• mimi80

    vilket namn är finast jasmine eller Leila?

    svårt att välja namn till dottern och vet inte om det blir Jasmine eller Leila

  • Svar på tråden vilket namn är finast jasmine eller Leila?
  • Kusin Krakel

    Jag gillar Jasmin uttalat som på finska med j-ljud.

  • Wifey.

    Tycker båda ligger på samma "nivå", men eftersom Jasmine troligtvis kommer uttalas som Schasmin eller Khasmin i Sverige, så väljer jag Leila.

  • Fillibom

    Väljer också Leila.
    Kingar mer "svenskt" och kan ge barnet fördelar ex vid jobbsökande i framtiden.
    Dessutom tänker jag på "Leila" i "Leila bakar" och det ger mig positiva associationer med kanelbullar och mysiga tårtbak. Skrattande

    För mig personligen hamnar Jasmine lite i samma fack som Vanessa och Michelle - lite "white trash". Men det är ju bara min åsikt.

    Om du nu bor i Sverige, förstås.

  • mimi80

    Tack för era svar.. väldigt svårt med namnet gillar jasmine med j-lud och även leila tycker det låter så mjukt. blir svårt..

  • mimi80
    mimi80 skrev 2018-06-23 16:12:03 följande:

    Tack för era svar.. väldigt svårt med namnet gillar jasmine med j-lud och även leila tycker det låter så mjukt. blir svårt..


    Fillibom skrev 2018-06-23 16:10:58 följande:

    Väljer också Leila.
    Kingar mer "svenskt" och kan ge barnet fördelar ex vid jobbsökande i framtiden.
    Dessutom tänker jag på "Leila" i "Leila bakar" och det ger mig positiva associationer med kanelbullar och mysiga tårtbak. Skrattande

    För mig personligen hamnar Jasmine lite i samma fack som Vanessa och Michelle - lite "white trash". Men det är ju bara min åsikt.

    Om du nu bor i Sverige,


    Jo stämmer nog :) ska fundera på det :)
  • senalena

    Leila, enkelt och svårt att göra förkortning av.

  • Glinda från Oz

    Jag gillar Jasmine bäst, uttalat som blomman (schasmin)

  • fluu

    Leila är himla vackert. Jasmine har många olika uttal och det stör mig.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Purgöka

    Leila låter lite som en rökande alkiskärring med lila blommiga kläder och en fet katt i en förortsetta. Samt ilsken mot alla på Facebook fast hon egentligen har faktafel i allt hon tycker.

    Så jag röstar för Jasmine. Väldigt vackert namn.

  • mother90

    Tycker att Leila är vackrast, låter söt till en liten flicka och väldigt ovanligt till småbarn nu för tiden somt vuxet till en vuxen kvinna så jag röstar Leila!

Svar på tråden vilket namn är finast jasmine eller Leila?