• KarlStureee

    Himla rädd för det!

    Har haft vad som verkar vara magkatarr nu i en vecka och efter att ha läst på diverse sidor om sjukdomen där man skriver att man har haft problem i flera år så blir jag rädd. Jag är rädd att behöva leva med problemet då det förstör all sorts lust och lycka. Jag vill inte gå omkring och ha ont i resten av livet. Jag vill leva som jag alltid gjort tidigare. Någon som faktiskt blivit av med det? Jag har inte haft såna här problem tidigare utan de kom plötsligt. 

  • Svar på tråden Himla rädd för det!
  • KarlStureee

    Tack för svaret, jag tycker jag äter som jag ska inte mycket skräpmat, fett mat osv. Dricker inte heller alkohol,kaffe. Har dock druckit mycket pepsi max på senare tiden(två, tre glas dagligen) men vet inte om det har någon effekt.

  • Deceree1

    Det är bra om du har Novalucol hemma, den blå förpackningen, dom i den röda smakar papp och är svåra att få ner. Jag tycker att dom hjälper bra men du kanske skulle ha Omeprazol ?

  • KarlStureee

    Jag har ätit losec omeprazol de senaste tre dagarna dock känner jag att jag blir och må mer illa då jag tagit en tablett. Man kanske lär pröva sig fram när det gäller mediciner för sånt här?

  • Deceree1
    KarlStureee skrev 2018-06-24 01:15:45 följande:

    Jag har ätit losec omeprazol de senaste tre dagarna dock känner jag att jag blir och må mer illa då jag tagit en tablett. Man kanske lär pröva sig fram när det gäller mediciner för sånt här?


    Har du halsbränna och sura uppstötningar? Det kan vara en läckande magmun. Novalucol hjälper snabbt. Det tar 10 min så är smärtan och sura uppstötningar borta. På mig är det så iaf.
  • KarlStureee

    Faktiskt inte känt av någon halsbränna direkt, det som jag känt av ibland kan vara ett obehag i halsen när jag rapar trycker upp luft. Kanske det som är uppstötning inte riktigt säker. Det som har varit mest av är illamående och ont i magen på olika sätt.

  • Deceree1
    KarlStureee skrev 2018-06-24 02:39:59 följande:

    Faktiskt inte känt av någon halsbränna direkt, det som jag känt av ibland kan vara ett obehag i halsen när jag rapar trycker upp luft. Kanske det som är uppstötning inte riktigt säker. Det som har varit mest av är illamående och ont i magen på olika sätt.


    Upplever du stress?
  • Deceree1

    Jag kan ju säga en grej som har hjälpt mig. Ett glas nyponsoppa med ett par rejäla skopor med hela linfrön på morgonen.

  • KarlStureee

    Jag tycker inte att jag varit stressad före jag fick problemen de kom plötsligt. Jag är även ledig så har inget att vara stressad över alls. Möjligen kan jag bli stressad när jag tror att problemen kommer stanna kvar.

Svar på tråden Himla rädd för det!