inte utbytta så brukar det vara vanligt att tjejerna skaffar sig nån yngre och drar när dom fått medborgarskap.

  • Anonym (Odin)
    Anonym (Generalist) skrev 2018-06-24 15:18:39 följande:

    Jag har en äldre ingift släkting som jobbat i många år i skolvärlden och sfi. I detta fall rör det sig om Norrbotten. Hon har träffat många tjejer som plockats hit av svenska män. Dom är betydligt yngre än männen och tror att män med högst ordinära löner (om ens det) har pengar och ska ge dom ett så himla bra liv. I själva verket är många av männen (feta och/eller fula och/eller gamla) sluskar och hotar med att tjejerna slängs ut och blir ersatta ifall dom inte gör som dom blir tillsagda. Blir tjejerna inte utbytta så brukar det vara vanligt att tjejerna skaffar sig nån yngre och drar när dom fått medborgarskap.


    Jag har en polsk älkerinna. Hon har kommit hit som importbrud. Hennes man är betydligt äldre, och nu efter några år så duger han inte längre i sängen.
              Hon är ursexig, klär sig och sminkar sig snyggt, sexig parfym. Håller sig kvinnlig och feminin på alla sätt. Fortfarande ganska ung, men så gammal att jag kan köra henne oskyddat (45+).
            Aldels underbart ! 
                 
  • Anonym (L)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-06-23 15:05:32 följande:
    Man slipper höra allt femenistiskt skit som svenskora är hjärntvättade med.
    Aha, du menar kvinnor som tänker själva och som har egna åsikter och viljor.
    Ja, såna är ju jobbiga..........dom är liksom så mänskliga.
    Tönt.
  • Anonym (L)

    Jag tänker ingenting.. Ser på dom som jag ser på alla andra,med ointresse.
    Det är deras liv, och jag utgår att dom är där dom är för att det är det dom vill.
    Oavsett motiv, att det är frivilligt och ingen som tvingar dom.
    Vuxna människor får göra vilka val dom vill. 

  • Semiramis
    Anonym (What) skrev 2018-06-24 04:15:19 följande:

    Jag ser bara en medelålders kvinna framför mig med pissgult blekt hår och fula billiga kläder.. Varför skulle jag vara avundsjuk på något sånt? Har, vad jag vet, aldrig någonsin sett en snygg kvinna från Östeuropa.. Och de män som vill ha dem är feta medelålders oskulder som inte kan få något annat. Precis som de som lurar hit thailändskor.


    Jag kommer från Ryssland och är gift med en svensk man.Min man är högutbildad, snygg, snäll och tar hand om mig. Vad kan jag säga till er som tycker att det är bara misslyckade fula svenska män som letar efter kvinnor utomlands? Ni kan fortsätta tänka så medan väldigt bra svenska män gifter sig med inte svenskor.  Jag tror inte att ni kommer nånsin att ändra sig och jag bryr mig faktiskt inte. Jag är bara glad att det finns människor som drar inte all över en kam. 
    Angående goldiggers från Östeuropa - alla som jag känner här i Sverige som kommer från östeuropeiska länder har utbildat om sig och fick ett bra jobb, inklusive mig. 
    P.S. de kvinnor från Östeuropa som jag träffade tar väldigt bra hand om sig: smink. frisyr, kläder osv. Däremot har jag träffat bara ett fåtal svenskor som bryr sig om sitt utseende, en hel del vet inte ens hur man sminkar sig)))
Svar på tråden Hur ser ni på östeuropeiska kvinnor och männen som är tillsammans med dem?